Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance med hengefeste i inventory!

Startet av aj1240, mandag 05. august 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

Ropepåelgen

Hva er leveringstid på disse? Er de i Drammen?

Morsk

Sitat fra: Ropepåelgen på mandag 05. august 2019, klokken 15:36
Hva er leveringstid på disse? Er de i Drammen?

Vet ikke... Lå vin på inventory bestillingslista, men har ikke fått noe enda og ligger heller ikke i kildekoden. Fikk forøvrig mail umiddelbart at forventet levering er 2-8 september. Ringte inn og hørte med drammen. De sa at de ikke visste helt hvor bilen var. Enten hadde den kommet inn til havna eller så var den på vei. Spennende å se hvor fort dette går.

Er det noen som har erfaring med bestilling av inventorybil?
2019 Model 3 Performance- med HF

Bob

Sitat fra: Morsk på mandag 05. august 2019, klokken 15:51
Er det noen som har erfaring med bestilling av inventorybil?

Jeg gikk inn til tesla på Minde i Bergen og de tok fram en liste med inventory biler som ikke var på nettet og fikk det jeg ville ha. Bestilte på en fredag og utlevering på lørdag, altså dagen etterpå. Jeg var på telefonen med selgeren gjennom hele prosessen slik at han kunne reservere akkurat den bilen jeg ville ha til meg. Dette var dagen før kvartalslutt i juni, så det kan ver derfor de var litt ekstra engasjert i å levere bil til meg.

Your mileage may vary ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Tesla65

Fikk bestilt en Performance med hengerfeste. Hos Tesla Stavanger så kunne de se at den sto i SF, så blir nok å vente til september.
Hvit P85 Solgt

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tesla65 på mandag 05. august 2019, klokken 16:39
Fikk bestilt en Performance med hengerfeste. Hos Tesla Stavanger så kunne de se at den sto i SF, så blir nok å vente til september.
Ville ikke helt stolt på at det stemte. Den står kanskje i SF, helt til den plutselig dukker opp i Zeebrugge. Nå begynner de første båtene å komme inn i Q3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Morsk

Sitat fra: Bob på mandag 05. august 2019, klokken 16:26
Sitat fra: Morsk på mandag 05. august 2019, klokken 15:51
Er det noen som har erfaring med bestilling av inventorybil?

Jeg gikk inn til tesla på Minde i Bergen og de tok fram en liste med inventory biler som ikke var på nettet og fikk det jeg ville ha. Bestilte på en fredag og utlevering på lørdag, altså dagen etterpå. Jeg var på telefonen med selgeren gjennom hele prosessen slik at han kunne reservere akkurat den bilen jeg ville ha til meg. Dette var dagen før kvartalslutt i juni, så det kan ver derfor de var litt ekstra engasjert i å levere bil til meg.

Your mileage may vary ;)

Tusen takk.. Blir spennende å se de neste dagene, men blir nok som Q2 at de rusher litt på slutten... Men hadde vært digg å fått den i august 🤞
2019 Model 3 Performance- med HF

andreas_b

Har en M3 med performance pakke i bestilling (bestilt 1.7, ingen info om levering enda), men falt for fristelsen til å bestille en LR performance med hengerfeste fra inventory nå. Fikk faktura med en gang og forventet levering 28.8.

Satser da heller på å oppgradere bremser og understell i etterkant :)


CorsoDante

Kjekt å kunne omforme vann til vin på denne måten (hvis man ikke får solgt unna standard-versjonene).

Hjelper nok heller ikke på bruktbilprisen for de som var først ut av startblokka for å skaffe seg en tidlig TM3P :)

Litt pussig at man ikke kan skreddersy denne løsningen, men er henvist til inventory.
TM3P "FSD"

Morsk

Sitat fra: Andreas Bauge på mandag 05. august 2019, klokken 17:18
Har en M3 med performance pakke i bestilling (bestilt 1.7, ingen info om levering enda), men falt for fristelsen til å bestille en LR performance med hengerfeste fra inventory nå. Fikk faktura med en gang og forventet levering 28.8.

Satser da heller på å oppgradere bremser og understell i etterkant :)



Ikke fått noen faktura enda og håper det ikke har blitt dobbelbestilling...

Uansett så gikk de bilene j**** fort ut.. Ingen igjen  :o
2019 Model 3 Performance- med HF

aj1240

#24
Siden alle allerede er tatt, for de som lurer her er prisene Tesla har på de forskjellige oppgraderingene:
(Rød/sort, kun autopilot)

Basis pris LR/AWD: 476 620
Basis pris performance med performance hardware oppgradering: 525 920
Inventory performance uten performance hardware oppgradering med hengefeste pluss 19'' felger: 514 420 – 8300 for hengefeste – 12500 for 19'' felger = 493 620

Får vi da:
Oppgradert ytelse fra 4,6sek til 3,4sek, økt topphastighet 233 til 261 og
track Mode (Fra AWD til P3D-) = 17 000
Performance hardware oppgradering (fra P3D- til P3D+) som inkluderer 20'' felger, Performance-bremser, Spoiler i karbonfiber, Senket fjæring, Aluminiums legerte pedaler = 32 300

Bart

Jeg så også disse modellene i går, men var for sent ute med å bestille...   ::)

Men, kan dette tyde på at Herr Musk kanskje kommer til å lansere en software-oppgradering i fremtiden som vil gi Performance-ytelse til en vanlig LR/AWD?
Tesla Model 3 AWD LR (bestilt)

Thob

Vil absolutt tro det Bart. En enkel måte for Tesla å tjene endel ekstra på, uten at det koster de noe særlig

ToWalkOrDrive

Tesla oppga hjulstørrelse på Performance som grunnen til at du ikke kunne få den med hengerfeste (20-toms). Når de så "bygger om" LR til Performance, men fortsatt har 18" hjul så følger de sin egen logikk, så det er bra. Er jeg sur på Tesla fordi en nå kan få billigere "Performance" enn jeg kjøpte den for? Nei, ikke i det hele tatt. Tesla's hovedmål er å pushe ut flest mulig elbiler, og tvinge andre bilfabrikanter over på elbil. Der har de delvis lyktes med. Men de sliter med å tjene penger, og de skal vite at de må sette akkurat hvilken pris de føler for til enhver tid for å holde skuten flytende for min del, selv om jeg tror de skifter oppsett og priser oftere enn hva som er lønnsomt for dem.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Skal man bare bruke fornuften så "lønner det seg" nesten alltid å sitte på gjerdet litt og vente i stedet for å være først ute med å bestille en ny modell.

e-Tron kommer muligens med større ombordlader og kommer også i betydelig billigere utgave med mindre batteri, kan godt hende den hadde tilfredsstilt behovet til en god del av kjøperne av e-tron 55.

Taycan kommer med 250kW lading i starten, et år senere nede i veien skal 350kW-utgaven komme.

Model 3 kom uten hengerfeste i starten, i tillegg til endringer på autopilot, prisreduksjoner, innføring av RWD/SR-modeller++.

e-Niro og Kona kom uten app i starten, og nesten uten valgmuligheter på konfig. Kun en batteristørrelse.

Kan sikkert finne hauger av andre eksempler. I tillegg kan man såklart nevne alt mulig av bugs og feil som ofte oppstår på nye modeller, og blir rettet i starten.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gr på tirsdag 06. august 2019, klokken 13:53
Skal man bare bruke fornuften så "lønner det seg" nesten alltid å sitte på gjerdet litt og vente i stedet for å være først ute med å bestille en ny modell.

e-Tron kommer muligens med større ombordlader og kommer også i betydelig billigere utgave med mindre batteri, kan godt hende den hadde tilfredsstilt behovet til en god del av kjøperne av e-tron 55.

Taycan kommer med 250kW lading i starten, et år senere nede i veien skal 350kW-utgaven komme.

Model 3 kom uten hengerfeste i starten, i tillegg til endringer på autopilot, prisreduksjoner, innføring av RWD/SR-modeller++.

e-Niro og Kona kom uten app i starten, og nesten uten valgmuligheter på konfig. Kun en batteristørrelse.

Kan sikkert finne hauger av andre eksempler. I tillegg kan man såklart nevne alt mulig av bugs og feil som ofte oppstår på nye modeller, og blir rettet i starten.

Jeg ventet en stund før jeg fikk Tesla Model S i juni 2014. Bilen var full av feil. Var en av de første som fikk Model 3 i Norge, men da hadde jo hundretusener blitt utlevert i USA, og allerede gjort en del endringer med bl.a dempere, setehøyde og støy. Vanskelig å spå at Tesla ville gi etter for hengerpresset på den, når de ikke gjorde det på Model 3. Model S hadde holdt seg så sinnsykt godt i pris etter 4,5 år at jeg ikke turte vente lenger før jeg solgte (pluss garantiutløp), men hadde egentlig bestilt e-tron, men den dro bare ut, så ble Model 3, som jeg plutselig kunne få et halvt år raskere. Og etter 6000km er jeg fornøyd, selv om jeg fortsatt ville hatt e-tron om de kunne levert like raskt.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA