Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Misfarging av skjerm (Model S/X)

Startet av CaZpaH, tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

THE

@Espen Hugaas Andersen, du har ganske lang kjørelengde på din X. Fikk du dekket bærearmene på garanti eller reklamasjon?

Bilen min med 93000 km skal inn for fiks av styring, knirkende understell, missfarget skjerm, og en kakofoni av gniss, knirk, knak m.m. i et utall interiørdeler. Har vel noen punkter til på lista også, og skal inn til garantiutløpstest snart også.

Har forøvrig ventet på utbedring av gul ramme siden høsten 2018. Fikk først beskjed om at skjermen skulle byttes. Da timen for bytte nærmet seg ble den avlyst pga. de ventet på utstyr for fiks av skjerm. De gangene jeg har vært innom Tesla etter det har de enten ikke hatt utstyr, eller utstyr for fiks har vært defekt. Håper å få fikset det nå, ellers krever jeg nok en eller annen form for kompensasjon. Har fått bekreftet time neste uke i Åsane. Kunne vært interessant å høre om noen har fått fikset gul ramme på SC Åsane.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Espen Hugaas Andersen

#106
Sitat fra: THE på torsdag 07. mai 2020, klokken 08:45@Espen Hugaas Andersen, du har ganske lang kjørelengde på din X. Fikk du dekket bærearmene på garanti eller reklamasjon?
Nei. Den er ute av garanti, og dette er jo en slitasjedel, så jeg kranglet ikke veldig på dette. Fikk også byttet ryggekamera til nyeste versjon, og oppgradert til CCS. Så bilen ble plutselig mye bedre. :)

(Skjerm-fiks gikk så klart som garanti/reklamasjon. Har vel bedt om utbedring kanskje 4 ganger tidligere mens den var innenfor garanti.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Polestar

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 07. mai 2020, klokken 09:03
Fikk også byttet ryggekamera til nyeste versjon, og oppgradert til CCS. Så bilen ble plutselig mye bedre. :)
Ryggekamera på reklamasjon og betalt for CCS?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Polestar på torsdag 07. mai 2020, klokken 09:35Ryggekamera på reklamasjon og betalt for CCS?
Nei, betalte for begge. Ryggekameraet fungerte ca som når bilen var ny - men den nyeste utgaven er betydelig klarere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

THE

Sitat fra: THE på torsdag 07. mai 2020, klokken 08:45
Har forøvrig ventet på utbedring av gul ramme siden høsten 2018. Fikk først beskjed om at skjermen skulle byttes. Da timen for bytte nærmet seg ble den avlyst pga. de ventet på utstyr for fiks av skjerm. De gangene jeg har vært innom Tesla etter det har de enten ikke hatt utstyr, eller utstyr for fiks har vært defekt. Håper å få fikset det nå, ellers krever jeg nok en eller annen form for kompensasjon. Har fått bekreftet time neste uke i Åsane. Kunne vært interessant å høre om noen har fått fikset gul ramme på SC Åsane.

Og da kan jeg svare meg selv. Jeg venter fremdeles på utbedring av gul ramme på skjerm. Bilen var inne i Åsane i går, men de har ikke fått verktøy for å fikse gul ramme ennå. De håper å få det i juni, men kundemottaker var litt usikker da de egentlig skulle hatt verktøyet på plass for to måneder siden. Enn så lenge er det bare Kokstad som kan fikse skjermen i Bergen, og der har det vært litt til å fra pga. verktøyet har vært i ustand til tider.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Storfe

Har noen fått fikset gul ramme på skjermen bak rattet? Har gul ramme der, men den vises bare i direkte sollys, da skjermen alltid er mørk. Fikk utbedret hovedskjermen på garanti med uv-behandling i fjor høst, så langt alt bra.

Motorwatt

16 stk. Les litt i denne tråden, og se avstemmingen...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

Sitat fra: Storfe på fredag 15. mai 2020, klokken 18:50
Har noen fått fikset gul ramme på skjermen bak rattet? Har gul ramme der, men den vises bare i direkte sollys, da skjermen alltid er mørk. Fikk utbedret hovedskjermen på garanti med uv-behandling i fjor høst, så langt alt bra.

Fikk fikset både IC og MCU på Rud tirsdag, ser foreløpig bra ut.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Alfa Bergen

Fikset gul ramme på hovedskjermen på Kokstad denne uken. Garantisak. Kun to ukers ventetid
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Kim-

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 28. mai 2020, klokken 11:18
Fikset gul ramme på hovedskjermen på Kokstad denne uken. Garantisak. Kun to ukers ventetid
Booket time for dette i går. Tok de og IC?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Alfa Bergen

Sitat fra: Kim- på torsdag 28. mai 2020, klokken 22:05
Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 28. mai 2020, klokken 11:18
Fikset gul ramme på hovedskjermen på Kokstad denne uken. Garantisak. Kun to ukers ventetid
Booket time for dette i går. Tok de og IC?
Ikke behov for å fikse IC
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Haavr

Nå har den gule rammen kommet tilbake for tredje gang, på like mange år. (S75D nov 2017)
Først byttet skjerm i 2019 og så fikset med "lys" i 2020, noe jeg trodde skulle være en permanent fiks.
Andre med samme erfaring? Kjenner det begynner å tære på litt nå..

BearThor

#117
Sitat fra: Morten1986 på mandag 06. april 2020, klokken 10:11
Synes det er nye unnskyldninger hele tiden. Enten så har de ikke verktøyet, eller så har dette blitt ødelagt og de venter på nytt. Og de vet selvfølgelig ikke når nytt verktøy kommer. Og siste beskjed nå er at de ikke kan fikse det...

Er det noen som har fått fikset gul stripe på instrumentskjermen i det siste, og eventuelt hvor var dette?

Jeg har vært inne for andre gang for å fikse gul stripe rundt skjermen.
En gang i 2020 og nå nettop i 2021.

De sa rett ut at når garantien er ute så må vi betale for dette selv da dette er en kosmetisk feil som ikke går utover ytelsen eller funksjonene.

Er det andre som har fått problemet flere ganger?
Skulle vi tatt og kjørt en felles sak for å få dette fikset permanent? Kjipt at de bare drøyer problemet med en midlertidig fiks frem til garantien går ut.

Maniac

Har selv vært to ganger hos Tesla på Grorud om å få fikset de ekle gule stripene i storskjerm og hver gang har de ikke kunne fikse det på grunn av at "maskinen var i ustand". De skulle gi meg beskjed når de får ny maskin, har de gjort det? Nope... Ganske irriterende opplegg.

Lynet

Kjøpsloven kommer vel inn her? Er det ikke fikset etter to forsøk kan man kreve heving av kjøpet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA