Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvorfor Tesla Performance?

Startet av JorEl, mandag 12. august 2019, klokken 00:06

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Hodetelefoner

Nja... P85D P90D de er friske.
P100D er strupet så mye i bunn at P85D og P90D sparker nye bedre ifra.
Faktisk så har en Toyota Dyna diesel mye bedre gassrespons enn P100D.(Ikke 85 og 90).
Men ifra 30-40kmt så skyver P100D ifra... Så folk klager dessverre ikke.. :(
Trist for oss som gikk ifra P85D / P90D og fikk en mye dårligere bil :(


Counterpointer

#3
Kan i hvert fall uttale meg om preformance Model 3 ift LR, siden vi har en av hver.

Det er en enda større forskjell på disse to enn jeg trodde fra før. Kraft og manøvrerbarhet er merkbart mye bedre.

Tvilsomt at det er verd prisforskjellen, men det er en unik opplevelse å krysse over 250 km/t med full bil og på 41% SOC og fremdeles nok kraft til å kunne aksellerere videre. Og det var helt udramatisk og føles trygt. (Siden jeg aldri ville gjort dette om det ikke var trygge forhold. Hadde kjørt flere tusen km på autobahn i mange dager før det dukket opp en anledning hvor det overhodet ikke var trafikk og perfekte forhold)

Klykken

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 12. august 2019, klokken 05:42
Nja... P85D P90D de er friske.
P100D er strupet så mye i bunn at P85D og P90D sparker nye bedre ifra.
Faktisk så har en Toyota Dyna diesel mye bedre gassrespons enn P100D.(Ikke 85 og 90).
Men ifra 30-40kmt så skyver P100D ifra... Så folk klager dessverre ikke.. :(
Trist for oss som gikk ifra P85D / P90D og fikk en mye dårligere bil :(
Slik du legger det fram er det jo meget overdrevent. P85D har litt mer "nfh" i bunn, men som videoen over viser så drar jo P100D fra så det holder.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Røsket i fra bunn med P85D gir garantert en mer brutal opplevelse (også for drivverket), men som videoen viser så tas den fort igjen, og P90D og P100D er helt identiske fra start og så drar P100D fra etter noen meter...

RuneW

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 12. august 2019, klokken 05:42
Faktisk så har en Toyota Dyna diesel mye bedre gassrespons enn P100D.(Ikke 85 og 90).
[...]
Trist for oss som gikk ifra P85D / P90D og fikk en mye dårligere bil :(

Du må slutte å skrive sinte innlegg på denne tiden av døgnet. Blir jo bare surr  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA