Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner for både Tesla og andre merker

Startet av Vhagar, tirsdag 13. august 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Vhagar

Slekt og venner skaffer seg i tur og orden elbiler av ulike merker og modeller. Men felles for alle(?) er vel at de kan lades på en hjemmelader som har type 2 kontakt så de kan fint lade hjemme hos meg på min Tesla ladestasjon (jeg har ikke koblet den i "tesla-only" config).

Men hvilke ladestasjon skal jeg anbefale at de kjøper til sine biler? Så klart en som passer både deres bil og min når jeg kommer på besøk.

Tesla sin lader? Salto sin nye DEFA/ABL lader? Eller er Viridian EcoLite det beste valget til hjemmelader?

Gjerne noe som kan kobles både til IT/TN, 1/3-fas og resten av de ulike parameterene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Lars C. Krogenæs

Easse er god kvalitet, rask lading og alle muligheter til rimelig penge. Kjøp enten gjennom elbilforeningens medlemstilbud, eller ferdig pakke med 32A 3-fas installasjon hos Circle k.

(Nå jobber jeg hos Circle K, og er dermed klart innhabil, men easee mener jeg er den beste laderen på markedet i øyeblikket).
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Thomas Parsli

Vi har to Easee hjemme (en lader Leaf, den andre Model X), enn så lenge strålende fornøyd og synes størrelse/utforming/features/pris er uslåelig.

Elbilforeningens tilbud kombinert med Tibber-kundeforhold er bra (6.495,- inkl. mva.):

https://elbil.no/medlemsfordeler/ladebokser-til-elbil/
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Stig-Arne

Nettopp montert Easee hjemme.
Lett å montere, slankt og fint design. Lett å ha kontroll over ladingen og lett å justere ladestrømmen.

Så anbefales

Vhagar

Må en være kunde hos Tibber for å kunne bruke app'en til Easee ladestasjonen for styring?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Lars C. Krogenæs

Nei

Appen til Tibber fungerer uten å være Tibber kunde.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA