Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilvinger - Carwings-alternativ på Android

Startet av elektrisk, torsdag 19. januar 2012, klokken 00:38

« forrige - neste »

Blip

Dette er den rette open-source-mentaliteten!  ;D
1337

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

elektrisk

Skulle bare mangle. Ha fått så mye bra info fra dette forumet at det er hyggelig å kunne bidra med noe tilbake.

Dessuten er det jo til egen fordel. Er antagelig for lat til å videreutvikle denne appen noe særlig, så ved å gi bort koden har jeg jo et lite håp om at noen andre kan lage noe bra som jeg igjen vil få glede av.

For eksempel så er jo brukergrensesnittet triste greier. Og den ligger ikke på Market. Og "Start lading"-knapp mangler. *hint hint*

MrMagu

Fungerer kjempe bra!  Holdt pusten i spenning når den oppdaterte, og rakk ikke å bli særlig blå i fjeset :-)

oymo

Sitat fra: elektrisk på torsdag 19. januar 2012, klokken 22:10
Blip, BauDemo og andre teknisk disponerte - her er kildekoden:
http://d01.megashares.com/dl/7e7d493/Bilvinger.zip
Pakk ut og fyr opp Eclipse :)

Bruk den til hva dere vil, på eget ansvar. Jeg har for eksempel ingen ting i mot om BauDemo låner fra den til sitt prosjekt, selv om han velger å ikke dele source. Men fortell gjerne om det her på forumet hvis du bruker den til noe.

Flott og sporty gjort!

-oymo
Think City 2000 - 133.000 km - Solgt
Nissan Leaf 2012  - 65.000m

vangli

Leaf eier fra 24/1-2012

BE

Oppdatering av status utføres nå på ca 40 sekunder, veldig bra.

Men jeg har enda til gode å kunne skru på klimaanlegg. "Ukjent feil (-1)" dukker opp etter 10 sekunder, hver eneste gang. Fungerer dette hos noen av dere?
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

MrMagu

Jeg forsøkte å skru på varmen, men status endret seg ikke. Men bilen var varm når jeg kom - men det kan skyldes timeren

elektrisk

#22
BE og andre som plages med "Ukjent feil(-1)" - her er en debug-variant av appen. Eneste forskjell er at den gir laaange feilmeldinger. Prøv denne, og lim inn eventuelle feilmeldinger i en post her, så kanskje jeg finner ut hva problemet er.

http://d01.megashares.com/dl/a28dd55/Bilvinger.apk


Alt virker fint på min telefon, også styring av klima. Dermed er det ikke lett å vite hva som feiler hos dere andre.

elektrisk

MrMagu: Antagelig fikk bilen beskjed om å starte varmen. Men det gikk ikke fort nok til at du fikk se at statusen ble endret.

Kort fortalt, når du trykker "Klimaanlegg på", gjør appen følgende:

1) Beskjed om å starte klima sendes til Nissans server
2) 20 sekunders pause
3) Ny status hentes fra server

De 20 sekundene er et kompromiss. For kort pause, og server svarer med gamle data (slik du antagelig opplevde). Samtidig er det ikke gøy å vente for lenge heller.  Dermed ble det 20 sekunder, som ser ut til å virke i det fleste tilfeller, og som dessuten er omtrent det samme som iPhone-appen bruker.

En enkel workaround er å trykke "Oppdater" for å hente status en gang til.

BE

#24
@elektrisk, her er meldingen jeg får opp når jeg prøver å starte klimaanlegget.

****************************

java.io.FileNotFoundException: https://nissan-eu-smartphone-biz.viaaq.eu/aqPortal/smartphoneProxy/vehicleService
at org.apache.harmony.luni.internal.net.www.protocol.http.HttpURLConnectionImpl.getInputStream(HttpURLConnectionImpl.java:521)
at org.apache.harmony.luni.internal.net.www.protocol.https.HttpsURLConnectionImpl.getInputStream(HttpsURLConnectionImpl.java:258)
at net.wingdroid.carwings.CwServer.sendRequest(CwServer.java:61)
at net.wingdroid.carwings.CwService.startAc(CwService.java:68)
at net.wingdroid.MainActivity$5.doInBackground(MainActivity.java:140)
at net.wingdroid.MainActivity$5.doInBackground(MainActivity.java:1)
at android.os.AsyncTask$2.call(AsyncTask.java:185)
at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRun(FutureTask.java:306)
at java.util.concurrent.FutureTask.run(FutureTask.java:138)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1088)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:581)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:1019)

*******************************

Dette er på en Samsung Galaxy S2 med siste offisielle firmware, dersom det skulle ha noe å si. Android 2.3.5


Edit:
Prøvde å trykke "Klimaanlegg av", da tok det ca. 25 sekunder før den var "tilbake". 2 sekunder etterpå fikk jeg en e-post fra Carwings med at "klimakontrollen er slått av". Det ser ut til at det fungerer (Selv om den ikke var slått på i første omgang)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

elektrisk

Jeg fant feilen som gjorde at "Klimaanlegg på" ikke virket. Et skikkelig klaske-seg-i-pannen-øyeblikk. Last ned nyeste versjon og prøv igjen, tror det skal virke nå.

Linken ligger i første innlegg i tråden.

Jeg har også lagt ut ny versjon av kildekoden samme sted. Gamle versjoner er herved fjernet fra nett.

BE

Nå ser det ut til å fungere!

Nå kan Nissan somle hvor mye de vil med Android applikasjonen  ;D
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

nooste

Tesla Model S75D Levert, slutten av des 2017
Nissan Leaf 2012 Levert 13.01.2012

eivisa

Funker supert på min Samsung Galaxy S II ;D ;D ;D Takker! ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Trond.Strom

Dette var helt fantastisk! nå går den gamle 3GS'en som kun levde for carwings app tilabake i skuffen sin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA