Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LR AWD til 432.630,- ?

Startet av Erlend111, onsdag 26. juni 2019, klokken 11:13

« forrige - neste »

Erlend111

Jeg rakk det! La inn bestilling nå og utlevering i morgen  :)

Bestemte meg i desember for å legge inn reservasjon for å sikre meg SR så raskt som mulig, vurderte MR lenge men følte prisen var noe høy. Så kom SR+ men så da etter hvert her inne at leveringstid fortsatt er noen måneder frem i tid som det fortsatt er. Var veldig nær å legge inn bestilling forrige uke på LR RWD, men så dukket denne prisen på LR AWD opp.

Ble til slutt LR AWD - svart - svart - 18" til 434.000,- noe jeg er meget fornøyd med.

Hengerfeste hadde vært perfekt, men har det på bil nr. 2.

Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?

Satser på at overlevering går smertefritt i morgen. :+1:

jkirkebo

Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Ble til slutt LR AWD - svart - svart - 18" til 434.000,- noe jeg er meget fornøyd med.

Hengerfeste hadde vært perfekt, men har det på bil nr. 2.

Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?

Hvis du har 230V 3-fase hjemme ville jeg ikke gått for TWC da den ikke støtter dette skikkelig på Model 3.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

123kris

#17
Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Jeg rakk det! La inn bestilling nå og utlevering i morgen  :)

Bestemte meg i desember for å legge inn reservasjon for å sikre meg SR så raskt som mulig, vurderte MR lenge men følte prisen var noe høy. Så kom SR+ men så da etter hvert her inne at leveringstid fortsatt er noen måneder frem i tid som det fortsatt er. Var veldig nær å legge inn bestilling forrige uke på LR RWD, men så dukket denne prisen på LR AWD opp.

Ble til slutt LR AWD - svart - svart - 18" til 434.000,- noe jeg er meget fornøyd med.

Hengerfeste hadde vært perfekt, men har det på bil nr. 2.

Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?

Satser på at overlevering går smertefritt i morgen. :+1:

Henter Lillestrøm i morgen kl 09. Kanskje vi ses  :)
Sjekk finn.no for wall connector, ligger flere nye til salgs der til reduserte priser.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Erlend111

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:54
Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Ble til slutt LR AWD - svart - svart - 18" til 434.000,- noe jeg er meget fornøyd med.

Hengerfeste hadde vært perfekt, men har det på bil nr. 2.

Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?

Hvis du har 230V 3-fase hjemme ville jeg ikke gått for TWC da den ikke støtter dette skikkelig på Model 3.

Ja, jeg har 230V 3-fas. Jeg får titte litt rundt og se om jeg finner noen gode ladere som kan levere raskt.

Erlend111

Sitat fra: 123kris på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:58
Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Jeg rakk det! La inn bestilling nå og utlevering i morgen  :)

Bestemte meg i desember for å legge inn reservasjon for å sikre meg SR så raskt som mulig, vurderte MR lenge men følte prisen var noe høy. Så kom SR+ men så da etter hvert her inne at leveringstid fortsatt er noen måneder frem i tid som det fortsatt er. Var veldig nær å legge inn bestilling forrige uke på LR RWD, men så dukket denne prisen på LR AWD opp.

Ble til slutt LR AWD - svart - svart - 18" til 434.000,- noe jeg er meget fornøyd med.

Hengerfeste hadde vært perfekt, men har det på bil nr. 2.

Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?

Satser på at overlevering går smertefritt i morgen. :+1:

Henter Lillestrøm i morgen kl 09. Kanskje vi ses  :)
Sjekk finn.no for wall connector, ligger flere nye til salgs der til reduserte priser.

Takk for hjelp Kris :) Tror ikke vi sees i morgen da jeg har utlevering 10 timer etter deg. Du må gjerne vente altså :)

Toalmar

Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?
Du finner faktisk helt ny TWC på finn.no ned i kr 4.000,- Løp og kjøp
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=151081226
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

golo

Sitat fra: 123kris på torsdag 27. juni 2019, klokken 07:58
Sitat fra: golo på onsdag 26. juni 2019, klokken 22:51
Sitat fra: 123kris på onsdag 26. juni 2019, klokken 11:44
Jeg fikk 25000 i rabatt på en grå LR AWD. Endret fra SR+ i går og henter på Lillestrøm på fredag.  :)
Fikk du den for 443 000? Er det mulig? I så fall sender jeg deg pm

Ja, fikk den for 443000. Send meg pm, så ber jeg selger ta kontakt med deg. Kan hende de fortsatt har biler. De har litt andre lister enn inventory på hjemmesiden.
Ikke nødvendig, ser jeg kan kjøpe rett fra inventory til samme pris :)

123kris

2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

MikkeBoomBoom

Sitat fra: 123kris på torsdag 27. juni 2019, klokken 22:14
Løp å kjøp  :)

Ble kjøp her også. 443 AWD LR BLÅ/SORT. Takk til 123kris for tips om en kar i Teslasystemet som hadde peiling ;)

siljan

Sitat fra: Toalmar på torsdag 27. juni 2019, klokken 21:44
Sitat fra: Erlend111 på torsdag 27. juni 2019, klokken 19:50
Dette blir min første elbil, og etter bestilling i denne farten har jeg ikke rukket å se på hjemmelader en gang. Jeg kan selvsagt sjekke på forumet her, men jeg regner ikke med at det er høl i huet å prøve å få kjøpt med meg en wall connector i morgen?
Du finner faktisk helt ny TWC på finn.no ned i kr 4.000,- Løp og kjøp
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=151081226
TWC støtter dog ikke 3 fase på 230V, slik som easee og mange andre gjør. Easee laderen får du får 6000 kr og har innebygget bvern.

Med TWC trenger du bvern som koster 2000-3000 kr.

Så vet hva jeg ville ha valgt

noto

MÅ ikke ha vegglader, i hvert fall ikke med en gang. Model 3 lader 15-20km/t på vanlig 13A/220V. Holder for de fleste.

fonberg

Sitat fra: noto på fredag 28. juni 2019, klokken 09:51
MÅ ikke ha vegglader, i hvert fall ikke med en gang. Model 3 lader 15-20km/t på vanlig 13A/220V. Holder for de fleste.

Husk at daglig lading med Schuko krever følgende: Dersom det legges til rette for lading fra en fast ladekontakt, skal kontakten forsynes fra en egen kurs med maks 10A sikring. [...]  Kursen skal være beskyttet av en egen jordfeilbryter av B type (blir ikke forstyrret av støy fra bilens ladesystem). Kilde: https://www.dsb.no/lover/elektriske-anlegg-og-elektrisk-utstyr/tema/elbil---lading-og-sikkerhet/#generelt
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

noto

Jeg nevnte vel ikke Schuko, selv om det fungerer fint hvis opplegget ellers er sunt og man passer på. Anbefaler det dog selvsagt ikke.

https://www.elbilgrossisten.no/pages/ladeguiden-industrikontakt

Daniel_0007

Dukket opp en billig blå awd nå, frista å ta den men ser den har alt vært registrert så enten er det noen som ikke har godtatt den eller avbestilt rett før henting EV 40469 men er i tromsø og jeg bor på østlandet
Model 3 2019 LR Rwd

mizzle

Synes Tesla bør redefinere hva ordet "ny" betyr når disse har dukket opp i listen
Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA