Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladefast

Startet av OhmPaPa, søndag 14. juli 2019, klokken 16:13

« forrige - neste »

OhmPaPa

Er på ferie hos söta bror og sitter ladefast i Torsby. Ankom ladestasjonen med 20km gjenstående rekkevidde - i et kraftig tordenvær. Ventet til det ga seg før vi gikk ut for å koble til lading. Men da var det ikke noe strøm å få!

Strømbrudd i hele småbyen.

Spanderte noen av de 20km på å kjøre inn til sentrum. Men det hjalp jo ikke - bensinstasjoner, dagligvare og restauranter stenger tydeligvis alle når strømmen går.

Eneste trøst er at jeg hadde vært i samme situasjon med dieselbilen - siden bensinstasjonene også stenger.

Litt tråkigt at det ikke er mulig å få seg en matbit uten strøm!  :(

Men mobilen virker - så jeg får i det minste tiden til å gå ved å lese her...

OhmPaPa


Strömlöst i flera områden i Värmland
Nyheter
UPPDATERAD: 2019-07-14 16:01
PUBLICERAD: 2019-07-14 14:52
Just nu är över 8 600 abonnenter utan ström i Torsby. Även i Sunne är över 700 abonnenter berörda.

Flertal andra ställen i Värmland är också drabbade av strömavbrottet, bland annat i Årjäng, Arvika och Hagfors. Totalt är det över 10 000 hushåll som är utan ström.

Många butiker har fått stänga på grund av avbrottet.

Troligen berör avbrottet på åsknedslag.

Felsökning pågår. Ellevio uppger att man beräknar att strömmen ska vara tillbaka vid 18.40-tiden.

Texten uppdateras

Troald

Kjedelig dette, håper du får fylt opp tanken og kommer deg videre. Kanskje noen må finne opp små nødbatterier ala de vi har for mobiltelefon?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

OhmPaPa

Nødbatteri på henger?  :D

Men nå står vi og lader - etter to timer uten strøm. Så ikke så ille.

Noen som har opplevt værre?

Ingeniøren

Har du ikke ferie - strømmen kommer tilbake så hva er problemet ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

KjellG

Nødlader for el-bil heter vel aggregat?

OhmPaPa

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 14. juli 2019, klokken 18:28
Har du ikke ferie - strømmen kommer tilbake så hva er problemet ?

Har ferie - men å sitte i bilen noen timer og se på regnværet uten å kunne kjøre er vel ingen høydare.

Problemet var vel at vi ikke viste hvor lang tid det tok og vi ble sultne. Og alt var stengt.

Men det ordnet seg.  :+1:

geear

Kjedelig, men på tide å lære at du må ha mat, drikke og klær i bilen når du er på langtur? ;)

Fordel å ikke kjøre så tomt som 20km også.

OhmPaPa

Sitat fra: gr på søndag 14. juli 2019, klokken 20:47
Kjedelig, men på tide å lære at du må ha mat, drikke og klær i bilen når du er på langtur? ;)

Fordel å ikke kjøre så tomt som 20km også.

Klær og drikke? Joda. Men middag - det er ikke kjøkken i min TMX. Må låne bobilen til Elektrolux da...

Kun 20 km? Sånn går det når sjåføren svinger feil i et kryss...


Men er det virkelig bare meg som har stått ladefast? I såfall er det jo veldig bra, men tenkte det var et greit sommerlig tema å skravle litt om.

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 14. juli 2019, klokken 21:29
Men er det virkelig bare meg som har stått ladefast? I såfall er det jo veldig bra, men tenkte det var et greit sommerlig tema å skravle litt om.
Garantert ikke bare du som har stått ladefast.

Håper jeg selv kan oppredtholde min 0 statistikk en stund til. Drar til Kroatia på onsdag og regner med å ha strøm hele tiden.

Har vært i Torsby med elbil, men hadde ikke behov for lading og den gangen var det strøm i byen. Sier litt om hvor avhengige vi er av strøm totalt sett.

Godt du kom deg videre

OhmPaPa

Innlandet langs Svenskegrensa er jo berømt for sine tordenbyger så det kan nok skje igjen.  :laugh: :laugh:

Counterpointer

Tors(by) burde gi et hint


turfsurf

Skal man sikre seg mot å stå ladefast må man alltid lading tidlig nok til at man kan komme seg til neste lader med reserven. Litt ekstra pes.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA