Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Montering skvettlapper EV Mudflaps

Startet av S4e, onsdag 07. august 2019, klokken 18:24

« forrige - neste »

S4e

Skal montere skvettlappene (midWest utgaven).

Instruksjonsvideo ligger her og fant ut at en må velge engelsk subtekst - da fransken min er fraværende ;-)  https://evmudflaps.com/pages/installation

Men det som er uklart for meg er om en må heve bilen eller til og med ta av hjulene for å komme til uten spesialverktøy. Har noen andre prøvd og kan dele erfaringer?

Andre tråder beskriver montering, men det er uklart for meg hvilken type de ulike snakker om...  Derfor egen tråd om denne typen.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TRK

Jeg monterte North Edition for et par uker siden. Foran var det enkelt, bare vri hjulet litt så har du god tilgang.
Bak er det såpass trangt at jeg foretrakk å jekke opp bilen å ta av hjulet.

Milo

Jeg monterte uten å jekke opp bilen eller ta av hjul.

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

tss_trd

Jeg måtte skru fast ene forskjermen. Så måtte jekke opp bilen, ta av hjulet og og demontere halve innerskjermen for komme til 10mm skruen nedenfor blinklyset. Dynket samtidig området med fluid film. Litt bedre rustet til vinteren forhåpentligvis. La også et lag med silikon i overkant av skvettlappen mot innerskjermen.

Skvettlappene bak har jeg ikke montert enda. Synes de blir veldig synlig uten at jeg tror de vil ha noe særlig effekt. Plastfangeren bak er jeg ikke så veldig bekymret for vil begynne å ruste..

TRK

Snakker vi om samme type skvettlapp her, eller referer du til de kinesiske som har begynt å komme nå?
Jeg har hørt de er mye mere synlig en EV sine. EV sine er helt flate, og jeg synes ikke de er spesielt synlige, ihvertfall ikke fra siden. De kinesiske bygger vel litt over siden av nedre skjermkant og ses vel bedre fra siden.
Prisen er jo mye lavere da.

tss_trd

Er snakk om EV mid west. Riktig som du sier, fra siden er det bare et par mm. Liker også at de ikke omslutter forskjermen og kanalen slik mange andre typer gjør. Da kan jeg følge med å se om det dannes noe rust.
Tenker mer når bilen sees skrått og rett bakfra, da blir plutselig rallylooken vel heftig ;)

indianrunner70

Sitat fra: S4e på onsdag 07. august 2019, klokken 18:24
Skal montere skvettlappene (midWest utgaven).

Instruksjonsvideo ligger her og fant ut at en må velge engelsk subtekst - da fransken min er fraværende ;-)  https://evmudflaps.com/pages/installation

Men det som er uklart for meg er om en må heve bilen eller til og med ta av hjulene for å komme til uten spesialverktøy. Har noen andre prøvd og kan dele erfaringer?

Andre tråder beskriver montering, men det er uklart for meg hvilken type de ulike snakker om...  Derfor egen tråd om denne typen.

Jeg monterte uten å ta av hjulene, men jekket opp. Syns ikke de skjemmer ut bilen, og har ikke merket noe ifm redusert rekkevidde.

haavares


Milo

Som sagt monterte jeg disse uten å løfte opp bilen eller ta av noen av hjulene. Det er litt trangt bak, men det går. Største problem er å få nok kraft til å trykke inn pluggene. Jeg brukte heller ikke vinkelgir

Slarre40

Er det noen som har lenker til greie skvettlapper som ikke krever drilling i bilen?
Trondheim

Autowinder

#11
Sitat fra: Slarre40 på torsdag 08. august 2019, klokken 11:25
Er det noen som har lenker til greie skvettlapper som ikke krever drilling i bilen?
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:07
Her:
https://www.aliexpress.com/item/33056022052.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.50304c4d4mWvSs
Bare å lese gjennom den store tråden 10 cm lenger nede det: Skvettlapper/Foliering. Men det krever jo at du søker og leser ;)

EDIT: $18 og strøkent velformet utseende, ikke sånne flate gummiskiver.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Autowinder på torsdag 08. august 2019, klokken 11:43
Sitat fra: Slarre40 på torsdag 08. august 2019, klokken 11:25
Er det noen som har lenker til greie skvettlapper som ikke krever drilling i bilen?
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 30. juli 2019, klokken 10:07
Her:
https://www.aliexpress.com/item/33056022052.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.50304c4d4mWvSs
Bare å lese gjennom den store tråden 10 cm lenger nede det: Skvettlapper/Foliering. Men det krever jo at du søker og leser ;)
EDIT: https://elbilforum.no/index.php?topic=46591.0 post 123 og videre.
$18 og strøkent velformet utseende, ikke sånne flate gummiskiver.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Arunav

Sitat fra: TRK på onsdag 07. august 2019, klokken 23:04
Snakker vi om samme type skvettlapp her, eller referer du til de kinesiske som har begynt å komme nå?
Jeg har hørt de er mye mere synlig en EV sine. EV sine er helt flate, og jeg synes ikke de er spesielt synlige, ihvertfall ikke fra siden. De kinesiske bygger vel litt over siden av nedre skjermkant og ses vel bedre fra siden.
Prisen er jo mye lavere da.

Hvor kan jeg kjøpe billigere North Edition? Jeg kan ikke finne det i Ebay eller aliexpress


Slarre40

Jeg har montert slike AliExpress-lapper av typen som går rundt kanten. La på litt tykk og myk folietape først.

1. Lappene ser helt fine ut på bilen. De er knapt synlig rent visuelt.
2. det blir en kant med skitt akkurat der folien slutter...
3. Må si at det er marginalt at det har noen effekt på hvor skitten bilen blir på siden. Men det beskytter veldig bra akkurat foran på skjermen..
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA