Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har solgt bilen, men den er fortsatt synlig i appen

Startet av Alfa Bergen, lørdag 17. august 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

Alfa Bergen

Jeg har byttet gamle-Teslaen i en ny. Solgte den gamle privat på Finn.no. Jeg har sendt mail til Tesla samt sendt melding på «my Tesla» om at bilen er solgt og at jeg ikke lenger vil ha den stående i appen. Ny eier fikk overført bilen til sin app dagen etter salget, men hos meg blir den fortsatt liggende, og jeg har fortsatt full kontroll på bilen der. Det ønsker jeg ikke, og hadde jeg vært den nye eieren, ville jeg ikke likt det.

Jeg skrev for øvrig en erklæring på papir til Tesla om at bilen var solgt, at den nye eieren kunne få all  service informasjon om bilen og ba dem om å slette den fra appen min.

Noen som vet hvordan jeg kan gå frem for å få slettet gamle-Teslaen fra appen og fra «My Tesla»?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

DagfinnN

Den forsvinner når Tesla har gjort jobben sin. For meg kom en mail hvor jeg måtte svare på om bilen var solgt, så poff tok ca 14 dager.
Bare å slappe av å vente.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Alfa Bergen

Fant ut av det selv. Logget ut av appen, og logget inn igjen med brukernavn og passord. Vipps, så var gamle-Teslaen borte fra appen, og tro det eller ei, borte fra «my Tesla» også
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Sense

Sitat fra: Alfa Bergen på lørdag 17. august 2019, klokken 13:51
Fant ut av det selv. Logget ut av appen, og logget inn igjen med brukernavn og passord. Vipps, så var gamle-Teslaen borte fra appen, og tro det eller ei, borte fra «my Tesla» også

Hææ?
Det funket ikke hos meg.
Har også meldt inn til Tesla gjennom flere kanaler, både skriftlig og muntlig uten resultat. Fikk beskjed sist om at de fikk ordne det når jeg mottar den nye bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA