Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

BMW850

#825
Sitat fra: Simen1 på mandag 06. januar 2020, klokken 10:07
Hodetelefoner og BMW850: Har dere ikke lest i tråden? Det forklares jo gang på gang at dette ikke har noe med degradering å gjøre og hvorfor det ikke har det. Man behøver ikke å ha lest hele tråden.

Til dere andre: Maks motoreffekt er visstnok avhengig av maks batterispenning. Er det noen her som har målt eller følt ytelseforskjell etter lobotomeringen? Hvis avlevert batterieffekt har sunket like mye som ladeeffekten så bør det jo være en dramatisk forskjell.


Det er jo akkurat det jeg sier. At dette ikke er normal degradering. Kommunikasjon er ikke lett alltid.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sudden-loss-of-range-with-2019-16-x-software.154976/page-474
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Første post i den tråden oppsummerer problematikken rundt capping av vmax på en god måte. Den sier mindre om den brå reduksjonen av ladehastigheten på så godt som samtlige biler, samtidig - selv om det sannsynligvis henger sammen.

Anbefaler alle å lese førsteposten :)

lightscribe

A bit about batteries - Roadster Tesla blog:

"If, for example, you drive 10,000 miles per year at the end of five years you will have around 70 percent of the energy storage capacity of when new."

Erfaring så langt har jo vist at Model S batteriene oppfører seg mye bedre en selv Tesla trodde...  :)

Simen1

Sitat fra: lightscribe på tirsdag 07. januar 2020, klokken 11:41Erfaring så langt har jo vist at Model S batteriene oppfører seg mye bedre en selv Tesla trodde...  :)
Hva trodde Tesla om batteriene til Model S?

(Regner med du fikk med deg at blogginnlegget er fra 2006 og handler om Tesla Roadster som har en annen batterikjemi enn model S)
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Muffinman

Vi får håpe det ikke er en TMS som startet brannen i Stavanger  ???

Faktisk skrives det på amerikanske fora at enkelte hevder å "vite" at det var det. Men på dette tidspunktet er det nok for ren svada å regne. Men det er kommet frem via norske medier at brannen startet i et elektrisk kjøretøy.

Krysser fingrene for at de får kontroll.

mthoring

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. januar 2020, klokken 21:31
Vi får håpe det ikke er en TMS som startet brannen i Stavanger  ???
[...]

Får for all del tro at det ikke var det!
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

OhmPaPa


tornaldo

Det gir mye større nyhetsverdi om det er en elbil, så da går man for det ryktet inntil det motsatte er bevist  ;)

Og elbilmotstandernes våte drøm er jo at det er en Tesla.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ventle

Dersom det (rent hypotetisk) hadde vært en S85 (med handicap-software installert) som selvantente - hadde ikke det tvunget Tesla til å rydde opp i denne saken på en litt bedre måte (for S85-eiere) enn det som har vært tilfelle så langt?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW


BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OhmPaPa

Nytt 85kWh-batteri fra Tesla levert til en i USA.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/new-85kwh-battery-for-my-2013-p85.181716/

Virker som det er et moderne 100kWh-batteri med færre celler.

Got my original battery pack revision "B" (unsure of the part#) replaced over the weekend and just picked up my car. To my surprise, I now have a new battery showing a ~92% charge to be 265mi and according to the app, 100% is 288mi!!! I initially thought I got a 90kWH pack as a replacement but when I picked it up, battery label shows a part# 1014116-00-A with 85kWh, 350VDC (vs the old pack 400VDC)

Rated Range @ 100% = 289 miles (per iOS Tesla app)
Ideal Range @ 100% = 333 miles (per iOS Tesla app)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fonberg

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 14. januar 2020, klokken 06:08
Nytt 85kWh-batteri fra Tesla levert til en i USA.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/new-85kwh-battery-for-my-2013-p85.181716/

Virker som det er et moderne 100kWh-batteri med færre celler.

Got my original battery pack revision "B" (unsure of the part#) replaced over the weekend and just picked up my car. To my surprise, I now have a new battery showing a ~92% charge to be 265mi and according to the app, 100% is 288mi!!! I initially thought I got a 90kWH pack as a replacement but when I picked it up, battery label shows a part# 1014116-00-A with 85kWh, 350VDC (vs the old pack 400VDC)

Rated Range @ 100% = 289 miles (per iOS Tesla app)
Ideal Range @ 100% = 333 miles (per iOS Tesla app)

Dette betyr vel at energikapasiteten på denne batteripakken er noe høyere enn originalt 85-batteri?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA