Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

Motorwatt

#120
OK, da har du vel også fått med deg at Tesla selv innrømmer at de har problemer med kapasitet på service- og leverings-siden, og at kvaliteten nok har forbedringspotensiale.

Tesla Quality Issues

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&ei=rsssXa-4O8nN6ATx2rHADg&q=tesla+quality+issues&oq=tesla+quality+issues&gs_l=psy-ab.3..0i7i30l4j0j0i7i30l5.40956.40956..41582...0.0..0.54.54.1......0....1..gws-wiz.7UR7jEeCMfU
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:03
Denne linken gir 25.800.000 treff....

Du er klar over at søket ditt også vil finne "I have no quality issues with mye Tesla"? Og andre som forteller andre at de har hørt i fra noen som har hørt i fra naboen osv.?

Akkurat som statistikken til en viss person over her må også "antall treff" på ett gitt søk brukes med omtanke.

Men joda, er ikke til å stikke under en stol at mange har hatt - tildels store - kvalitetsproblemer med Tesla. Så det vil helt klart være mange legitime treff der som underbygger hva du vil frem til. Bare greit å ikke ta det tallet for å bety noe som helst annet enn at det blir snakket mye om hvorvidt det er noen kvalitetsproblemer med Tesla.
Model S 85D

tmb_

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:03
OK, da har du vel også fått med deg at Tesla selv innrømmer at de har problemer med kapasitet på service- og leverings-siden, og at kvaliteten nok har forbedringspotensiale.

Denne linken gir 25.800.000 treff....

Tesla Quality Issues

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&ei=rsssXa-4O8nN6ATx2rHADg&q=tesla+quality+issues&oq=tesla+quality+issues&gs_l=psy-ab.3..0i7i30l4j0j0i7i30l5.40956.40956..41582...0.0..0.54.54.1......0....1..gws-wiz.7UR7jEeCMfU
Tesla har helt sikkert forbedringspotensiale på mange områder, men jeg har ikke erfart dette hverken ved levering eller ved service av min bil. Skal en sammenligne med «premium» biler er Tesla pr nå for meg  «way off»  andre. Og da har vi ikke begynt å diskutere kjøreglede, for en som må sette seg bak rattet uansett årstid eller kjøreforhold.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Motorwatt

Sitat fra: Amoss på mandag 15. juli 2019, klokken 21:17
Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:03
Denne linken gir 25.800.000 treff....
Du er klar over at søket ditt også vil finne "I have no quality issues with mye Tesla"? Og andre som forteller andre at de har hørt i fra noen som har hørt i fra naboen osv.?
Så den Amoss, og korrigerte (litt sent). Så får de som er interessert forfine søket....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tmb_

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:03
OK, da har du vel også fått med deg at Tesla selv innrømmer at de har problemer med kapasitet på service- og leverings-siden, og at kvaliteten nok har forbedringspotensiale.

Tesla Quality Issues

https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&ei=rsssXa-4O8nN6ATx2rHADg&q=tesla+quality+issues&oq=tesla+quality+issues&gs_l=psy-ab.3..0i7i30l4j0j0i7i30l5.40956.40956..41582...0.0..0.54.54.1......0....1..gws-wiz.7UR7jEeCMfU
Kjære hr Motorwatt/Amoss, er det viktigste med denne tråden til Trollet Super 7,  at Tesla blir rakka ned på og trakka ned i driten?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Motorwatt

SitatKjære hr Motorwatt/Amoss, er det viktigste med denne tråden til Trollet Super 7,  at Tesla blir rakka ned på og trakka ned i driten?

For mitt vedkommende: Nei, men ikke det motsatte heller. Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tmb_

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:56
SitatKjære hr Motorwatt/Amoss, er det viktigste med denne tråden til Trollet Super 7,  at Tesla blir rakka ned på og trakka ned i driten?

For mitt vedkommende: Nei, men ikke det motsatte heller. Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Det har du rett i Motorwatt, prespekiv e bra. Men perspektiv i forhold til hva? Andre «Premium» merker? De er dårligere enn Tesla, i min erfaring og eg vet jo selvsagt ingenting....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:56
Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Prisverdig men dette er en vanskelig balansegang. I diskusjon om Tesla polariseres det ofte og forsøk på å være reflektert misforstås.

Noen debattanter er bare ute etter å bekrefte sin egen versjon, det gjelder begge sider, både pro og contra.

Mippen

Jeg var selv en Tesla fan i mange år. Helt fra Roadsteren kom hadde jeg bestemt meg for at Tesla skulle jeg ha. Når Model S kom med AWD og mer utstyr enn de første versjonene bestemte jeg meg for å ikke vente lenger.

Første inntrykket var bra, men så begynte feilene å komme. Det var ikke bare en ting som skjedde. Det ene avløste det andre. Noen ting gikk greit å få ordnet hos Tesla, andre ting måtte jeg bruke mye tid og energi for å få de til å ordne. Etter 3 år med Tesla begynte jeg å bli litt lei. Fortsatt forsvarte jeg bilmerket ovenfor andre og mente at bilen var helt super. Jeg vervet også flere kjøpere. Jeg hadde på tidspunktet bestilt en Model 3, så jeg tenkte at ting kanskje var blitt litt bedre til Model 3 dukket opp, men så feil kunne jeg ta. Kundeservicen var blitt verre og jeg ble behandlet som en NAVer som ikke var velkommen i butikken.

Når jeg hentet min Model S fikk jeg følelsen av at jeg var viktig og de viste meg respekt og lyttet til meg. Når jeg hentet min Model 3 fikk jeg følelsen av å være en uviktig person. Akkurat som om jeg går på butikken og kjøper en pakke tyggis og den personen bak kassen ikke kunne ha brydd seg mindre om jobben sin eller meg. Jeg forventer ikke rød løper og champagne når jeg kjøper bil, men jeg forventer å bli behandlet ned respekt og at folk lytter på deg når man kommenterer noe. Så skjedde alt dette med lakkfeil som de ikke ville utbedre, retur av bil osv. Også her sviktet Tesla totalt.

Fra å være en entusiastisk Tesla fan med egen blogg om Tesla og elbiler med mange følgere, ble jeg i stedet en skuffet elbil eier som ikke skjønner hva jeg har gjort for å bli behandlet så dårlig. Poenget mitt er at jeg vet hvordan det er å leve i Tesla boblen, og jeg vet også hvordan ting er når man ser virkeligheten. Jeg tror mange er der jeg var før. De har ikke landet ennå slik jeg har. Til slutt tror jeg mange flere vil se hva som egentlig skjer og velger noe annet neste gang. Noen er kanskje heldig og flyter i gjennom uten større problemer. De skjønner derfor ikke hvilke problemer vi andre opplever.
Fremtiden er elektrisk.

tmb_

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. juli 2019, klokken 22:13
Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:56
Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Prisverdig men dette er en vanskelig balansegang. I diskusjon om Tesla polariseres det ofte og forsøk på å være reflektert misforstås.

Noen debattanter er bare ute etter å bekrefte sin egen versjon, det gjelder begge sider, både pro og contra.
Knut, du har rett, blir litt Tesla fanatics for min del, men hadde så mange dårlige opplevelser med BMW og MERCEDES systemet fra 1998 til dd. Så kommer Tesla med null feil. Siste Merca eg hadde var mer på redningsbil enn på veien. Perspektiv.....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. juli 2019, klokken 22:13
Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:56
Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Prisverdig men dette er en vanskelig balansegang. I diskusjon om Tesla polariseres det ofte og forsøk på å være reflektert misforstås.

Noen debattanter er bare ute etter å bekrefte sin egen versjon, det gjelder begge sider, både pro og contra.
Gjengangeren er at problemer og misnøye hevdes å være sannhet, virkelighet og oppriktig. Tilfredshet, lite problemer og god service hevdes å være unntak/løgn/menighet/klan osv.
Det er dette jeg finner trollete.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: tmb_ på mandag 15. juli 2019, klokken 22:29
Knut, du har rett, blir litt Tesla fanatics for min del, men hadde så mange dårlige opplevelser med BMW og MERCEDES systemet fra 1998 til dd. Så kommer Tesla med null feil. Siste Merca eg hadde var mer på redningsbil enn på veien. Perspektiv.....
Sånn kan det fort bli ja. Vanskelig å finne balansen når en har tydelige egne erfaringer.

Bil er generelt et produkt vi har et sterkt forhold til og som skaper mye problemer når det ikke virker. Derav kan temperaturen bli litt høy. Lurt å ta et skritt tilbake og se på seg selv

tmb_

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 15. juli 2019, klokken 22:41
Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. juli 2019, klokken 22:13
Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 21:56
Prøver heller å sette tingene litt i perspektiv.
Prisverdig men dette er en vanskelig balansegang. I diskusjon om Tesla polariseres det ofte og forsøk på å være reflektert misforstås.

Noen debattanter er bare ute etter å bekrefte sin egen versjon, det gjelder begge sider, både pro og contra.
Gjengangeren er at problemer og misnøye hevdes å være sannhet, virkelighet og oppriktig. Tilfredshet, lite problemer og god service hevdes å være unntak/løgn/menighet/klan osv.
Det er dette jeg finner trollete.
Øyvind, du peker på et ekstremt godt poeng. Jeg har en grei opplevelse av Tesla, der  mye er ok. Det er «mange» her som har, av ulike grunner, og helt berettige, ikke har fått levert det de forventet, De er rævva midfornøyde, og hvem kan utfordre de? Hvordan sette i perspektiv dette mot rævva service fra feks MERCEDES?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Motorwatt

Perspektivet var vel egentlig tenkt innen Tesla-fløyene, og ikke mot andre bilmerker.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: tmb_ på mandag 15. juli 2019, klokken 21:51
Kjære hr Motorwatt/Amoss, er det viktigste med denne tråden til Trollet Super 7,  at Tesla blir rakka ned på og trakka ned i driten?

Hadde egentlig ikke tenkt å bidra i denne tråden, men følte bare at innlegget til Motorwatt tok litt overbalanse i sitt forsøk på å bringe inn balanse slik det var da jeg svarte. Ser nå at han så det selv også og korrigerte, flott :)

Er jo helt greit å være balansert, men føler helst at det kan man egentlig heller være i de seriøse trådene. Det å "balansere" i akkurat denne tråden kan fort missforsted som støtte til de som spres møkk, noe svaret ditt tyder på at du gjorde. Men ville heller ikke fremstå som om jeg benektet at det er noen kvalitetsproblemer, for det er det. Så som man ser så er det en vanskelig balansegang å være balansert, spesielt når man diskuterer på troll-premisser. :)
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA