Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

Eirik_H

Eg henta ut min LR AWD med hengarfeste hos Tesla på Minde i Bergen i går. Det var ei positiv oppleving. Eg opplevde ikkje tidspress, og utleveringa tok om lag ein time. Både salsrepresentant og teknikar svara tolmodig på alle spørsmål eg hadde på hjartet. Finishen på bilen (kvit) er fin. Eg fann ein ørliten (1 mm kanskje) mangel i lakken langt nede på støtfangaren bak, og den vart utbetra på staden i tillegg å bli notert for eventuell framtidig utbetring. Positivt møte med Tesla i Bergen, og bilen er naturlegvis heilt super.

Slarre40

Tesla Trondheim kan fortsatt melde at det ikke finnes noen Hvite LR AWD med hengerfeste i Norge.

Ikke vil de si hvorvidt de har bestilt opp fra fabrikk, eller om bil er på vei over atlanteren eller :-(
Det lukter 1.kvartal 2020 av dette :-(
Trondheim

Eirik_H


Secto

Sitat fra: pxhyrgno på fredag 20. september 2019, klokken 07:48
Hører bare om utlevering i Drammen for tiden. Jeg bestilte en LR AWD Hvit/hvit HF 24.08 med utlevering i Bergen. Begynner å bli utålmodig på å få en estimert levering da jeg ikke har bil for tiden, men basert på hva jeg leser rundtom kan det godt hende jeg må vente en stund til ja..

Kan jo håpe jeg også blir tilbudt utlevering i Drammen!

Jeg bestillte samme konfigurasjon 28.06 med ønske om utlevering i Drammen. Har fortsatt ikke fått dato :(

castortroy

Har du fått vin nummer eller mulighet til å spore bilen?

Magnus Hansen

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 25. september 2019, klokken 14:19
Tesla Trondheim kan fortsatt melde at det ikke finnes noen Hvite LR AWD med hengerfeste i Norge.

Ikke vil de si hvorvidt de har bestilt opp fra fabrikk, eller om bil er på vei over atlanteren eller :-(
Det lukter 1.kvartal 2020 av dette :-(

Det kommer vel masse biler mot slutten av året

Hrc

Bestilte inventory Longe Range Performance med HF 17/9. Fikk melding i dag om levering i Trondheim 30/9.

Slarre40

Sitat fra: Magnus Hansen link=topic=47576.msg841476#msg841476

Det kommer vel masse biler mot slutten av året
/quote]

Gjør det sikkert, men jeg ble forespeilet midten av september.
Trondheim

eskhyo

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 25. september 2019, klokken 14:19
Tesla Trondheim kan fortsatt melde at det ikke finnes noen Hvite LR AWD med hengerfeste i Norge.

Ikke vil de si hvorvidt de har bestilt opp fra fabrikk, eller om bil er på vei over atlanteren eller :-(
Det lukter 1.kvartal 2020 av dette :-(

Jeg fikk utlevert perlehvit AWD, svart interiør med hengerfeste i Trondheim nå på tirsdag. Bestilt i starten av august.

Slarre40

Jeg er glad på vegne av alle som får bil :+1:

JEg er bare veldig skuffa over at Tesla har valgt å la oss andre være "ufrivillig" utlåner av 15 000 rentefrie kroner, og at de ikke gir noe info uten t man dra-a-a-a-ar det ut av de :-)

Får vel trøste meg med at de i det minste opprettholder innbytteavtalen, samt at VIN-serien blir høyere og at man kanskje får EBskilt på bilen

Trondheim

45316

Nærmer seg EB nå, fikk EV990xx i dag.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk


Torry Tanua

Sitat fra: eskhyo på onsdag 25. september 2019, klokken 19:43
Sitat fra: Slarre40 på onsdag 25. september 2019, klokken 14:19
Tesla Trondheim kan fortsatt melde at det ikke finnes noen Hvite LR AWD med hengerfeste i Norge.

Ikke vil de si hvorvidt de har bestilt opp fra fabrikk, eller om bil er på vei over atlanteren eller :-(
Det lukter 1.kvartal 2020 av dette :-(

Jeg fikk utlevert perlehvit AWD, svart interiør med hengerfeste i Trondheim nå på tirsdag. Bestilt i starten av august.
Sikkert den andre jeg skulle hatt siden jeg bestilte i juli....
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

MulderXF

Det som gjør dette så sykt plagsomt er att noen får biler på 1 måned mens andre venter å venter å venter pga hvor de bor. Syns det er dårlig gjort av Tesla rett å slett!

På lørdag så skal jeg til Drammen å hente ut en inventory bil, bilen som jeg bestilte i Juli til Stavanger er gått til noen andre (VIN kom og gikk) å den neste jeg skal få ser jeg ingenting til. Elendig ordning.

123kris

En kollega av meg, bosatt i Oslo bestilte seg LR AWD hvit/sort med hf i går og skal hente i Drammen på lørdag, mens andre må vente i evigheter, skulle likt å visst hvordan logisitikkavdelingen i Tesla organiserer arbeidsdagen sin..
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Slarre40

#464
Jeg tror nok dessverre at svaret er at de mangler kontroll.
Det virker ikke som om det er et reelt kø-system, samt at de ikke har systemer som klarer å tracke hvor biler er, og hvilke de har.

Så om en kar i Oslo bestilte i går, og får på lørdag; ja da er det en person som blir dyttet bak i køa.
Men det kan jo hende det er et lite avvik i typen bestillinger og at en som bestiller med 19" felger er heldigere enn en som bestilte med 18".
Litt rart er det jo da at de ikke bytter  med hjul fra en uavhentet inventory-bil (for der er det en del med 18"), og sørger for at kunder på venteliste er happy :-(
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA