Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan starter jeg med supercharging?

Startet av Slush, torsdag 09. september 2021, klokken 12:55

« forrige - neste »

Slush

Altså, jeg har søkt mye rundt på nettet og på dette forumet angående dette, men jeg finner ikke ut av det. Nå begynner det å haste.

I morgen skal jeg hente en Tesla S som har gratis superlading (2015). Den skal hentes i gokk og jeg kjører den hjem. Er det bare å stoppe på en superlader langs vegen og plugge den inn? Eller er det så enkelt eller må jeg ha appen installert og konfigurert mot bilen først?
Dette er en fredag ettermiddag og jeg vil tro at det kan være litt kø på laderne om jeg er uheldig.

Sorry for nybegynnerspørsmål, men har hatt Leaf til nå.

Klykken

Bare å stoppe å plugge i, ja.
Ingenting mer trengs å gjøres for å starte lading. Hvis tidligere eier har noe utestående og ubetalt vil imidlertid lading være sperret på bilen, men det hører med sjeldenhetene! :)

Når du får bilen over på din konto er det viktig at du legger inn betalingsinformasjon på kontosidene. Hvis du "overlader" når appen sier det er maks 80% eller annet, så vil du bli belastet på kortet du har lagt inn på kontoen din.

Gratulerer med ny bil! :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Slush

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. september 2021, klokken 12:58
Bare å stoppe å plugge i, ja.
Ingenting mer trengs å gjøres for å starte lading. Hvis tidligere eier har noe utestående og ubetalt vil imidlertid lading være sperret på bilen, men det hører med sjeldenhetene! :)

Når du får bilen over på din konto er det viktig at du legger inn betalingsinformasjon på kontosidene. Hvis du "overlader" når appen sier det er maks 80% eller annet, så vil du bli belastet på kortet du har lagt inn på kontoen din.

Gratulerer med ny bil! :D

Takk, takk og tusen takk! Min svoger har en 2013 hvit mandagstesla og er ekstremt skepisk. Dette blir uhyyyyyre spennende.  :o :P

cra

Sitat fra: Slush på torsdag 09. september 2021, klokken 13:01
Takk, takk og tusen takk! Min svoger har en 2013 hvit mandagstesla og er ekstremt skepisk. Dette blir uhyyyyyre spennende.  :o :P

Pfff.... I morgen er det fredag, så det blir null stress! Kos deg med ny bil!  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. september 2021, klokken 12:58
Bare å stoppe å plugge i, ja.
Ingenting mer trengs å gjøres for å starte lading. Hvis tidligere eier har noe utestående og ubetalt vil imidlertid lading være sperret på bilen, men det hører med sjeldenhetene! :)

Hmm... Er dette strengt talt helt korrekt? Etter som jeg har fått opplyst må det ligge betalings-info inne for at du skal kunne lade på SuC. Strengt talt så vil du lade på tidligere eiers kort (rett nok gratis dersom du ikke pådrar deg noen gebyrer) dersom vedkommende ikke har slettet sine betalings-detaljer i.f.m. eierskiftet.

Avtal for sikkerhetsskyld at tidligere eier ikke gjør noe med dette før du er hjemme (evnt. på mandag), og garanter at du vil dekke evnt. gebyrer som påløper i mellomtiden.

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. september 2021, klokken 12:58
Gratulerer med ny bil! :D

Istemmes!  :)
Model S 85D

geear

Opprett Tesla-konto, legg inn betalingskort, selger overfører bilen til deg før du kjører derfra, du aksepterer, så er alt på plass.

Slush

Hei igjen og takk for alle svar.

Jeg hentet bilen i går. Stoppet underveis på Nebbenes og den ladet som en drøm. Også gratis da! Oioioi.. dette er morro.
Den ladet (naturligvis) på 50KW. Kom hjem oppdaget at jeg hadde "V3" adapter i bakluka https://www.tocn.no/2021/02/ccs-lading/ og at selger faktisk hadde skrevet at CCS er oppgradert og jeg kunne ladet mer enn dobbelt så fort. Hei hurra så mye man lærer!

Ellemelle

Nei du lader ikke noe fortere med CCS-adapter.
Når du lader på en V3-superlader (Nebbenes er V2), så vil du derimot slippe å dele ladehastigheten med naboen, så da kan du nok i mange tilfeller få høyere fart.

Slush

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 11. september 2021, klokken 08:13
Nei du lader ikke noe fortere med CCS-adapter.
Når du lader på en V3-superlader (Nebbenes er V2), så vil du derimot slippe å dele ladehastigheten med naboen, så da kan du nok i mange tilfeller få høyere fart.

Takk for oppdateringen   :D :D Da vet jeg det  :'( :'(

RJK

https://elbilforum.no/index.php?topic=32670.0;topicseen

En helt egen tråd om Tesla-lading, til og med gjort "sticky", så den burde være vanskelig å overse når man går inn på Tesladelen av forumet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA