Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det ikke lenger Homelink på Model 3?

Startet av olaho, torsdag 20. juni 2019, klokken 22:37

« forrige - neste »

jpg

VIN 352xxx ble levert uten HomeLink igår... Meget skuffende!

Noen som vet enkleste måte å få dette ettermontert? Ikke tilgjengelig i den norske nettbutikken enda (kun den amerikanske)...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Autowinder

Sitat fra: jpg på lørdag 22. juni 2019, klokken 16:41
VIN 352xxx ble levert uten HomeLink igår... Meget skuffende!

Noen som vet enkleste måte å få dette ettermontert? Ikke tilgjengelig i den norske nettbutikken enda (kun den amerikanske)...
Kan det være at den er der, men at en må betale for å aktivere? Ring Tesla og spør!
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

mortyy

Noen som har tatt kontakt med Tesla om å aktivere/montere Homelink i ettertid?
Model 3 LR AWD

jpg

Hadde bilen inne for ettermontering i starten av juli, de brukte 2 dager, og resultatet? De kunne bekrefte at HomeLink manglet.
De hadde selvsagt ikke på lager heller, til tross for at service timen ble bestilt 2 uker i forveien...

Ga opp saken da det plutselig var 4 mnd ventetid på service time, men fikk for 3 uker en mystisk "Tesla Service Appointment Confirmation", helt ut av det blå, og uten noe beskrivelse på hva som skal gjøres...
Venter i spenning, håper det er snakk om HomeLink, men vet ikke (fortsatt like håpløst å ringe antar jeg?)
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

M@rtin

Har HomeLink på model S nå og ville definitivt savne den på Model 3 som jeg har bestilt.
Noen som har fått ettermontert HL på sin Model 3 idet siste? Bør jo kunne monteres av mobile serviceenheter ...

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

nosi1202

En ting er å fjerne det fra en pakke, men veldig rart at det ikke kan bestilles i forkant mot betaling. Det er jo ren idioti for en organisasjon som allerede er presset på servicetimer.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Elmo

Sitat fra: M@rtin på mandag 30. september 2019, klokken 08:39
Noen som har fått ettermontert HL på sin Model 3 idet siste? Bør jo kunne monteres av mobile serviceenheter ...
Har lest (enten her eller på FB) om noen som har fått det ettermontert nylig ja
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Gusse

Har sendt forespørsel i dag til Tesla. Jeg MÅ ha Homelink!! Måtte ikke det før jeg tok den i bruk på model s'n. Siden har det blitt en nødvendighet ;D

olaho

En liten oppdatering på originalt innlegg fra meg. Etter mye om og men har Tesla gått med på å installere Homelink kostnadsfritt på bilen min (bilen ble bestilt 27. mai og Homelink ble fjernet 31. mai) 14. november.

Jeg måtte tilslutt argumentere med utklipp fra web-arkivet https://web.archive.org/web/20190901000000*/tesla.com/model3/design

Her fins det to versjoner av siden, en fra 27. mai og en fra 31. mai og som klart viser at "Location-aware garage door opener" var tilstede 27. mai men var fjernet 31. mai.

Her versjonen fra 27 mai:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Her versjonen fra 31. mai:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

halvard

Er det noen som har fått ettermontert HL nå, og hva er eventuelt pris på det?

Finner ikke noe om dette på Tesla sine nettsider.
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

z4rd

#26
Jeg vurderte å få det ettermontert i min 2020 TM3 LR, men tror jeg kommer til å droppe det. Har HomeLink originalt i X, men har bare valgt å legge en fjernkontroll til porten i 3'ern.

Jeg var i kontakt med K100 og fikk vite at det var en 3-4 timers jobb, og man kan vente mens de gjør alt klart. Prisen jeg fikk var kr 2702,- inkl. deler, jobb og skatt/mva.

Fikk også vite at bilen måtte inn og de ikke tok denne jobben på Mobile Service. Tror de faktisk må skru av frontfangeren.

I USA tar de $300 for jobben.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

halvard

Ok, jeg får høre med Tesla Stavanger om de eventuelt kan fikse det.

For rundt 3 lapper kan det fort være verdt det, hater den lille fjernkontrollen som slenger rundt, og hele tiden går tom for batteri. 😅
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

jpg

Betalte 2560,- i oktober, så ser ut til at det har vært litt prisstigning siden den gang.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA