Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

offpist

Men står det ikke også i vognkortet om det er en Performance eller LR?

Hvis jeg sammenliner "kjøretøyopplysninger" mellom en LR og en Performance på Vegvesen.no så ser jeg bakmotoren har 190 KW på LR og 205 KW på Performance.

Edit: KW, ikke HK.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

frkir

På min står det at motor 2 har  205 KW (279 HK).
LR Performance med 500kg HF
Front motor står med 155 KW (211 HK).
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Tesla Model Y Performance 2023
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

aj1240

Sitat fra: frkir på onsdag 28. august 2019, klokken 19:09
På min står det at motor 2 har  205 KW (279 HK).
LR Performance med 500kg HF
Front motor står med 155 KW (211 HK).

Sjekker selv er par reg nr jeg fant på finn for dobbeltsjekke og han så nok feil på KW og HK på disse to. Eldre modeller har dog er en liten justering på typegodkjenning front da disse har 150 KW (204 HK) registrert. Vet ikke om det er 5% software økningen eller bare marginer.

stigasp

Hentet bilen i går

de som jobbet på utleveringen ble ganske stuss når jeg sa at det sto 910 kilo hengervekt i vognkortet

men helt greit for meg! regner med det er en LR performance jeg har fått siden den har track mode og rød stripe under dual motor merket

offpist

NICE!
Ser ut som om du har fått en ganske unik bil der.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

aj1240

Sitat fra: stigasp på fredag 30. august 2019, klokken 21:31
Hentet bilen i går

de som jobbet på utleveringen ble ganske stuss når jeg sa at det sto 910 kilo hengervekt i vognkortet

men helt greit for meg! regner med det er en LR performance jeg har fått siden den har track mode og rød stripe under dual motor merket

Hva har du oppgitt i motorkraft? Høres nesten ut som en bil med typegodkjenning til AWD, som har blitt software oppgradert men ikke fått endret typegodkjenning.

Min som hentes på mandag har 25/500kg og:
Motor 1 - 155 KW (211 HK)
Motor 2 - 205 KW (279 HK)

stigasp

Sitat fra: aj1240 på fredag 30. august 2019, klokken 21:56
Sitat fra: stigasp på fredag 30. august 2019, klokken 21:31
Hentet bilen i går

Hva har du oppgitt i motorkraft? Høres nesten ut som en bil med typegodkjenning til AWD, som har blitt software oppgradert men ikke fått endret typegodkjenning.

Min som hentes på mandag har 25/500kg og:
Motor 1 - 155 KW (211 HK)
Motor 2 - 205 KW (279 HK)

se der ja

Motor 1 - 155KW (211 hk)

Motor 2 - 195KW (265 hk)

står det på vegvesen.no

ELefant

Bestilte en P «sleeper» for en uke siden hos forhandler. Fikk se skjermen mens vi lette etter biler, og der så jeg også en pris som tilsvarte min org spekk på en identisk LR ( for den aktuelle Ps).
Det ble hevdet at bilen hadde annen motor en LR (980/ 990 har jeg sett på forumet), men er usikker da det kan virke som software oppdatering?
For meg er komboen LR/P ideell, men hadde vært flott om de som tar levering kan sjekke - motornummer og reg. data for motorkraft. «Fakta» fra Tesla selgere har jeg et avslappet forhold til. Fikk forøvrig veldig god service når jeg var der😀!

aj1240

Hentet bilen i dag. Ingen feil funnet så langt. For en bil! Smilte og små lo hele veien hjem. Nå er det bare å starte moderasjonstrening så det ikke bli så dyrt  :police: Det er forøvrig lagt ut en del flere nå om noe ønsker. Kun 17' mer en normal AWD.

frkir

Kult, gratulerer med ny bil. Er de merket med performance bak på luka, eller bare som vanlig LR? Henter min på onsdag.
Tesla Model 3 'Sleeper' performance
Tesla Model Y Performance 2023
Elektrisk hverdag gjør alt mye lettere...

aj1240

Sitat fra: frkir på mandag 02. september 2019, klokken 20:35
Kult, gratulerer med ny bil. Er de merket med performance bak på luka, eller bare som vanlig LR? Henter min på onsdag.

Takk. Ja, min har linje under Dual Motor.

hrl

Hentet bil i Drammen i går. Kjente igjen beskrivelsen fra en annen her om at de hadde tatt inn en kar fra gata for å levere ut bilen, men det gikk uansett smertefritt og alt virker å være i orden.
Fantastisk bil! Måtte prøve min BMW 330e(som jo er ganske sprek med 252 hybridhester) i går kveld for å se om Teslaen virkelig kunne være så bra, og må bare si at BMW'en virket både treg og gammeldags i sammenligning.
Håper denne godfølelsen varer lenge! :-D

Contango

Er det noen som VET om denne 3-er utgaven kan ta felger beregnet på LR? Skal ha vinterhjul og Performance krever mer plass enn LR. Jeg ANTAR at denne modellen kan ta de vanlige hjulene siden bremsene tydeligvis er LR og ikke Performance. Men jeg må være sikker når jeg bestiller.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Contango på torsdag 05. september 2019, klokken 16:48
Er det noen som VET om denne 3-er utgaven kan ta felger beregnet på LR? Skal ha vinterhjul og Performance krever mer plass enn LR. Jeg ANTAR at denne modellen kan ta de vanlige hjulene siden bremsene tydeligvis er LR og ikke Performance. Men jeg må være sikker når jeg bestiller.
Er det ikkje dei vanlege hjula dei kjem med da?

IbizaMan

Sitat fra: Contango på torsdag 05. september 2019, klokken 16:48

Du kan bruke både 18 og 19 tommer standard felger. Står oppført med 18' som standard i vognkortet med 19 som alternativ.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA