Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Misfarging av skjerm (Model S/X)

Startet av CaZpaH, tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

Kim-

hvor kraftig stripe har dere? I går var det sol i Bergen (!) og når solen lyste på skjermen var det skikkelig gult rundt hele greien, både inni speedometeret og mcu. Får dere fikset det når det er sånn, eller har dere det når det er mørkt også?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

1000kwh

Hadde kun stripe under slike forhold du beskriver,

De fikset dette for oss i Drammen nylig

Apache

Hvor lang tid bruker de på å reparere/fikse "gul stripe" feilen? Er det gjort mens man venter? Eller må man bilen stå og få en lånebil eller no?

Har en TMS 75d fra høst 2018 og har ikke tid til å kaste så mye tid på dette enda.
Jeg så stipe på min skjerm da MCU'en plutselig bare viste en hvit skjerm i forbindelse med Youtube (ladet bilen og venta til den skulle bli ferdig).

Men tenker at det i hvertfall er verdt å få det registrert til neste service eller CCS adapter kjøp.

1000kwh

Gjør det innen 5 år 100k km ;) tok det ifm noe annet.. det er jo en bagatell

Motorwatt

Tok én dag på min, men neppe med effektiv arbeidstid. Mener å ha lest at det er en 2 timers jobb, men det er vel ingen garanti på at de begynner å jobbe med bilen i det øyeblikk du leverer den inn. Har en gang ventet i 3 timer på resultatet av en feilsøking som umulig kunna ha tatt mer enn 30 minutter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på søndag 09. februar 2020, klokken 19:04
Gjør det innen 5 år 100k km ;) tok det ifm noe annet.. det er jo en bagatell
Kanskje ikke alle som har samme oppfatning av hva bagateller er? På min var 10-15% av skjermen gul.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Sitat fra: Motorwatt på søndag 09. februar 2020, klokken 19:09
Sitat fra: 1000kwh på søndag 09. februar 2020, klokken 19:04
Gjør det innen 5 år 100k km ;) tok det ifm noe annet.. det er jo en bagatell
Kanskje ikke alle som har samme oppfatning av hva bagateller er? På min var 10-15% av skjermen gul.
I et hektisk familieliv hvor bilen er i bruk hver dag så kunne HELE skjermen vært gul og det ville fortsatt hvert en bagatell :D

Det var en tynn stripe rundt hele man så best i solskinn.

KennethR

Etter 1,5 år med venting og jevnlig purring på Tesla Drammen, så tok jeg igjen kontakt med Drammen i går etter at det var en post i tråden her om at noen nylig hadde fått utbedret dette i Drammen.

Jeg fikk beskjed om at de har omsider fått verktøyet, men det har nå blitt ødelagt. Før sa de at jeg ville bli automatisk innkalt siden feilen på min bil har vært registret på min bil i systemet i 1,5 år, men nå sa de at jeg selv måtte ta kontakt litt frem i tid.

Mitt spørsmål er: Hvor lang tid tar dette å utbedre? Er det noe jeg kan sitte å vente på, eller tar det en hel dag? Er det noen som vet om et service center i nærheten av Drammen som har et fungerende verktøy pr. nå?

Motorwatt

#98
Rud har, og ventetiden varierer. Se også #94...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

latigo

Gul stripe dukka opp i dag (bilen har stått stille i garasjen i ca ei veke). Kva er prisen tesla tar for å fikse med sånn uv-lys? Er det lurt å ta med ein gong eller vente til det blir verre? (Bilen er 4.5 år, 120kkm.)

jkirkebo

Sitat fra: latigo på onsdag 01. april 2020, klokken 14:43
Gul stripe dukka opp i dag (bilen har stått stille i garasjen i ca ei veke). Kva er prisen tesla tar for å fikse med sånn uv-lys? Er det lurt å ta med ein gong eller vente til det blir verre? (Bilen er 4.5 år, 120kkm.)

Det kan du bare reklamere på, bilen er under 5 år. Så ikke noe å betale. Jeg ville tatt det ganske kjapt, i god tid før bilen blir 5 år.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Morten1986

Hadde bilen hos Tesla Karihaugen fredagen som var, for å fikse gul stripe på skjerm, samt øverst på instrumentskjermen. Hovedskjermen ble fikset, men ikke instrumentskjermen. I fakturaen står det noe bs under dette punktet om at denne kosmetiske feilen ikke påvirker ytelsen, funksjoner etc, så de mener tydeligvis at dette ikke er en garantisak. Da kona hentet bilen og tok opp med de at dette var en garantisak, så var svaret at "det var ikke mulig å fikse den delen på nye biler. De som fikk fikset var på eldre biler"

Synes det er nye unnskyldninger hele tiden. Enten så har de ikke verktøyet, eller så har dette blitt ødelagt og de venter på nytt. Og de vet selvfølgelig ikke når nytt verktøy kommer. Og siste beskjed nå er at de ikke kan fikse det...

Er det noen som har fått fikset gul stripe på instrumentskjermen i det siste, og eventuelt hvor var dette?

Motorwatt

Jeg fikk fikset gule skjermkanter, men ikke IC. På IC kan den kun sees i overkant hvis solen treffer den på en bestemt måte, så jeg tok ikke noen diskusjon på dette.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Espen Hugaas Andersen

Har nå fått beskjed om at Drammen fikk nytt verktøy i uke 15, så da skal det være muligheter igjen.

Skal ha bilen inne for CCS oppgradering og knirkende øvre bærearmer foran på torsdag, så krysser fingrene for at det fortsatt fungerer da...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Det er en liten stund siden jeg hadde bilen inne til fiks, og det var tilsynelatende OK med en gang, og har heller ikke sett noe mer til den gule rammen i diverse lysforhold.  :+1:
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA