Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man lade Zoe på vanlig Type 2 hjemmelader som gir maks 32a på 1 fas?

Startet av Elbilbjorn, søndag 04. august 2019, klokken 12:16

« forrige - neste »

HCO

Vi har IT-nett hjemme, og også på et krypinn vi har på fjellet. Hjemme har jeg to stk PodPoint som fulgte med bilene. På fjellet er det foreløpig kun mulig å lade med Schuko, og jeg har derfor kjøpt en "ladebøtte" (5.500 kroner på finn.no). Alle andre steder lader jeg på 11 eller 22kW ladere (11kW og høyere er alltid TN). Disse er lettere å finne (og er oftere/alltid ledige) sammenlignet med CSS og annen likestrømslading.

Jeg har til gode å høre om en som selv har eid Zoe som mener det er vanskelig å finne lading til den. Treg lading, ja, men ikke vanskelig å finne.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Måkemannen

Sitat fra: Elbilbjorn på søndag 04. august 2019, klokken 19:33
Det var oppklarende. Så om det står 400V TN-S i sikringsskapet og hjemmeladeren er av type2 satt opp på 32a 1-fas skal det gå an å plugge en Zoe og lade som hvilken som helst annen elbil?
Jeg gjør akkurat dette på hytta. Det er det TN nett (fase+N), ingen trafo nødvendig. Lader raskere der oppe, en hjemme på pod point i garasjen.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA