Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Muligheter for å kjøpe forlenget garanti?

Startet av Wattson, torsdag 01. august 2019, klokken 09:20

« forrige - neste »

Wattson

Hei, jeg har en S90D som jeg er kjempefornøyd med (selv etter 75 tusen km). Kan tenke meg å beholde bilen lenge men er litt bekymret for dyre regninger når garantien går ut.  Hørte noen rykter om at man kunne kjøpe forlenget garanti.  Er det noen som vet noe om dette?
Mvh Per
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)


BMW850

Vel, jeg valgte ikke å ta denne. Har en P85 som har gått 62.000. Ett sjansespill kanskje men jeg tenker at risikoen for at ting skjer de neste par årene er mindre enn om bilen hadde gått 150-200.000km.

En annen ting er at forsikringen kun dekker reparasjon/bytte for en annen grunn enn slitasje og vanlig forverring. Kan tenke meg det kan bli noen tvister/uenighet rundt dette.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sense

Sitat fra: BMW850 på torsdag 01. august 2019, klokken 11:00
En annen ting er at forsikringen kun dekker reparasjon/bytte for en annen grunn enn slitasje og vanlig forverring. Kan tenke meg det kan bli noen tvister/uenighet rundt dette.
Det kan du regne med. Og da faller bevisbyrden oftest på kunden. Veldig beleilig for forsikringsselskapet, som også dikterer reglene for dette sjansespillet. Ikke engang en nøytral dom får du med i forsikringsprisen, med mindre man går til en offentlig rettsinstans. Da får gjerne pipen en annen tone.
Men igjen, det koster både tid, penger og krefter. Det er i dette bildet den egentlig prisen på forsikringen avdekkes.

Sandvika

Sitat fra: Sense på torsdag 01. august 2019, klokken 19:28
Sitat fra: BMW850 på torsdag 01. august 2019, klokken 11:00
En annen ting er at forsikringen kun dekker reparasjon/bytte for en annen grunn enn slitasje og vanlig forverring. Kan tenke meg det kan bli noen tvister/uenighet rundt dette.
Det kan du regne med. Og da faller bevisbyrden oftest på kunden. Veldig beleilig for forsikringsselskapet, som også dikterer reglene for dette sjansespillet. Ikke engang en nøytral dom får du med i forsikringsprisen, med mindre man går til en offentlig rettsinstans. Da får gjerne pipen en annen tone.
Men igjen, det koster både tid, penger og krefter. Det er i dette bildet den egentlig prisen på forsikringen avdekkes.
Ser ikke at dette skiller seg fra normale vilkår for reklamasjon/garanti? Alle "vanlige" feil som dørhåndtak, MCU, jordingsfeil, lekasjer osv. vil jo være dekket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA