Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla V10 er her!

Startet av OhmPaPa, søndag 28. juli 2019, klokken 11:18

« forrige - neste »

Motorwatt

Sannsynligvis er grunnen til dette at det faktisk ikke er teknisk løsbart med nåværende hardware. Som så mange andre "mangler"...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

Sitat fra: Motorwatt på fredag 04. oktober 2019, klokken 14:46
Sannsynligvis er grunnen til dette at det faktisk ikke er teknisk løsbart med nåværende hardware. Som så mange andre "mangler"...
Siden wayponts er løsbart med abetterrouteplanner på bilens skjerm, så er det jo teknisk løsbart. Men muligens ikke "offline" hvor bilens egen computer må gjøre beregningene. Abetterrouteplanner har nå faktisk en mulighet for å sende waypoints til bilens navigasjon. Men naturlig nok bare ett og ett.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

HKS

Sitat fra: Motorwatt på fredag 04. oktober 2019, klokken 14:46
Sannsynligvis er grunnen til dette at det faktisk ikke er teknisk løsbart med nåværende hardware. Som så mange andre "mangler"...
Det er iallefall bare tull at det ikke er teknisk løsbart med nåværende hardware.
Grunnen til at vi ikke har det er rett og slett at Tesla ikke prioriterer det.
Tesla Model 3 Long Range

Motorwatt

Waypoints har vært etterlyst siden tidenes morgen. Her er jeg ganske sikker på at det er andre årsaker enn prioritering.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Noe av problemet med waypoints er kanskje at Tesla har kjøpt kart og navi fra tredjepart. Google maps. Og selve navi-biten fra en annen. Og tiles med fartsgrenser og veidata fra en tredje.

stefse

AP forsøker å gjøre for mye på en gang. I frykt for å gjøre noe utenom hva den kan, reverter den automatisk til det eneste "sikre" som er bråbremsing.
Istedet for å håpe på automatisk alt mulig, burde det være mulig å støtte AP'en med manuell input, samtidig som den vil kunne lære noe.
F.eks når den kommer til en situasjon den ikke takler, dukker det opp 2-3 valgmuligheter, som sjåføren må bekrefte med brems, gass eller et forsiktig rattutslag.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Spiro

Får ikke karoke og Theater til å virke. Karoke vises ikke i media menyen og Theater er blank? Fler her som har samme problemet ?
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Spiro

Det står ikke mellom liv og død. Spør i en tråd hvor det er bevegelse. 
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

geear

De fleste leser tråder med nye innlegg (vis nye innlegg), så det er ikke noen forskjell på den ene eller andre tråden...

S4e

Sitat fra: stefse på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:35
AP forsøker å gjøre for mye på en gang. I frykt for å gjøre noe utenom hva den kan, reverter den automatisk til det eneste "sikre" som er bråbremsing.
Istedet for å håpe på automatisk alt mulig, burde det være mulig å støtte AP'en med manuell input, samtidig som den vil kunne lære noe.
F.eks når den kommer til en situasjon den ikke takler, dukker det opp 2-3 valgmuligheter, som sjåføren må bekrefte med brems, gass eller et forsiktig rattutslag.

Gass fungerer ved fantom bremsing eller når den nekter å kjøre forbi...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

stefse

Sitat fra: S4e på fredag 04. oktober 2019, klokken 21:12
Sitat fra: stefse på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:35
AP forsøker å gjøre for mye på en gang. I frykt for å gjøre noe utenom hva den kan, reverter den automatisk til det eneste "sikre" som er bråbremsing.
Istedet for å håpe på automatisk alt mulig, burde det være mulig å støtte AP'en med manuell input, samtidig som den vil kunne lære noe.
F.eks når den kommer til en situasjon den ikke takler, dukker det opp 2-3 valgmuligheter, som sjåføren må bekrefte med brems, gass eller et forsiktig rattutslag.

Gass fungerer ved fantom bremsing eller når den nekter å kjøre forbi...
Skal prøve det neste gang. Jeg har pleid å trykke inn bremsen for å kunne ta over kontrollen helt. Men slik input burde være mulig å gi autopiloten, med noen sekunder til å reagere på.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Daniel80

Noen som vet forskjell på 2019.32.11 og 2019.32.11.1 ??
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

kodax

Fikk testet v10 i dag. Man skal være bra nøden på Netflix for å gidde å se på film på det lille bildet som blir på en vertikal S/X-skjerm...
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Tja, jeg synes det er ok. Det er viktig at bilde flyter godt, derfor eg har jeg satt ned til 360p når jeg ser/hører på videoer i youtube.
Er egentlig veldig imponert hva Tesla har fått til her. Håper vi slipper å betale for nett-tilgang på en stund.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA