Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det ikke lenger Homelink på Model 3?

Startet av olaho, torsdag 20. juni 2019, klokken 22:37

« forrige - neste »

olaho

Jeg hentet ut en ny Model 3 i dag, og det er ikke noe Homelink-ikon i menyen på toppen av skjermen. Jeg finner heller ikke noe sted å aktivere dette i menyene. Er det jeg som misser noe, eller er ikke Homelink lenger mulig fra Model 3 (i så fall har ikke jeg fått med meg dette)?
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

moby666

Hentet bil i dag jeg også, og den hadde home link. Har allerede programmert den og det fungerer.

jpg

Var snakk om at amerikanske biler skulle være uten HL, dette er ikke så mange ukene siden.

Hva som skjer med europeiske biler ble det aldri sagt noe om, men kan tenkes at de har fjernet HL fra disse også?

Henter selv ut ny bil imorgen fredag, og hvis den ikke har HL, blir jeg skuffet, og må jeg eventuelt få det ettermontert (tilbys i USA ihvertfall).
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

hanjan


olaho

Det er i hvert fall ikke Homelink på min, ser det ut til. Litt skuffet over det, må jeg innrømme - men det er mulig det ikke sto på bestillingssiden når jeg bestilte 27. mai - det husker jeg ikke.

Sender en mail til servicesenteret i morgen og hører.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

jpg

#5
Henter min VIN 352xxx imorgen, relativt høyt nummer, så mistenker den leveres uten, men vi får se. Ser også at dere som har fått uten, har lavere VIN, ifølge regnearket...

EDIT: Har aldri vært nevnt noe HL i konfigurasjonen, så langt jeg kan huske, bestilt 30.3, endret 13.5
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

bjornskj

Sitat fra: jpg på torsdag 20. juni 2019, klokken 23:04
Henter min VIN 352xxx imorgen, relativt høyt nummer, så mistenker den leveres uten, men vi får se. Ser også at dere som har fått uten, har lavere VIN, ifølge regnearket...

EDIT: Har aldri vært nevnt noe HL i konfigurasjonen, så langt jeg kan huske, bestilt 30.3, endret 13.5
Min, VIN 342xxx, har homelink ikonet på skjermen.

olaho

Tydeligvis fullstendig bingo, for jeg har også VIN 342xxx og har ikke Homelink-ikonet
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

Hermansen


AntonB

Er det ingen plass man kan se hva av utstyr som følger med når man bestiller?
Noen har homelink, noen ikke. Må jo kunne vises en plass i bestillingsavtale eller noe?

BDA1

Hentet ut min TM3 LR onsdag 19 juni 2019. 352xxx. Har Homelink som fungerer ypperlig.

bjornskj

Sitat fra: olaho på fredag 21. juni 2019, klokken 09:51
Tydeligvis fullstendig bingo, for jeg har også VIN 342xxx og har ikke Homelink-ikonet
Har du full FSD? Vet ikke om det er en kobling her men jeg har denne FSD pakken på min.

Kgf

Jeg bestilte min 27. mai, og fikk den 14. juni. Aktiverte Homelink i går, og den fungerte utmerket. Min bil ble bygget i april, men vet ikke om det har noen betydning.

Jeg er kjempefornøyd med bilen, og har ikke oppdaget noen feil.
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

Autowinder

Leste for litt siden at Tesla skulle ta betalt for Homelink fra en eller annen dato.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

olaho

Sitat fra: bjornskj på fredag 21. juni 2019, klokken 12:45
Har du full FSD? Vet ikke om det er en kobling her men jeg har denne FSD pakken på min.

Nei, jeg har ikke FSD. Det er mulig det er derfor. Jeg trodde dog ikke at Homelink var knyttet opp mot FSD tidligere. Uansett en unaturlig ting å knytte opp mot FSD, tenker jeg.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA