Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viser alltid 5 min igjen på lading??

Startet av JOW, torsdag 20. juni 2019, klokken 20:29

« forrige - neste »

JOW

Vår Up! viser at det alltid er 5 min igjen på lading, uansett ladepunkt.
Den har nettopp hatt service hvor software til batteri ble oppgradert, aner ikke versjon....
Den lader som den skal og det er egentlig ikke et problem, men litt irriterende.
Noen som har opplevde det samme og har en løsning?
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

nortrahof

Trolig er ikke SW helt nedlastet?
Virker måleren for SOC (ladingsnivå)?

Jeg hadde reklamert serviceverkstedet og bedt de gjøre en skikkelig jobb. Dette burde kvalitetskontrollen til verkstedet ha oppdaget.

Det kan være at batteriet ikke leser batterispenningen/strømmen - men en defaultverdi som skal overskrives av målt batterispenning/strøm? Ofte under slike nedlastinger, er det en programbit som styrer batteriet - og en annen som leser inn verdier. Da kan det være at programbiten for lesing ikke er lastet ned - eller mangler.
Sjekk også "ved tomt batteri" om det kommer alarm?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA