Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering kun på Wifi?

Startet av thbo, onsdag 07. august 2019, klokken 11:23

« forrige - neste »

thbo

Min Model 3 AWD LR er på 2019.20.2.1 og det har den vært siden jeg fikk den. Har ikke andre Model 3 fått flere oppdateringer siden den versjonen?

Jeg har bare en strek/prikk på wifi i garasjen men iflg support-sidene har jeg premium bil med premium connectivity og skal da få oppdateringer via bilens LTE-tilkobling også....? Jeg har derfor nå koblet fra wifi siden support sier man må ha god kontakt på dette for at det skal funke. Funker oppdatering over LTE for andre?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

TeslaModelX

Tar lengre tid over LTE. Men i verste fall kan nedlastingen ha hengt seg opp. Så du kan eventuelt ringe support for å be dem sjekke det.

thbo

Takk for info. Fikk tak i en fyr på Tesla chat på US-sidene i går kveld og han så ikke noe galt på min VIN sa han og sa jeg bare måtte vente på min tur... usikker på hvor mye han kan se og vet evt.

Han sa også jeg måtte være på wifi men det kan jeg ikke skjønne at stemmer iht manualer osv.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

TeslaModelX

Jeg hadde kun over LTE tidligere.
Men fikk oppdateringer hyppigere etter at jeg gikk over til Wi-fi. Så over LTE virker det som om man blir plassert litt lengre bak i køen, ja.

o.b.lix

Når jeg er på hytta uten wifi, får jeg aldri oppdatering, men en time etter jeg kommer hjem og er på wifi, kommer gjerne en oppdatering.

Tolk det som du vil
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

thbo

Om det skal bli slik at man betaler for premium connectivity fra ett år etter mottak av bil så bør LTE-tilkoblingen funke slik det står i reklamen og manualen da uten å bli nedprioritert (eller til og med aldri få varsler om oppdatering).

Hvilke versjoner er dere på da?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Croft

Har fått oppdateringer både på wifi og 4g men virker som du kommer raskere til på wifi ( ikke hastighet, men availability)
Har ellers kuttet oppdateringer siden i vår pga ikke ønsker Eu ilagte begrensninger, og er fortsatt på 2019.12.1.1.  :+1:

Tuxedo

Sitat fra: thbo på onsdag 07. august 2019, klokken 11:23
Jeg har bare en strek/prikk på wifi i garasjen [...]

Akkurat den éne streken kan du ta med en klype salt.  Kan du høre på TuneIn uten hakking mens bilen er koblet opp til wifi i garasjen?  Da har du mer enn nok båndbredde til å motta oppdateringer over wifi.

thbo

Ja for det var en annen ting jeg lurte på: Hvis Spotify og nettleser funker kjapt og greit og den er tilkoblet min «dårlige» wifi, så parallell-laster den ikke fra LTE som iPhone gjør altså?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Tuxedo

Sitat fra: thbo på onsdag 07. august 2019, klokken 17:16
Ja for det var en annen ting jeg lurte på: Hvis Spotify og nettleser funker kjapt og greit og den er tilkoblet min «dårlige» wifi, så parallell-laster den ikke fra LTE som iPhone gjør altså?

Nei, bilen er enten på wifi eller mobilnett, ikke begge samtidig.

thbo

En annen ting er at jeg ser den frakobler seg min nyervervede wifi-repeater i garasjen når jeg låser bilen. Tilkobler den wifi og sjekker litt i ny og ne likevel da?
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

TeslaModelX

Er den koblet til wifi når du setter deg i bilen igjen? Og klarer du å nå den via appen? Dersom ja på begge sp.mål tipper jeg at den bruker wifi, men ikke er på hele tiden.

Motorwatt

Ganske mye trafikk på WiFi hele tiden. På de 3 "dippene" var bilen i bruk.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

thbo

Hei igjen, ser den ikke alltid er på wifi når jeg kommer ut til den i garasjen men kobler seg til når jeg låser den opp. Og antar det skjer selv i ny og ne. Wifi funker også ganske bra på Spotify og nettleser der den står.

Men jeg ville vel fått varsel om oppdatering tilgjengelig selv om den bare var på LTE. Men på min bil skjer det ingenting, fortsatt 2019.20.2.1 etter 2 måneder. Får smøre meg med tålmodighet. Håper jeg ikke er like langt bak når v10 rulles ut.
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

Kim-

Sitat fra: thbo på fredag 16. august 2019, klokken 18:27
Hei igjen, ser den ikke alltid er på wifi når jeg kommer ut til den i garasjen men kobler seg til når jeg låser den opp. Og antar det skjer selv i ny og ne. Wifi funker også ganske bra på Spotify og nettleser der den står.

Men jeg ville vel fått varsel om oppdatering tilgjengelig selv om den bare var på LTE. Men på min bil skjer det ingenting, fortsatt 2019.20.2.1 etter 2 måneder. Får smøre meg med tålmodighet. Håper jeg ikke er like langt bak når v10 rulles ut.
Tviler på du får noe som helst på 4g, med mindre det er en kritisk oppdatering. Har hørt om folk som har dårlig wifi dekning ikke får oppdateringer. Du kan jo se i software kolonnen om det er en oppdatering til deg. Og lest om at «feil på sensorer/andre feil» kan hindre software download. Send en Mail til et service Center å hør hvis det er viktig for deg.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA