Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har fått utlevert ny X (raven)

Startet av atleten, fredag 21. juni 2019, klokken 11:10

« forrige - neste »

atleten

Hei,

Er det noen som har fått utlevert model X raven og kan si noe om byggekvalitet og luftfjeringen?

oStoreBil

Lurer på det samme...


Sent from my iPhone using Tapatalk

atleten


oStoreBil


OhmPaPa

Gratulerer!


Litt på siden - ser at teslastats.no ikke har registrert noen S eller X med de nye betegnelsene ala "Long Range". Så hva står egentlig i vognkortet til Raven-bilene under modellbetegnelsen? Fortsatt X75D og X100D?

atleten

Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt😂

DagfinnN

Sitat fra: atleten på tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:32
Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt😂
Spennende. Bruk bilen en uke og gi oss en god rapport på forskjeller og erfaringer.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

oStoreBil

Sitat fra: atleten på tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:32
Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt

Gleder meg! Skal hente ut en selv på lørdag.

KrW

Jeg har en X100D 18 og den har bedre luftfjæring enn vår 17 X90D og mine foreldres 17 X75D. Nye Raven er sikkert mye bedre igjen, men forskjellen fra 17 er nok større enn fra 18 og 19 før Raven. Tror luftfjæringen må ha blitt byttet ut, kanskje samtidig som MCU2?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind.h

#9
Jeg eier en 2016 X90D, faren min en X75D fra 2018 og jeg disponerer pt en X75D fra 2019.

Ingen opplevd forskjell i understellet overhodet om alle tre ruller på 20 og settes til low.

Derimot stor forskjell på eksempelvis very low og standard, der very low er veldig stivt og standard veldig mykt. Og overgang fra 20 til 22 ga en del stivere bil.

Støydempingen virker også relativt lik.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

atleten

Tesla har kun hatt luftfjæring men aldri adaptiv før nå.  Alle X har lik fjering eneste er at hjulopphenget er endret en gang før.  Fjerningen nå er noe heeelt annet.  forskjellen er enorm! Skulle tro de hadde fått hjelp av tyskeren. Beste jeg har hatt. ( hatt/kjørt masse tyske premium biler )

TeslaK

Sitat fra: atleten på tirsdag 25. juni 2019, klokken 16:32
Kan si at bilen virker som en helt annen bil. natt og dag forskjell. Shitt den dempingen er bra. Den gamle virket nå som fred flintstone demping mot denne. Byttet inn en X75d oktober 17

Nye ludi 0-100 på 2,9 er bare en ting å si om. Det er for raskt😂

Kult! Fikk du med CCS adapter?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

atleten

Ja , fikk CCS adapter.  Nei ikke god pris i innbytte av Tesla. Selg på finn

Øyvind.h

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:28
Jeg eier en 2016 X90D, faren min en X75D fra 2018 og jeg disponerer pt en X75D fra 2019.

Ingen opplevd forskjell i understellet overhodet om alle tre ruller på 20 og settes til low.

Derimot stor forskjell på eksempelvis very low og standard, der very low er veldig stivt og standard veldig mykt. Og overgang fra 20 til 22 ga en del stivere bil.

Støydempingen virker også relativt lik.

Må nesten korrigere meg selv her. Jeg har fortsatt lånebilen (tidlig 2019-modell) og testet den over ujevnheter i very low og standard på en tur i går kveld. Jeg opplever at den har et mer komfortabelt understell enn min 2016-modell i very low og tar ujevnheter bedre. Litt mykere satt opp rett og slett?
Mulig dette endrer seg nå som min 2016-modell har fått div nye deler i understellet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA