Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Transition One bygger elbil av din fossile

Startet av OhmPaPa, torsdag 01. august 2019, klokken 15:45

« forrige - neste »

Sjalabais

Sitat fra: Caspar på lørdag 05. desember 2020, klokken 20:49
Pr. I dag kan du nok glemme å få godkjent dette
Jeg ser dette overalt, men så fins det jo folk som har konvertert. SVV svarer meg ikke på epost, så jeg må vel omsider krype til korset og ringe. Men hva gjør deg så sikker? Gjelder det fortsatt, ett år senere? Jeg ser at UK, NL, Sverige og særlig USA har fått ombyggermiljøer. Hvorfor Norge skal være så treg når vi ellers er så elbilvennlige forstår jeg bare ikke.
2012 Leaf Tekna

Caspar

Dette er dessverre helt tydelig i Kjøretøyforeskriften kapittel. 7. Her stilles det krav om ECE100 og ISO6469. Ikke så håpløse krav å tilfredstille, men håpløse tester for hobbybygg. Ingen i Norge er akkreditert for testing og hvis du bruker 150 tusen på en test i Tyskland, så har SVV sikret seg ved og også kreve anbefaling fra kjøretøyprodusenten. Så selv om dette i teorien skal være mulig så er det ikke det i praksis. Norge har tydeligvis tatt et valg her om at dette tar vi ikke sjansen på. Veldig synd, det kunne bidratt med å utvikle viktig kompetanse vi trenger i dette landet når alt skal gå på strøm.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Sjalabais

Det har jeg lest om i eldre artikler og det er i sterk kontrast til min logikkforståelse...hva er de redde for? Branner?

Mitt håp var at den forskriften var blitt tilpasset realiteten og markedet i mellomtiden. Det er en del virksomhet rundt det feltet i hele verden - og måten Ford og Hyundai sine konverteringskonsepter slår gjennom til og med i vanlige medier reflekterer jo den interessen.

Jeg har et helt konkret prosjekt jeg har lyst til å starte med, men om bilen ikke kan registreres i Norge er det jo håpløst.
2012 Leaf Tekna

Caspar

Jeg tror ikke det skjer noe med disse reglene før noen bygger om en bil og på den måten utfordrer reglene.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Sitat fra: Sjalabais på onsdag 17. november 2021, klokken 06:30
Jeg har et helt konkret prosjekt jeg har lyst til å starte med, men om bilen ikke kan registreres i Norge er det jo håpløst.

Snarveien til Norske skilt går via export, godkjenning og reimport av godkjent bygg.

Måtte ta den ruten med min egen Citroën C1 EVie
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sjalabais

Jeg er nok nødt til å se nøye på byggetrådene deres. Tidligere trodde jeg at min største utfordring er kompetanse - jeg kan bortimot ingenting (er utstyrt med ti saftige tommeltotter). Håpet var å finne noen lokale hjelpere og se om jeg har råd til de. SVV sin holdning derimot virker mer håpløst, særlig når eksport og reimport med godkjenning er en reell strategi.

Etter å ha lest en artikkel om bilen har jeg funnet denne. Bilen jeg har i bakhodet står på andre siden av kloden og ville ha vært #2 i Norge av sitt slag, førstegangsregistrert 08/2002. Alt det rasjonelle tilsier at jeg bør la være, men jeg våkner med den tanken i hodet, og legger meg slik også fordi jeg ikke klarer å riste det av meg.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA