Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Advarsel - Svindelforsøk på finn.no

Startet av tkjoerlaug, søndag 28. juli 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Amatøren

Solgte en gang en Volkswagen Sharan til noen polakker.

La bilen ut for moroskyld før jeg hadde bildene klare når jeg skulle spise middag på en søndag. Fra jeg la den ut til jeg fikk telefon så rakk jeg ikke å skrelle første potet.

De kom (med en annen polakk som kunne biltypen veldig godt) prøvekjørte på søndagen, sa de skulle ha den da kona trengte en norskregistrert bil. Avtalte at de skulle komme å skrive kontrakt på tirsdagen etter da de måtte ordne forsikring, men de overførte hele kjøpesummen allerede med en gang så pengene var på min konto allerede mandag morgen!

Kontrakt ble skrevet som avtalt på tirsdagen og forsikring var ordnet så omregistrering gikk også helt feilfritt. Ikke hørt noe mer fra de så de må være fornøyde med bilen. La meg midt på treet med pris i forhold til tilsvarende biler. De sa det var problem med å tak i de med 4WD. De gikk veldig fort.

Så de var vel perfekte bil kjøpere i mine øyne.

Selvfølgelig er folk forskjellige, både nordmenn og utlendinger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Klykken

Har fått uoppfordret betaling flere ganger før varen er sett/prøvd selv, og sier alltid til vedkommende at det er noe h*n må slutte med. Jeg er jo en ærlig sjel selvsagt og ønsker ikke å lure noen - men en gang vil h*n plutselig ha gitt bort penger til noen uærlige. Vent alltid til du får se og prøvd varen før du betaler!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

#17
Man skal ikke generalisere og kanskje ikke være rasistisk :D
Generalisere gjør vi alle, mer eller mindre.
Rasisme, det gidder jeg ikke diskutere en gang, da min samvittighet er ren, nok.

1000kwh; takk for info. Ser selger har en utmerket vurdering på Finn. Det som gjorde meg skeptisk er at selger nektet for å ha heftelser på bilen, men så var det en halv million i heftelser. Videre så står det i Brønnøys.reg,
NOK 550.000 forretning avholdt 02.10.2019 (Merk selger sitt svar når jeg sa det var heftelse; Hva!!!Hvordan kan det vere det paa en bil jeg kjopte for 49.000 for 6 maaneder siden.)
Så selger burde fått det med seg.
(skal slette litt i posten over slik at selger blir enda mer anonym)
Edit; gjorde meg også skeptisk at selger ikke oppgav sitt fulle navn, men "gjemte bort det utenlanske"..
Kanskje lettere og selge da, siden noen kan være rasistiske..


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Marzo

#18
Sitat fra: JorEl på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:50
Man skal ikke generalisere og kanskje ikke være rasistisk :D
Generalisere gjør vi alle, mer eller mindre.
Rasisme, det gidder jeg ikke diskutere en gang, da min samvittighet er ren, nok.

1000kwh; takk for info. Ser selger har en utmerket vurdering på Finn. Det som gjorde meg skeptisk er at selger nektet for å ha heftelser på bilen, men så var det en halv million i heftelser. Videre så står det i Brønnøys.reg,
NOK 550.000 forretning avholdt 02.10.2019 (Merk selger sitt svar når jeg sa det var heftelse; Hva!!!Hvordan kan det vere det paa en bil jeg kjopte for 49.000 for 6 maaneder siden.)
Så selger burde fått det med seg.
(skal slette litt i posten over slik at selger blir enda mer anonym)
Edit; gjorde meg også skeptisk at selger ikke oppgav sitt fulle navn, men "gjemte bort det utenlanske"..
Kanskje lettere og selge da, siden noen kan være rasistiske..

Du kan ikke bruke rasismekortet for hun som selger bilen er opprinnelig fra Danmark.
Navnet er også et helt vanlig nordisk navn.
Studert og jobbet i Norge hele sitt voksne liv, så hele generaliseringen om utlending blir feil.
Du ser kjapt at hun ikke bruker begge etternavnene sine i det daglige, pikenavnet er det nok du har reagert på.

Men hun har virkelig rotet til økonomien med 550k i utlegg fra Bank Norwegian.

Hvis du vil kjøpe bilen så tar du kontakt med Bank Norwegian først å spør om en løsning.
Som nevnt lengre oppe er det nok mer en formalitet enn at de har tenkt å hente bilen.

JorEl

Sitat fra: Marzo på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:56
Sitat fra: JorEl på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:50
Man skal ikke generalisere og kanskje ikke være rasistisk :D
Generalisere gjør vi alle, mer eller mindre.
Rasisme, det gidder jeg ikke diskutere en gang, da min samvittighet er ren, nok.

1000kwh; takk for info. Ser selger har en utmerket vurdering på Finn. Det som gjorde meg skeptisk er at selger nektet for å ha heftelser på bilen, men så var det en halv million i heftelser. Videre så står det i Brønnøys.reg,
NOK 550.000 forretning avholdt 02.10.2019 (Merk selger sitt svar når jeg sa det var heftelse; Hva!!!Hvordan kan det vere det paa en bil jeg kjopte for 49.000 for 6 maaneder siden.)
Så selger burde fått det med seg.
(skal slette litt i posten over slik at selger blir enda mer anonym)
Edit; gjorde meg også skeptisk at selger ikke oppgav sitt fulle navn, men "gjemte bort det utenlanske"..
Kanskje lettere og selge da, siden noen kan være rasistiske..

Du kan ikke bruke rasismekortet for hun som selger bilen er opprinnelig fra Danmark.
Navnet er også et helt vanlig nordisk navn.
Studert og jobbet i Norge hele sitt voksne liv, så hele generaliseringen om utlending blir feil.
Du ser kjapt at hun ikke bruker begge etternavnene sine i det daglige, pikenavnet er det nok du har reagert på.

Men hun har virkelig rotet til økonomien med 550k i utlegg fra Bank Norwegian.

Hvis du vil kjøpe bilen så tar du kontakt med Bank Norwegian først å spør om en løsning.
Som nevnt lengre oppe er det nok mer en formalitet enn at de har tenkt å hente bilen.
Jeg har folk i familien fra samme land med samme navn :) Egentlig er jo kanskje du litt rasistisk, for jeg skrev bare utlending. Men du tenkte kanskje at jeg mente noen fra en annen del av verden :police:
Ringte Bank Norwegian, men de hadde sent saken til sin samarbeidspartner og der kom jeg ikke igjennom uten et referansenummer som skulle stå oppe i hjørnet på mitt brev... Gjelden er nok solgt på billigsalg..
Tenkte jeg kunne hjelpe til med en lykkelig slutt, men den gang ei.

Merk; Jeg har prøvd å anonymisere (bedre), så ikke skriv flere hentydninger som sirkler inn selger.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Ringe en gang til, og kom igjennom, men fikk ikke til en løsning. Dessverre.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Marzo

Sitat fra: JorEl på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 14:43
Ringe en gang til, og kom igjennom, men fikk ikke til en løsning. Dessverre.

Hadde de noen alternativer eller var det blankt avslag på å slette panten hvis du tilbydde deg å betale inn kjøpesummen?

Skulle bilen ha blitt solgt på tvangssalg ville nok prisen blitt lavere og omkostningene høyere..

JorEl

De foreslo ingen løsninger. Var hyggelige, bestemte og avvisende.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA