Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

cheesy_09

#105
Sitat fra: Amoss på søndag 11. august 2019, klokken 23:19
Den er tilgjengelig i "inventory" her i Norge i alle fall, det er jo det denne tråden omhandler. Om den vil bli tilbudt via konfiguratoren eller ei er vel enn så lenge uvisst.

True. So maybe these cars in the "inventory" have type approval *04. I suspect so, because only *04 is allowed to have 500kg.

Sitat fra: Amoss på søndag 11. august 2019, klokken 23:19
Så du mener at de har en gjeldende typegodkjenning for RWD biler med tilhengerfeste - som de nå selger aktivt - og har fått en oppdatert typegodkjenning der RWD bilene IKKE kan bruke hengerfeste?  Hva skulle poenget med dette være da? Hvilke endringer i bilene kan ha fremprovosert behovet for denne nye typegodkjenningen, og gjort det umulig å få den godkjent med hengerfestet?

Yes. Tesla may still decide to produce *03 models for some time. But based on the history of their registration strategy I am speculating that the SR will soon be available only without hengerfeste. I have organised the data so that you can see for yourself, and make your own conclusions :) Link: https://imgur.com/a/KMFnTAq

Magster

Hva vil dette med 500kg bety i praksis? Kan jeg feks trekke en henger som veier 300kg med tillat last 300kg, hvis jeg kun laster den med maks 200kg? eller kan ikke hengeren oppgitte totalvekt overstige 500kg selv om den er tom og veier mindre?

Hodetelefoner

Det står jo tydelig at du ikke skal dra mere enn 500kg :p

jlan

Sitat fra: Magster på mandag 12. august 2019, klokken 02:29
Hva vil dette med 500kg bety i praksis? Kan jeg feks trekke en henger som veier 300kg med tillat last 300kg, hvis jeg kun laster den med maks 200kg?
Ja, alt som gjelder kjøretøy går på aktuell vekt (mens alt som gjelder førerkort går på tillatt totalvekt). Men vær obs på at mange tilhengere er tyngre enn det som står i vognkortet. For eksempel kan de ha blitt utstyrt med ekstra karmer og lokk, uten at vognkortet er oppdatert.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

IbizaMan

Hva tenker man om grunnen til endringen fra 910kg til 500kg. Er det bare den økte effekten som har ført til endringen eller er det også andre momenter som kommer inn i bildet?

jlan

Ja, performance vil nok sette seg godt bakpå ved fullt pådrag med tung henger og full last i bilen. Det vil sikkert være 5kN strekk i kulen med en 900 kg henger, og selv om kraften er rettet bakover, så vil den gi et betydelig moment.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

aj1240

#111
Da er en god del nye biler lagt ut om noen ikke har fått bestilt konfigen de ønsker ;)

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&ADL_OPTS=TOWING&arrangeby=phl&zip=3201&range=0

hrl

Sitat fra: hrl på fredag 09. august 2019, klokken 17:19
Og der kom mailen om at "Din bestilling er endret"...jeg har ikke endret den, men det har visst Tesla, til Delvis premium interiør. Kan ikke huske at jeg ville ha det men...avbestille igjen da  ???

"
Fra: Your Tesla Delivery team Norway <DeliveryNO@tesla.com>
Sendt: tirsdag 13. august 2019 14:48
Til: hrl
Emne: RE: Bestillingsnummer xxxxxx

Hei hrl,


Vi bekrefter at du har premium interiør. Vi har videresendt saken til vårt team som vil se på hvorfor det står «delvis». Ellers er alt i orden med bestillingen.
"
:D :D


MikkeBoomBoom

#114
Sitat fra: aj1240 på mandag 12. august 2019, klokken 14:58
Da er en god del nye biler lagt ut om noen ikke har fått bestilt konfigen de ønsker ;)

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&ADL_OPTS=TOWING&arrangeby=phl&zip=3201&range=0

Sneaky refferal der altså ;)

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Tesla65

Tomt for Performance i inventory nå!
Lå flere der tidliger i dag. Alle ble pluttselig borte🤔
Hvit P85 Solgt

gruffalo

Sitat fra: texaz på lørdag 10. august 2019, klokken 16:22
Enig. Kjenner at jeg blir litt oppgitt vist track mode ikke er med altså. Nå har jeg ikke testa tesla uten så veit ikke hvor strengt systemene er satt men det hørtes absolutt ikke ok ut. Her oppe i nord så kan det jo ganske ofte være hensiktsmessig at bilen sladder og spinner litt for å få fremdrift

Jeg har en vanlig LR, og fikk den mens det enda var vinter og snø. Jeg kan bekrefte at den er fantastisk bra å kjøre på vinterføre, og legger rompa akkurat passe ut hvis du gasser etter at bilen har satt seg i svingen. Det samme funker også på våt vei nå på sommeren. Du kan bare glede deg. Glem at snakket om hengerfeste og rekkevidde, for meg er det mest overraskende med denne bilen at den kjører som en sportsbil!

M
E-tron 55 sportback 2022

Olemann


Uten PUP, betyr det at man slipper den stramme og ukomfortable fjæringen som opprinnelig Performance modell var  levert med, slik at denne da blir lik den ordinære LR mht. oppsett/handling?

hrl

Sitat fra: Olemann på fredag 16. august 2019, klokken 17:06

Uten PUP, betyr det at man slipper den stramme og ukomfortable fjæringen som opprinnelig Performance modell var  levert med...
Håper da virkelig ikke det! Får kjøpe vanlig da, hvis det er det man vil ha  :D Behagelig stram vil jeg heller kalle den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA