Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe Ioniq brukt nå eller vente?

Startet av kraamodt, fredag 28. juni 2019, klokken 17:50

« forrige - neste »

Zimon

Med varmepumpa så tar det ikke lang tid før man slipper å skrape is, evt så slipper den så mye lettere. Men klart står man under åpen himmel så vil uansett 40cm nysnø ta tid å smelte bort. :P Jeg parkerer i Carport hjemme, men på jobben så parkerer jeg utendørs og det å skrape/måke snø når arbeidsdagen er slutt går ganske så lekende lett. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

kraamodt

#16
Jeg vurderer tre mulige kjøp nå. Begge bruktbilene er norskregistrert, kun én eier, med skinnseter og både vinter- og sommerdekk

A: 2017, kjørt 70.000 km, uten soltak, farge jeg liker sånn passe, lang hentevei // ned mot 200.000 kr
B: 2018 (grå grill), kjørt 15.000 km, med soltak, farge jeg liker godt, kort hentevei // ca. 260.000 kr

Jeg har mest lyst på bil B, men bil A virker som et tilbud som er for bra til å avslå.. Hva tenker dere? Noe annet jeg bør se på?

Zimon

Bil B har 1 år mer på garantien enn bil A.
Er bilene solgt med service avtale (ergo "gratis" service) og hvor mange km er den for? Tror da at Bil A er uten det, men kanskje Bil B har 30K og 45K service på service avtale igjen? Sjekk ut dette, for det blir ett noen tusen i verdi det også.

Ellers tror jeg begge to vil være gode valg, Soltak var 10.000kr ekstra når første eier bestilte bilen, spørsmålet er da hvor mye du synes soltak vil være verdt?
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA