Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gratis superlading for S og X

Startet av Sense, fredag 16. august 2019, klokken 21:55

« forrige - neste »

Sense

Synes det er litt rart at ingen har kommentert artikkelen fra 3. aug på Tek.no om at Tesla gjeninnfører gratis superlading for nye bestillinger av S og X (Raven-versjonen). Hensikten skal være å styrke salget av modellene. Ifølge artikkelen bekreftes endringen av den norske kommunikasjonssjefen i Tesla Even S. Roland.
https://www.tek.no/artikler/tesla-inkluderer-igjen-gratis-superlading-for-model-s-og-x/470810

Når jeg leter litt på Tesla sin norske nettside, så finner jeg ingenting om dette nevnt. Er ikke det rart? Skulle tro Tesla ønsket mest mulig oppmerksomhet rundt dette, hvis de ønsket økt salg av modellene.
Men flere amerikanske nettsider bekrefter også nyheten, og nettsiden "Insideevs.com" bemerker også at gratis superlading gjelder "worldwide".

https://insideevs.com/news/363260/free-unlimited-supercharging-tesla-model-s-x/

Til dere som har mottatt en S eller X i august: Har dere fått bilen levert med gratis superlading?

magnusgb

Det ble diskutert her https://elbilforum.no/index.php?topic=47481.0 og i X-forumet. De som allerede ventet på en bil har fått lagt til dette om de tok kontakt med Tesla.

Det er jo mye fram og tilbake på Tesla sine sider, men jeg får opp at det er gratis ved bestilling nå og har sett det samme siden den artikkelen kom.
Model X LR august 2019

geear

Det står både som tydelig undertekst på fremsiden for hver modell (uten 3 såklart) og det står også tydelig i sammendraget når man konfigurerer bil..

Newbee

Sitat fra: magnusgb på fredag 16. august 2019, klokken 22:10
Det ble diskutert her https://elbilforum.no/index.php?topic=47481.0 og i X-forumet. De som allerede ventet på en bil har fått lagt til dette om de tok kontakt med Tesla.

Det er jo mye fram og tilbake på Tesla sine sider, men jeg får opp at det er gratis ved bestilling nå og har sett det samme siden den artikkelen kom.

Jeg bestilte i mai og ble lovet gratis SuC lagt til etter jeg kontaktet Tesla. Bilen er straks klar for levering, så da gjenstår det å se.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

Da må jeg også kreve det. Synes dette er merkelig underkommunisert av Tesla.
For mange har insentiver som gratis superlading en del å si for valg av bil.

Jeg hadde egentlig leveringsavtale neste uke, men avtalen ble kansellert fordi Statens Vegvesen nektet å godkjenne bilen, ifølge Tesla.
Så da er det bare å smøre seg inn med nytt tjukt lag med tålmodighetskrem. Det andre laget hadde tørket helt ut etter ventingen siden april.

geear

Fremsiden og konfigsiden. Underkommunisert?

Newbee

Sitat fra: Sense på lørdag 17. august 2019, klokken 14:45
Da må jeg også kreve det. Synes dette er merkelig underkommunisert av Tesla.
For mange har insentiver som gratis superlading en del å si for valg av bil.

Jeg hadde egentlig leveringsavtale neste uke, men avtalen ble kansellert fordi Statens Vegvesen nektet å godkjenne bilen, ifølge Tesla.
Så da er det bare å smøre seg inn med nytt tjukt lag med tålmodighetskrem. Det andre laget hadde tørket helt ut etter ventingen siden april.

Hvorfor godkjenner ikke Statens vegvesen bilen? Det går mange Raven på veiene nå, skulle tro alle typegodkjenninger er på plass
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

Det spurte jeg Tesla om også. uten å få noe svar. Eneste signalet jeg fikk var jeg burde forvente at det kunne ta litt tid å fikse og at det var mange i samme båt.
Eneste grunn jeg kan forstå er at Statens Vegvesen mener endringene på bilen er såpass betydelige at hele eller deler av typegodkjenningen ikke lenger er gyldig,

Newbee

Sitat fra: Sense på lørdag 17. august 2019, klokken 18:49
Det spurte jeg Tesla om også. uten å få noe svar. Eneste signalet jeg fikk var jeg burde forvente at det kunne ta litt tid å fikse og at det var mange i samme båt.
Eneste grunn jeg kan forstå er at Statens Vegvesen mener endringene på bilen er såpass betydelige at hele eller deler av typegodkjenningen ikke lenger er gyldig,

Merkelig hele greia. Første gang jeg leste om dette var på forsommeren. Skulle tro at når første Raven var gjennom burde samme godkjenning gjelde for de neste. Høres ut som hver bil blir vurdert...
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Sense

Sitat fra: Newbee på søndag 18. august 2019, klokken 10:54
Sitat fra: Sense på lørdag 17. august 2019, klokken 18:49
Det spurte jeg Tesla om også. uten å få noe svar. Eneste signalet jeg fikk var jeg burde forvente at det kunne ta litt tid å fikse og at det var mange i samme båt.
Eneste grunn jeg kan forstå er at Statens Vegvesen mener endringene på bilen er såpass betydelige at hele eller deler av typegodkjenningen ikke lenger er gyldig,

Merkelig hele greia. Første gang jeg leste om dette var på forsommeren. Skulle tro at når første Raven var gjennom burde samme godkjenning gjelde for de neste. Høres ut som hver bil blir vurdert...

Eller så har Statens Vegvesen ikke vært klar over de store endringene før nå, og registrert Raven-biler med typegodkjenningen til den gamle.
Kunne vært interessant å ringe Statens Vegvesen og høre om de har en annen versjon av problemet.

Contango

Sense - det er MS du har bestilt og venter på?

Jeg trodde forøvrig Statens Vegvesen automatisk godkjente biler som er godkjent i EU. Det er vel ikke egne, norske typegodkjennelser på biler lenger?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sense

Venter på model S 100d og åpenbart ikke alene.
Jeg aner ikke hvordan typegodkjenningssystemet fungerer med EU.
Det eneste jeg fikk vite av delivery-avdelingen, var at Statens Vegvesen hadde nektet å godkjenne modellen. Om det er en filleting, byråkratisk problem, skrivefeil i dokumenter, eller større tekniske komplikasjoner, fikk jeg ikke greie på.

Contango

OK - takk. Jeg får en LR P om en ukes tid og har ikke hørt noe om forsinkelse på min - ennå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Joachim@sancon.no

Har fått Mail om estimert utlevering mellom 3-10 september for min Model S Raven. Ennå ikke fått noen final invoice og VIN noe jeg synest er rart?

Har dere andre med levering snart fått final invoice og VIN?

Contango

Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 19. august 2019, klokken 07:17
Har fått Mail om estimert utlevering mellom 3-10 september for min Model S Raven. Ennå ikke fått noen final invoice og VIN noe jeg synest er rart?

Har dere andre med levering snart fått final invoice og VIN?
Ja, men fikk kun i forrige uke.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA