Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler bestilt juli?

Startet av sanaru, onsdag 31. juli 2019, klokken 12:15

« forrige - neste »

Slarre40

Ja prestisjen var her den 15.september, men når selgeren hos Tesla sier jeg ikke er tildelt VIN, så er det vel mikroskopiske sjanser for at en av de var mine :-(
Men jeg er glad på vegne av de som får altså. MEn jeg vil bare så gjerne være en av de :-)

Sukk, å vente er værre enn en VAG 2.5 TDIV6 i fra tidlig 2000 :-(

Trondheim

bunit

Noen som vet om VIN-tracking på UECC funker på Model3 nå?

Skjer ingenting når jeg legger inn min VIN, men vet ikke om det bare er fordi den ikke finner min VIN eller om det bare ikke fungerer...

Joakim Wærp

Fått beskjed om utlevering i Drammen om 1 uke, altså 25.09. Bestilte 28/07. Hvit/sort premium/HF/LR

Verdt å nevne for alle andre som (u)tålmodig venter, uten noe særlig tilbakemeldinger at jeg fikk ingen beskjeder underveis omtrent, så det kan være det plutselig ramler inn en hentemelding :-)

Er listen nevnt i diverse andre forumposter gjeldene som sjekkliste ved utlevering, eller er det noe jeg bør se spesielt etter i disse dager? har allerede merket meg matter, ladekabler og aero-kapsler (selv om sistnevnte nok pent blir liggende i garasjen...)
Skoda Citigo ambition - Ventepølse
___________________________________________
Hyundai Ioniq 5 - innsendt ønske om Project 45 reservasjon - Avventer
TM3 LR hvit med sort interiør bestilt 28.07.19 - Solgt august 2020

Teslarius

Sitat fra: Joakim Wærp på onsdag 18. september 2019, klokken 18:15
Fått beskjed om utlevering i Drammen om 1 uke, altså 25.09. Bestilte 28/07. Hvit/sort premium/HF/LR

Verdt å nevne for alle andre som (u)tålmodig venter, uten noe særlig tilbakemeldinger at jeg fikk ingen beskjeder underveis omtrent, så det kan være det plutselig ramler inn en hentemelding :-)

Er listen nevnt i diverse andre forumposter gjeldene som sjekkliste ved utlevering, eller er det noe jeg bør se spesielt etter i disse dager? har allerede merket meg matter, ladekabler og aero-kapsler (selv om sistnevnte nok pent blir liggende i garasjen...)

Har bestilt identisk bil som deg den 30. juli og fikk SMS om henting for 10 min siden samme dato som deg (25.09). Tipper neste uke blir en travel dag for Tesla i Drammen.

Jeg har heller ikke hørt noe underveis, har tatt eget initativ og spurt og fått estimert leveringsdato.

morander

Bekreftet levering nettopp her også. 26/9 Drammen. Hvit LR AWD Hvit/hvit/ sort premium, hengerfeste 19» sportsfelger FSD. Bestilt 23/8
Tesla M3 LR Hvit/Hvit HF FSD

pxhyrgno

Sitat fra: morander på onsdag 18. september 2019, klokken 21:17
Bekreftet levering nettopp her også. 26/9 Drammen. Hvit LR AWD Hvit/hvit/ sort premium, hengerfeste 19» sportsfelger FSD. Bestilt 23/8

Jeg bestilte identisk bil samme dag, men har ikke hørt et pøkk. Hadde du fått VIN på forhånd, eller var det første gang du hørte fra de i dag?

morander

Tesla M3 LR Hvit/Hvit HF FSD

The_M

Jeg har enda ikke blitt kontaktet av Tesla ang. levering. Fikk mail forrige uke om å betale faktura og fikk vedlagt fakturaen (EF/FI) fra 22. august. Logget akkurat inn på Tesla-kontoen min og så at både VIN og leveringsdato var tilgjengelig. Dato på FI var 26. september, står 24. 14:30 på nettsiden.

Og fikk mail tidligere i dag om at Jeda-hubben var sendt. It's all coming together now :)
Alt fått gassfjærer til frunk og trunk, CCS-deksel, jack pads, SD-kort-adaptere og high endurance SD-kort, samt ny borrelås til autopassen. Mistenker også at det kanskje blir skvettlapper. Likte de dyre til BeGood, men føler ikke stort behov for å på bakfangeren... Halv pris + kun foran hadde vært awesome.

afriu05

Jeg har fått utleveringsdato neste fredag, lr awd, hvit/hvit med hf. Jeg finner avtalen på Tesla kontoen min og har fått sms. men har fortsatt ikke Fi tilgjengelig. Når kommer den? Er det vanlig at tidspunkt som er satt opp blir flyttet eller kan man stole på den? (må jo ta fri for å hente bilen)
TM3 LR AWD

Allan82

Jeg fikk også melding igår om at bilen er klar til henting d 25.09.19 Drammen. Det er det første jeg hører fra de siden jeg bestilte, FI kommer vel ettervert. Og hvordan med forsikring? Jeg trenger vel reg.nr. for å forsikre bilen i forkant.

Jeg skal i øvrig levere inn min gamle bil i innbytte (ikke tesla). Er der noen andre her, der har vert igjennom den prosess?

Mondeo

Trenger vel bare VIN nummer for å forsikre, og heter vel at man burde starte forsikringen 2 dager før utlevering så det ikke blir noe krøll (iallefall det TOCN annbefaler)

The_M

#416
Ang. forsikring så har du kanskje takket ja til 14 dagers gratis forsikring hos Codan via Tesla?

Om ikke så kan du opplyse forsikringsselskap om VIN. En hos Frende mente at de ville få reg.nr fra Tesla.

Sitat fra: Mondeo på torsdag 19. september 2019, klokken 08:33
(...) heter vel at man burde starte forsikringen 2 dager før utlevering så det ikke blir noe krøll (iallefall det TOCN annbefaler)

Hos Gjensidige var det, i alle fall for et par år siden, slik at de ikke hadde mulighet til å starte en forsikring i systemene sine den dagen bilen ble registrert. Grunnen var at de ikke fikk reg.nr. oppdatert før dagen etter. Så de måtte notere ned alle detaljene og vente til neste dag med å aktivere den i systemene sine. Da la de inn polisen med startdato tilbake i tid. Det sagt - Tesla registrerer vel bilene noen dager før utlevering pga. utbetaling av lån osv., så da bør man jo ideelt starte forsikringen samtidig så det ikke skal bli noe krøll.

jlan

Forsikringen kan legges klar på forhånd av forsikringsselskapet hvis de får VIN nr.  Den blir uansett ikke aktiv før Tesla registrerer bilen.  Når bilen er registrert så får du midlertidig vognkort på e-mail.

Tesla legger inn elektronisk salgsmelding etter å ha sjekket innbyttebilen, og du får en SMS med en link til vegvesen.no hvor du bekrefter omregistrering der og da med bank-id. Forsikringen stoppes automatisk når eierskiftet er registrert.  Det er mulig å "ta vare på" bonusen, hvis den nye bilen allerede har fått like god bonus.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

The_M

Btw. I feltet med leveringsavtale hos Tesla ligger min hjemmeadresse. På FI står det utlevering Drammen. Er dette normalt? 

Slarre40

Noen som vet om det kommer til å transporteres Teslabiler med tog/vogntog oppover mot Trondheim og andre byer nord for Oslo?

Det er ikke planlagt en eneste båtfrakt oppover til Bergen/Stavanger/Ålesund/Trondheim de nærmeste tiden i følge timeplanen til UEEC :-(
Trofaste Autoprestige svikter oss på "bygda" :-)
Kun Drammen og Oslo som får båtbesøk.
Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA