Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

10% reduksjon på 85kWh-batteriet...

Startet av Cato76, fredag 21. juni 2019, klokken 15:25

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:07
Sitat fra: Klykken på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 10:09
Taushet hadde jeg gitt en lang F i. Slike krav er jo meget urimelig for (alle) kunder som opplever samme.
Konseptet er at de gir deg et godt tilbud som får deg til å holde kjeft.

Tesla: "Du får en nytt 100-batteri hvis du ikke sier et ord"
Klykken: "Ikke f*en, dette skal jeg snakke om på forumet".
Tesla: "Du får en nytt 100-batteri hvis du ikke sier et ord"
Klykken: "Ok, takk"
Elbilform: "@IkkeKlykken: Jeg fikk nytt batteri hvis jeg ikke nevnte noen ting om dette på SoMe. Her er avtalen i skriftlig form:"
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ellemelle

Sitat fra: Klykken på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:46
Klykken: "Ok, takk"
Elbilform: "@IkkeKlykken: Jeg fikk nytt batteri hvis jeg ikke nevnte noen ting om dette på SoMe. Her er avtalen i skriftlig form:"
Teslas advokat: "Hei jeg ser at den unike - les vannmerkede - teksten fra vår avtale er lekket til et forum. I følge vår NDA som du har signert under vitnes påsyn, skal du nå levere tilbake batteriet samt betale 400 000 kroner i erstatning til Tesla. Do you prefer cash or credit card?"

daktari

Da jeg fikk hevet kjøpet (som Tesla kalte courtesy buyback) var det ingen slike krav i avtalen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sandvika

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:46
Sitat fra: Klykken på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:46
Klykken: "Ok, takk"
Elbilform: "@IkkeKlykken: Jeg fikk nytt batteri hvis jeg ikke nevnte noen ting om dette på SoMe. Her er avtalen i skriftlig form:"
Teslas advokat: "Hei jeg ser at den unike - les vannmerkede - teksten fra vår avtale er lekket til et forum. I følge vår NDA som du har signert under vitnes påsyn, skal du nå levere tilbake batteriet samt betale 400 000 kroner i erstatning til Tesla. Do you prefer cash or credit card?"
Nei, det ville ikke være rasjonelt. Ved å håndheve NDA ville Tesla byttet dårlig litt dårlig PR i en begrenset krets med uendelig dårlig PR i massemedia globalt..

Simen1

#574
Nå er jo ikke Tesla kjent for å gjøre så mye rasjonelt i PR-sammeheng... (lyve om årsaken til redusert Vmax, lavere ladehastigheter, emmc-slitasje, model 3 leveranser, skader og feil på biler som skal leveres ut, bilfrakt-skandalen osv)

Løgn, villeding, tilbakehold av informasjon og beskyldinger mot kundene er jo de fire standardrutinene.

Å true/smøre noen til stillhet kommer bare til å slå tilbake på dem selv før eller siden, helst før.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø


Simen1

Tesla model S P85 2013 i Tromsø

geear

Only Model S and Model X vehicles with 85 kWh battery packs, which were discontinued in 2016, seem to be affected at this point.

...?

Klykken

#578
 X60 (og kanskje noen 75?) hadde vel 85-pakke..  eller?

Edit: så ikke at du hadde understreket model x. Endret innlegget.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Trodde X60 alltid hadde hatt 75-pakke. Var vel rart om det fantes en 85-pakke som ikke ble utnyttet fullt også. Men Electrek pleier vel ha ganske god kontroll på Tesla, og det finnes mye rart i USA (Model S 40 feks..).

emurof

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 13:46
Sitat fra: Klykken på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 11:46
Klykken: "Ok, takk"
Elbilform: "@IkkeKlykken: Jeg fikk nytt batteri hvis jeg ikke nevnte noen ting om dette på SoMe. Her er avtalen i skriftlig form:"
Teslas advokat: "Hei jeg ser at den unike - les vannmerkede - teksten fra vår avtale er lekket til et forum. I følge vår NDA som du har signert under vitnes påsyn, skal du nå levere tilbake batteriet samt betale 400 000 kroner i erstatning til Tesla. Do you prefer cash or credit card?"

Det spørs om det er lovlig med slike avtaler.

Chris Neumann Ruud

Logg etter gårsdagens lading på Holmestrand.
Ankom ladeplassen med 18% etter å ha kjørt i en time på motorvei. Effekten var 116kW i en kort periode med tikket fort ned, og lå på ca 104 ved 20%. Etter dette falt det ytterligere og holdt seg til formelen 110-SoC = effekt pluss minus helt til jeg avslutta lading på 60% med rundt 50kW ladeeffekt...

Så det er fortsatt ikke normalt.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

MeTesla

Jeg har lastet ned V10 nå til min 85D. SKal til Karlstad på tirsdag så jeg får sett om det er noen endringer i denne nye versjonen vedr ladefart. Men jeg har mine tvil.

Ingen Netflix eller Youtube på min bil dessverre...

Muffinman

Nå rapporteres det om biler som blir "tvangsoppgradert" til nyeste versjon uten å være tilkoblet wifi. Gjelder biler hvor eier har latt være å oppdatere på en stund. Det antydes at når de går vekk fra prinsippet om wifi-tilkobling for at software skal lastes ned, og installerer uten at bruker godtar det må det være noe sikkerhetsrelatert knyttet til denne batterisaken.

Veggen

Er fremdeles på v8.1 (2018.34), og har ingen interesse av alt fjaset som har kommet siden.
Hvis de i tillegg skal stjele rekkevidde og ladehastighet så er det vel på tide å fjerne sim kortet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA