Elbil til 150000

Startet av dugong, lørdag 20. juli 2019, klokken 00:06

« forrige - neste »

Vaduz

Alltid i3, «ekte» elbil, veldig romslig og sportslig:)

Samco

i3 helt klart .den er veldig drift sikker og Ruster ikke siden den er laget med plast forsterket karbon. Og ladere blir det bare flere å flere av kjørte Kongsvinger til Bodø med min i3 60ah i sommer null problem.

automat

Kongsvinger -Bodø med 60Ah i3 høres ut som en øvelse for spesielt interesserte. Hvor mange  ladestopp ble det?

Rekkevidde bør være et viktig kriterie, hvis bilen skal få så bredt anvendelsesområde som mulig.

40kwh Zoe er vel ikke langt unna 150k,og vil derved være rekkeviddevinner i segmenet. Men den sære ladeløsningen kan være showstopper.

Soul gjør det også ganske bra rekkeviddemessig, så lenge man holder seg unna motorveier. Det er en bil jeg ville vurdert i dette segmentet.

30kwh Leaf er heller ikke så langt unna i pris. Har dårlig temperaturstyring av batteriet, og man kan komme borti mye rart av importbiler.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

siljan

Litt i samme posisjon selv, skal ha elbil til 150k, har vurdert b250e også. Da behovet for hurtilading er lik 0 siden vi har en model x.

Men ser folk ikke anbefaler den, litt usikker på hvorfor, stort bagasjerom har den og

Samco

Sitat fra: automat på mandag 29. juli 2019, klokken 09:38
Kongsvinger -Bodø med 60Ah i3 høres ut som en øvelse for spesielt interesserte. Hvor mange  ladestopp ble det?

Rekkevidde bør være et viktig kriterie, hvis bilen skal få så bredt anvendelsesområde som mulig.

40kwh Zoe er vel ikke langt unna 150k,og vil derved være rekkeviddevinner i segmenet. Men den sære ladeløsningen kan være showstopper.

Soul gjør det også ganske bra rekkeviddemessig, så lenge man holder seg unna motorveier. Det er en bil jeg ville vurdert i dette segmentet.

30kwh Leaf er heller ikke så langt unna i pris. Har dårlig temperaturstyring av batteriet, og man kan komme borti mye rart av importbiler.

Ble korte lade stopp 7/10min husker ikke hvor mange tror ikke jeg er laget for å kjøre lange strekk i en go, var egentlig helt greit med litt pauser. Men litt skremmende med enkelte plasser  nordover med kun 1 hurtig lader på stasjoner hmm om litt risky.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA