Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliere eller plastidippe aerokapsler ! Noen som har prøvd?

Startet av Counterpointer, mandag 08. juli 2019, klokken 11:55

« forrige - neste »

Counterpointer

Hadde vært interresant å sett bilder og hørt erfaringer med dette.


GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Counterpointer

Hmmm

Mye jobb og ikke så veldig fint, tror jeg blir min konklusjon....

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på mandag 08. juli 2019, klokken 19:15
Hmmm

Mye jobb og ikke så veldig fint, tror jeg blir min konklusjon....

Tror at om han hadde istedet valgt å foliere det "grå" partiet på kapslene med den krom-foilen, og latt resten være som det var, så hadde resultatet i alle fall i mine øyne blitt mye bedre. Likte den blå bilen i TP, bortsett fra at de hadde valgt "sølv" istedet for krom.

Men klart, den kombinasjonen vil vel først og fremst passe på en relativ mørk bil, ikke sikker på at det hadde blitt like pent på en hvit/lys bil.
Model S 85D

Tellus

Ser helt forferdelig ut. Kan dere ikke bare ta dem av? Felgene ser helt OK uten disse kapslene med pyntekitttet til noen hundrelapper.

Amoss

Sitat fra: Tellus på mandag 08. juli 2019, klokken 20:49
Ser helt forferdelig ut. Kan dere ikke bare ta dem av? Felgene ser helt OK uten disse kapslene med pyntekitttet til noen hundrelapper.

Mitt problem med dem er kun at jeg ikke synes mørke felger (eller kapsler) kler en mørk bil. Og felgen under er like mørk... Men jeg *tror* de blir helt OK dersom de blir foliert som beskrevet i mitt forrige innlegg.

Skulle jeg ende opp med en lys bil, f.eks. hvit, så kan de nok godt fungere slik de er - også felgene uten kapsel.
Model S 85D

TøddiVedder


Amoss

Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 08. juli 2019, klokken 20:49
Ser helt forferdelig ut. Kan dere ikke bare ta dem av? Felgene ser helt OK uten disse kapslene med pyntekitttet til noen hundrelapper.
Poenget i denne tråden er hvordan det ser ut å behandle kapslene

Hvordan pinwheel ser ut vet de fleste.

Dette er samme type løsning som propellfelgene til Soul. På noen farger i noen løsninger så ble det litt kult.

Av 10 000 Model 3 så har sikkert halvparten pinwheel med senterkopp og boltehylser, mens det er et fåtall som gjør noe med aerodekselet. ......

Lynkjapp

Tror at jeg ville ha gått for det siste bildet, med smale sølveiker, men i tillegg med 5 cm sølv rundt hele kanten. Men det blir kanskje likevel litt harry med hjulkapsler som prøver å se ut som lettmetallfelger. Kanskje hele greia i sølv hadde gjort seg?

Rosstopher

Har plastidippet noen felgsett med spraybokser fra Biltema. Skal du ta hele greia i samme farge går det kjemperaskt. Nesten raskere enn å spørre på forum hvordan det blir.  :P
Tenker jeg brukte et par timer første gangen.
Det fine med plastidip (og forsåvidt også folie) er at dersom man blir lei kan man bare pelle det av igjen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA