Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-208 ombordlader. Skuffet

Startet av Philip Marlowe, lørdag 20. juli 2019, klokken 18:37

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jeg ser i de tekniske spesifikasjonene at denne bilen får kun en 6,6 kWs ombordlader. I og med at jeg har Zaptec 22kW hjemme, så synes jeg dette er skuffende dårlig. Hvis prisen blir omtrent den samme som den nye Renault Zoe med 22kWs ombordlader og som har lenger kjørelengde, så blir det nok Renault istedenfor Peugeot til fruen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

batterimannen

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 20. juli 2019, klokken 18:37
Jeg ser i de tekniske spesifikasjonene at denne bilen får kun en 6,6 kWs ombordlader. I og med at jeg har Zaptec 22kW hjemme, så synes jeg dette er skuffende dårlig. Hvis prisen blir omtrent den samme som den nye Renault Zoe med 22kWs ombordlader og som har lenger kjørelengde, så blir det nok Renault istedenfor Peugeot til fruen.

Har det så mye å si? Dere lader ikke over natt?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Philip Marlowe

Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jonnyjb

#3
Det kommer mulighet for 11 kW lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kW, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kW kontra 50 kW hos Renault).
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

OlaM

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 20. juli 2019, klokken 19:03
Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.

Er jo litt kjedelig å måtte ut for å bytte bil på lading da. Hvis du først har to biler er det jo fint å ha to uttak, enten der er lastbalansert eller max 11 kW hver. Plugg i når du parkerer, glem ladefart. Begge biler er ferdig om morgenen uansett.

Sitat fra: jonnyjb på lørdag 20. juli 2019, klokken 19:54
Det kommer mulighet for 11 kWh lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kWh, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kWh kontra 50 kWh hos Renault).

kW, ikke kWh.
'21 3LR

jonnyjb

Sitat fra: OlaM på mandag 22. juli 2019, klokken 11:15
Sitat fra: jonnyjb på lørdag 20. juli 2019, klokken 19:54
Det kommer mulighet for 11 kWh lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kWh, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kWh kontra 50 kWh hos Renault).

kW, ikke kWh.

Korrekt, beklager - det var sløvt av meg. Jeg retter opp posten min ovenfor.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Trekkoppbil

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 20. juli 2019, klokken 19:03
Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.
Kjører dere så mye på kvelden og natta at det har sånn hast å lade?
Bortsett fra nå i tordensesongen,  ville jeg heller lade på morrakvisten, rett før man starter tur. Så slipper man å belaste batteriet med høy lading over unødig tid. Dessuten kan det være billigere strøm i de små timer enn ved middagsrushet.
Hvis man setter ladinga av den første bilen til å starte på morrakvisten, så kan første man som drar om morgenen, flytta kabelen over på neste bil. Det kan funke hvis nestemann drar en time seinere.
Helst ville jeg vel latt bilene lade med 6kw hver, på hver sin fase.

hemi

<0.5c eller 1c  kan ikke regnes som  rask lading eller hast
Og ja, 11KW og bedre er vel bransjestandard på meste nye biler nå, selv om noen er litt i bakevja på gamle modeller.

Radiobil1

Kan man nå bestille med 11 kw ombordlader på 208?
Hvis ja, fra når kunne dette bestilles?

Daniel_0007

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 22. februar 2022, klokken 16:16
Kan man nå bestille med 11 kw ombordlader på 208?
Hvis ja, fra når kunne dette bestilles?

Ja var tilgjengelig ganske kjapt etter bilen kom men husk at den ikke støtter 3 fas it nett man får maks rundt 6,7 hvis man har 32 amp.
LZ04 er utstyrs koden

Normalladeinntak / OnBoard-lader AC 11 kW 3-fas (400 V) LZ04 5 900
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA