Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: cra på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 11:16
Vet ikke om andre har merket tilsvarende, men i helgen opplevde jeg to ganger på samme sted at AP senket farten før endring i fartsgrense da jeg kjørte fra 60 til 50 like før Knarvik (nordfra). Mye roligere enn hastebremsing etter å ha kjørt 200m med fare for bøter.  :) :+1:
Og det har ikke skjedd før?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

cra

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 12:32
Sitat fra: cra på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 11:16
Vet ikke om andre har merket tilsvarende, men i helgen opplevde jeg to ganger på samme sted at AP senket farten før endring i fartsgrense da jeg kjørte fra 60 til 50 like før Knarvik (nordfra). Mye roligere enn hastebremsing etter å ha kjørt 200m med fare for bøter.  :) :+1:
Og det har ikke skjedd før?

Aldri for meg. Det har alltid vært full kamfer til lenge etter endring i fartsgrensa. :(

Prøvde igjen en tur i går hjemme, og der fungerte det akkurat som før desverre, så det var nok bare dette ene stedet hvor jeg ikke har kjørt med autopilot tidligere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Simen1

#452
For å veldig regelrytter så skal man bremse ned før en lavere fartsgrense trer i kraft, fordi den nye fartsgrensa gjelder helt fra skiltet. Så det du har oppdaget er altså et tilfelle av at AP overholder fartsgrensa i den situasjonen. Er ikke det ganske merkelig at "AP" ofte bryter loven i andre tilfeller?

Edit: anførselstegn
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Klykken

AP bryter ingen lover - det er sjåføren som skal følge med på veien. Førerassistenten kan ikke klandres for noe som helst.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cra

Sitat fra: Simen1 på onsdag 16. oktober 2019, klokken 09:25
For å veldig regelrytter så skal man bremse ned før en lavere fartsgrense trer i kraft

Jeg er godt kjent med hvordan dette fungerer (jeg har da førerkort og greier! :D), og det er akkurat slik oppførsel jeg etterlyser fra AP, og som jeg opplevde på ett konkret sted. Mend et var tydligvis lokale forhold, uten at jeg vet hva som gjorde det. Tror ikke det var feil posisjon på fartsgrensa heller, men et par hundre meter feil kunne kanskje forklare det. Er likevel vant med noe hardere oppbremsing for å kopensere for lovbruddet enn det je gopplevde i Knarvik.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tiger123


AP på motorvei nord for Oslo - her er all lugging og fantombremsing borte. Generelt kjører den bedre også, f eks når noen legger seg inn foran deg.
Og alt dette i høljeregn.

Definitivt ikke placebo denne gangen!

Daniel80

I natt gikk bil alarmen på Model X`en 3 ganger uten at jeg fikk varsel på telefonen. Ene gangen var jeg til og med inni appen samtidig.
Vet ikke hvorfor den gikk, men eneste logiske forklaring er Sentry Mode og mye regn. Det er ikke lagret noen sentrymode hendelser for dette på ubs minnebrikken, og ingen andre varsler. Måtte fysisk inn i bilen for å skru av sentry og alarm da den ikke ville skru av sentry i appen. Alt annet fungerer i appen (er oppkoblet).
Forsøkte å ringe Tesla Veihjelp, men de har ikke engang ringetone nå kl 4 om natten.. Bare total stillhet og null kontakt.
Software versjon 2019.32.11.1
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Lynkjapp

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 05:05
I natt gikk bil alarmen på Model X`en 3 ganger uten at jeg fikk varsel på telefonen.

Det høres veldig ut som en flue i kupéen. Det kan også stemme med at akkurat på denne tiden begynner sommerens siste fluer å bli desperate etter å komme inn i varmen, så det å snike seg inn i en varm bil når føreren går ut er gull for en flue. :)

Øggen

Sitat fra: Daniel80 på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 05:05
I natt gikk bil alarmen på Model X`en 3 ganger uten at jeg fikk varsel på telefonen. Ene gangen var jeg til og med inni appen samtidig.
Vet ikke hvorfor den gikk, men eneste logiske forklaring er Sentry Mode og mye regn. Det er ikke lagret noen sentrymode hendelser for dette på ubs minnebrikken, og ingen andre varsler. Måtte fysisk inn i bilen for å skru av sentry og alarm da den ikke ville skru av sentry i appen. Alt annet fungerer i appen (er oppkoblet).
Forsøkte å ringe Tesla Veihjelp, men de har ikke engang ringetone nå kl 4 om natten.. Bare total stillhet og null kontakt.
Software versjon 2019.32.11.1

Samme her. Men med 78 registrerte hendelsa pga regn.
SW 32.12.2
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Zanka

Mulig at mange vet dette, men NRK nett TV funker som en kule :)
Må jo stå i park da, så på sjakk for et par dager siden, lyd og bilde var supert.
Har siste versjon av HW
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

kodax

Sitat fra: Zanka på torsdag 31. oktober 2019, klokken 09:06
Mulig at mange vet dette, men NRK nett TV funker som en kule :)
Må jo stå i park da, så på sjakk for et par dager siden, lyd og bilde var supert.
Har siste versjon av HW
Jeg mener jeg kan bruke nettleseren mens jeg kjører, men kanskje ikke med nettTV?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

Sitat fra: Zanka på torsdag 31. oktober 2019, klokken 09:06
Mulig at mange vet dette, men NRK nett TV funker som en kule :)
Må jo stå i park da, så på sjakk for et par dager siden, lyd og bilde var supert.
Har siste versjon av HW

Mener du MCU2? Eller autopilot HW3? Den første er for skjermen i dash'en.

Zanka

#462
Begge deler, MCU 2 og FSD, men her er det nok kun MCU 2 som spiller noen rolle.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

Motorwatt

Tilbudet for oss med Altibox er noe større enn bare NRK. (Enkelte kanaler kan dog ikke sees utenfor hjemmet):

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

M3D2

Hei!

Jeg får ikke lastet ned V10 - noen tips? Min model 3 står parkert i garasje, med Wifi-tilkobling. Jeg ser i oversikten at nedlastingen har begynt, men fremdriftslinjen har stått urørlig i tre dager nå (den grønne streken er ca. 1 mm bred.).

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lastet ned oppdateringen?? Har veldig lyst på V10! :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA