Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App linket til bil etter overtagelse (bruktbil)

Startet av saphran, fredag 19. juli 2019, klokken 08:50

« forrige - neste »

saphran

Overtok en 2017-ampera e i går og prøver å få tilgang til den via MyOpel appen (korrekt app antar jeg...). Hva er korrekt fremgangsmåte egentlig?

Har registrert meg på MyOpel og lagt inn bilen der (VIN osv), men er det som hos Tesla at Opel må få registrert at jeg er ny eier av bilen før det lar seg gjøre å få kontakt med appen? Sendte for sikkerhets skyld notis via MyOpel om det til dem (fikk feriemelding tilbake dog, kun 1 kontaktperson?:-O ).

Keypass mens man er i bilen feiler under paringen (kommer opp på bilens skjerm at keypass ble avbrutt første gangen, men ved neste forsøk kommer ingen slik feilmelding der lenger). Forstår det slik dog at keypass ikke er nødvendig for alt, så jeg skal kunne få kontakt også uten keypass?

Ipadjove

Vet ikke svaret, men keypass er ikke nødvendig. Fungerer ofte bedre uten.

saphran

En telefon til OnStar ordnet dette. De hadde inne forrige eier, og endret dette. Vi la inn all info om ny eier over telefonen (litt tungvindt da førstemann jeg snakket med ikke var så stldig i språket og lyden var litt dårlig, men nestemann jeg snakket med tok det greit. Imellom de to samtalene hadde jeg snedt alt på mail til Onstar dog, og de svarte på den etter et par timer), og jeg fikk så en registreringsmail. Når registreringen var fylt ut måtte jeg trykke på OnStar-knappen i bilen og be om aktivering. De hadde da inne alt om meg, og aktiveringen skjedde raskt og greit da.

Bruktbilkjøpere får 3 månender gratis OnStar, etter det koster det 1090 kr/år.

3irikur

Jeg kan melde at det er omtrent like vanskelig å avregistrere bilen.

Jeg solgte min til en forhandler som ikke visste hva de skulle gjøre for å fikse det, og etter noen måneder begynte jeg å få SMS om at ladingen var fullført.

Etter noen eposter og et par telefoner ble jeg til slutt kvitt det.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA