Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Filbytte ved hjelp blinklys og AP borte?

Startet av Joachim@sancon.no, tirsdag 20. august 2019, klokken 07:31

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Var å prøvde en ny Model S LR Performance i går og kjørte en del på AP. Forsøkte flere ganger å foreta filbytte ved hjelp av blinklyset med den ville ikke.

Er det slik å forstå at denne funksjonen er en del av FSD nå? Og ikke en del av standard AP?

Merket også at bilen ved overgang fra to til ett felt la seg helt over til venstre side selv om jeg lå i høyre felt. Merkbar stor forskjell fra min gamle X100 med EAP. Bilen hadde forresten 28.3 software.

1000kwh

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 20. august 2019, klokken 07:31
Var å prøvde en ny Model S LR Performance i går og kjørte en del på AP. Forsøkte flere ganger å foreta filbytte ved hjelp av blinklyset med den ville ikke.

Er det slik å forstå at denne funksjonen er en del av FSD nå? Og ikke en del av standard AP?

Merket også at bilen ved overgang fra to til ett felt la seg helt over til venstre side selv om jeg lå i høyre felt. Merkbar stor forskjell fra min gamle X100 med EAP. Bilen hadde forresten 28.3 software.
Hvis den ikke har FSD så kan den heller ikke bytte fil :)

sjokomelk

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 20. august 2019, klokken 07:39
Hvis den ikke har FSD så kan den heller ikke bytte fil :)
Og skjermen må også vise begge filene, ellers fungerer det heller ikke selv om man har FSD.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

o.b.lix

Og du må bare ta blinklysbryter til første hakk (slik den normalt bare blinker tre ganger), tar du den helt ned vil den ikke bytte fil selv.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DeepFu

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 20. august 2019, klokken 10:12
Og du må bare ta blinklysbryter til første hakk (slik den normalt bare blinker tre ganger), tar du den helt ned vil den ikke bytte fil selv.
Mener du ikke omvendt? Vår må i alle fall settes helt i blinkemodus for å skifte fil.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 20. august 2019, klokken 12:27
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 20. august 2019, klokken 10:12
Og du må bare ta blinklysbryter til første hakk (slik den normalt bare blinker tre ganger), tar du den helt ned vil den ikke bytte fil selv.
Mener du ikke omvendt? Vår må i alle fall settes helt i blinkemodus for å skifte fil.
Det helt motsatt fra TM3 til S og X.
TM3 = hendelen helt til endes
TMS og X = kun første trinn (ellers blir blinklyset værende på, siden det må tilbakestilles mekanisk som på andre biler.).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sulle

1 hakk når NOA vil skifte fil, og 2 hakk når du selv vil skifte fil...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Elmo

#7
Sitat fra: Sulle på tirsdag 20. august 2019, klokken 12:42
1 hakk når NOA vil skifte fil, og 2 hakk når du selv vil skifte fil...
Min TM3 var sånn, inntil jeg fikk sw 28.1 :o   Idag fikk jeg 28.3.1 men har ikke fått prøvd enda.

EDIT: rettet 8.x til 28.x
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

#8
Sitat fra: Elmo på tirsdag 20. august 2019, klokken 20:05
Sitat fra: Sulle på tirsdag 20. august 2019, klokken 12:42
1 hakk når NOA vil skifte fil, og 2 hakk når du selv vil skifte fil...
Min TM3 var sånn, inntil jeg fikk sw 8.1 :o   Idag fikk jeg 8.3.1 men har ikke fått prøvd enda.
Hæ! I min TM3 har jeg alltid måtte dra hendelen hele veien for at den skal skifte fil. Hvis jeg ikke trekker lengre enn at den gjør 3 blink avbryter den filskiftet omtrent før det begynner.
Edit: ser nå at du antakelig mener 28.1 og 28.3.1. Stemmer?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Joachim@sancon.no

#10
Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 20. august 2019, klokken 07:31
Var å prøvde en ny Model S LR Performance i går og kjørte en del på AP. Forsøkte flere ganger å foreta filbytte ved hjelp av blinklyset med den ville ikke.

Er det slik å forstå at denne funksjonen er en del av FSD nå? Og ikke en del av standard AP?

Merket også at bilen ved overgang fra to til ett felt la seg helt over til venstre side selv om jeg lå i høyre felt. Merkbar stor forskjell fra min gamle X100 med EAP. Bilen hadde forresten 28.3 software.

Har sjekket litt på det store Internett nå, og det kan se ut til at autolane Change forsvant med EAP i Mars og er nå en del av FSD ihvertfall på Model S.

For min del ble Auto Lane change brukt mye når jeg var ute å kjørte på mine tidligere biler, så tanken på å få en bil med mindre funksjonalitet til høyere pris er ikke spesielt fristende. Å betale 50 laken for FSD virker litt galskap i dag.

Får gå litt i tenkeboksen på hva jeg skal gjøre ang bestillingen jeg har inne...

geear

Hva mener du med at det forsvant med EAP og er nå en del av AP? Mener du FSD?

Auto lane change tilhører vel navigate on autopilot, som nå er en del av FSD?

Joachim@sancon.no

Mente selvfølgelig at den er en del av FSD nå. Har endret i posten over nå.

Mxoslo

Har ikke FSD og min X bytter fil. Det er en ny boks for autopilot som må hukes av i settings for autopilot. Det er fremdeles ikke brukbart. Alt for stressende med luggingen og nervøsiteten i bilen.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

Joachim@sancon.no

Men har du AP eller EAP?

Har du NOA har du EAP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA