Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert / avbestilt etc?

Startet av JorgenM, fredag 12. juli 2019, klokken 13:57

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: JorgenM på fredag 01. november 2019, klokken 09:11
Selvkjøring er det svært få som er interessert i.
Hva slags tallmateriale er det som gir deg grunnlaget for denne konklusjonen?

At DU ikke er interessert, betyr ikke at det er svært få, og det er ganske stort antall av nye biler som kjøpes med selvkjøring i dag.

JorgenM

Hehe, DET er ikke veldig relevant for denne tråden da :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Fiffig måte å svare på spørsmålet - på noe du selv dro inn i tråden.

PionerThink

Sitat fra: PionerThink på fredag 18. oktober 2019, klokken 12:03
Apropos flaut  og pinlig sendte jeg i et øyeblikks frustrasjon denne mailen til BMW Norge etter nok en mail med null konkret leveringsinfo om iX3:
Er det ikke på tide at det kommer noe mer info om når iX3 tenkes å lanseres, når den kan prøvekjøres og ikke minst til hvilken pris, samt antatt leveringstidspunkt?

Det ene merket etter det andre kommer med priser og leveringstider, mens BMW sier ikke ett ord annet enn at i 2023 skal det lanseres X antall elbiler?

Dere blir jo latterliggjort inne på nettforumene for deres sendrektighet!

Dette er bare pinlig!


Svaret jeg fikk etter 14 dager var dette og sier det meste om deres fokus på rene elbiler for tiden:
Hei,

Takk for din henvendelse, vi holder fortsatt på å undersøke dette. Kommer tilbake til deg så snart som jeg har fått svar.

Ha en flott dag videre.


Som en annen sier her oppe så henger min reservasjon også i en tynn tråd for tiden >:(
Fikk nytt svar i dag, så de skal ha det BMW at de i det minste gir svar :D:

Takk for henvendelsen din, samtidig beklager jeg sen tilbakemelding.

Vi har nå undersøkt dette og fikk beskjed om at det kommer mer informasjon til deg om iX3 senere i år.

Beklager så mye for ulempen som dette medfører.

Ønsker deg en flott dag videre.


Så vi får vente i spenning som de sier :P
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

telcontar

Er 5 uker igjen av året hvor det er logisk å gi ut info, kan ikke bli så mye senere på året enn dette. Får vel heller si bedre sent enn aldri, men kommer de kun med rwd utgave så tømmes den depositumkontoen temmelig kjapt.

geear

Eneste grunn til at jeg fortsatt sitter på reservasjonen nå, er at jeg har likt BMW i så mange år, og liker de tekniske løsningene og filosofiene deres på veldig mye. Derfor tror jeg, i det lengste, at de vil levere en bil som faktisk er verdt å ha, og at det derfor kan være greit å ha en tidlig plass i køen (fra tidlig morgen 2. sept 2018), i stedet for å "gi den bort" nå rett før "målstreken".

Cral

Avbestilte i går i 14:20. Før 1600 var pengene på konto. Så den biten gikk ganske greit.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Tom E.

Hvordan avbestiller man? Finner ikke noe om dette på BMW siden. Må jeg ringe forhandler?

Har nå lagt inn depositum på en Tesla Cybertruck. Kona sa at den er drittstygg. Så jeg parerte enkelt med at da får hun fortsette å kjøre rundt i vår Ampera E. Jeg kan kjøre pickupen!

geear

Ja, nå henger den i en enda tynnere tråd. Og fortsatt stille som i graven fra BMW. Forferdelig skuffende. Selv info om selve reservasjonen/kanselleringsmuligheter og så videre er LANGT bak samtlige andre jeg har eller har hatt reservasjoner hos. De som har hatt best løsninger er Tesla, Byton, DS, etterhvert fikk også Hyundai og Kia opp brukbare løsninger (men var lenge dårlige på info), så Porsche og Skoda. BMW nederst, med reservasjonsbeløp helt i toppen, og verken info om bil eller reservasjon eller kansellering eller nettside man kan logge inn på. Merkelig at det er der BMW vil være.

Apropos cybertruck, madammen sendte meg meldinger om noe økonomigreier:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

:P

JorgenM

Jeg venter bare på en uttalelse fra BMW der de sier at Kina er prioritert for iX3 og at de ikke kan love mange til Norge (noe som neppe heller er nødvendig...). Personlig er jeg glad jeg hoppa av til i-Pace, nå har jeg tidenes beste vinterbil :)


Ref. den Tesla pickup'en så blir det spennende å se final design. Trolig langt fra de skarpe linjene der pga regler for fotgjengere osv. Tesla vet å skape PR :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bobakka

Jeg skal prøvekjøre en I-Pace i helgen opp til hytta.
Blir spennende å prøve en Jag.
Tenkte jeg skulle teste de andre SUV'ene også før jeg bestemmer meg og selger fossilbilen.
Men jeg vil vente med å avbestille iX3 til jeg ser hva jeg har reservert.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Jon65

Jeg kansellerte nå etter at det ble bekreftet bakhjulstrekk.
Det har vel vært kommunisert RWD tidligere men jeg håpet jo at det ville komme en AWD modell.
Informasjonen har jo vært tilnærmet fraværende men siden de skrev RWD og ikke nevnte AWD i infomailen i dag er det vel ikke noe vits i å håpe på det lenger.

Vind

Kanselert , har snart mere penger i elbilreservasjoner enn i banken, og denne er ikke aktuell for meg mere.

Blir nok en bra bil om man vil ha rimelig plass , lavt strømforbruk og BMW interiør, hvor ytelser og AWD ikke betyr så mye.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Tom E.

Jeg avbestilte også i dag. Må ha 4WD. Det var mange som avbestilte bilen i dag sa selger til meg.

Rollep

Droppet alle planer om iX3 når jeg skjønte at den skulle produseres i Kina. Og nå med kun 2WD hadde den ikke vært aktuell selv om den hadde blitt produsert i Europa..
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA