Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

H228 utført - Flere forbedringer - gode nyheter

Startet av RayBomb, onsdag 24. juli 2019, klokken 22:03

« forrige - neste »

RayBomb

Nå har jeg fått utført H228 oppdateringene og det viser seg å være flere gode nyheter.

Nå er android auto tilbake i bilen!


Har fått Telematikk oppdatert til 16.2 - noe som skal forhindre at man mister kontakt med bilen og svarte skjermer.


Programvaren er også vesentlig raskere. Nå kommer også ryggekamera på med en gang, selv om programvaren ikke er skikkelig bootet.
Fremdeles vil ikke creep mode holde seg på, og fremdeles må man logge ut og inn igjen bruker for at min ev skal funke skikkelig.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tellus

Du har nok fått langt mer enn H228 da. Den skal ikke endre telematikkversjonen. Uansett fint at det går rette veien. Jeg er fortsatt på 14.2 😮

xref

What what what. Er det flere som har fått Android Auto? Tror du er den eneste i Norge som har det.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

RayBomb

Sitat fra: xref på torsdag 25. juli 2019, klokken 09:26
What what what. Er det flere som har fått Android Auto? Tror du er den eneste i Norge som har det.

Kan være en glipp, men jeg klager ikke :)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Frank_M

Har òg fått Android auto tilbake... Oppdaterte 16/7...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

volchr78

Hvilken versjon av infotainmenten har dere som har fått tilbake android auto?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Ingeniøren

Sitat fra: volchr78 på torsdag 01. august 2019, klokken 00:30
Hvilken versjon av infotainmenten har dere som har fått tilbake android auto?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Står vel på bildene litt lengre opp....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

volchr78

Sorry! Fikk opp bildene veldig blurry på telefonen. Samme incontrol versjon som jeg har fått. Jeg har dessverre ikke fått AA tilgjengelig. Kan det være at denne legges på som en ekstra "pakke"?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


xref

Sitat fra: volchr78 på torsdag 01. august 2019, klokken 10:46
Sorry! Fikk opp bildene veldig blurry på telefonen. Samme incontrol versjon som jeg har fått. Jeg har dessverre ikke fått AA tilgjengelig. Kan det være at denne legges på som en ekstra "pakke"?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

JLR sin offisielle innstilling er vel fortsatt at norske kunder ikke skal ha Android Auto. Så er det noen som har fått det ved en feil med de bilene som kom tidlig til landet og som tilsynelatende har fått det tilbake etter h228. Vi andre må nok bare fortsette å vente :/
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xyzzy

Sitat fra: xref på fredag 02. august 2019, klokken 16:35
Sitat fra: volchr78 på torsdag 01. august 2019, klokken 10:46
Sorry! Fikk opp bildene veldig blurry på telefonen. Samme incontrol versjon som jeg har fått. Jeg har dessverre ikke fått AA tilgjengelig. Kan det være at denne legges på som en ekstra "pakke"?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

JLR sin offisielle innstilling er vel fortsatt at norske kunder ikke skal ha Android Auto. Så er det noen som har fått det ved en feil med de bilene som kom tidlig til landet og som tilsynelatende har fått det tilbake etter h228. Vi andre må nok bare fortsette å vente :/

Det er vel også Googles innstilling, av en eller annen grunn. De har vel fortsatt ikke lansert Android Auto i Norge.

Chimp

Lest om flere som har opplevd 12v-problematikk etter oppdatering i det siste.
Er det nå trygt ? Jeg har ikke oppdatert ifbm tilbakekallingen enda heller.

Eon

Har brukt kjøleboks i bagasjerommet flere ganger i sommer etter oppdatering, samt hurtiglading av telefon via 12V mellom setene. Ingen problemer. Fikk forresten også Android Auto etter oppdatering, og jeg hadde det ikke fra før.
First Edition, photon red, 22'' hjul med carbon inserts, performance seter
Software: S19B_19.40.4-436082 og TCU: Ukjent etter siste oppdatering

LittleHammer

Har også fått H228, men er fortsatt på 18D OG 14.2.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

daktari

Sitat fra: LittleHammer på torsdag 08. august 2019, klokken 15:02
Har også fått H228, men er fortsatt på 18D OG 14.2.
Da har de ikke utført H228 etter prosedyren...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xyzzy

Sitat fra: LittleHammer på torsdag 08. august 2019, klokken 15:02
Har også fått H228, men er fortsatt på 18D OG 14.2.

Samme her. Har sett at det gjelder mange også, ser ikke ut til at oppdatering av disse komponentene - som kan oppgraderes OTA - er inkludert i den.

Får håpe de skrur på SOTA i Norge snart...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA