Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nybil kampanje på E-Golf

Startet av Kriller, mandag 17. juni 2019, klokken 18:55

« forrige - neste »

Kriller

Fruen ønsker seg en E-Golf, og vi har nå solgt hennes 10 år gml Polo.
Nå er det jo kampanjepriser på nye biler, og bruktmarkedet har ikke fulgt etter.

Er det rett tidspunkt å handle nå, eller vente til tidlig høst for evt enda bedre tilbud eller at de som sitter på ett år gamle biler på Finn har mørnet litt?


AJ82

Sitat fra: Kriller på mandag 17. juni 2019, klokken 18:55
Fruen ønsker seg en E-Golf, og vi har nå solgt hennes 10 år gml Polo.
Nå er det jo kampanjepriser på nye biler, og bruktmarkedet har ikke fulgt etter.

Er det rett tidspunkt å handle nå, eller vente til tidlig høst for evt enda bedre tilbud eller at de som sitter på ett år gamle biler på Finn har mørnet litt?

Fruen hentet ut ny E-Golf på fredag. For en bil! Lavt forbruk og masse komfort. Eneste som irriterer meg er at ikke vi har kjøpt tidligere ;) Kan alltids vente på noe bedre. Vi skulle egentlig vente på ID. Men kan ikke si jeg angrer nå... Selv får jeg E-Tron om en måneds tid.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Amatøren

Gratulerer.

Min første tanke da vi hentet ut vår første e-Golf: Hvorfor gjorde vi ikke det før!

Jeg brukte jo helst e-up!en når den var hjemme og jeg skulle ut ekstra ærender så jeg så jo hvor det ville gå, men...
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Dom Toretto

Lurer litt på det samme. Vi står mellom Leaf 2018 eventuelt en eGolf 2018. På veldig kort tid har prisene synket en del. Et par måneder siden fant jeg ikke en Leaf til under 269, nå er de nede i 239 for Tekna. Med kampanjen ute nå så vil nok vi se at eGolfen faller mye over sommeren. 484 stk 2018 modeller ute på Finn nå. Venter på to tilbud på eGolf ny med litt mer utstyr, spent på hva forhandlere kommer med. Står med reservasjon på ID også, men ønsker å bytte ut dagens bil nummer to på bensin og få ned de faste utgiftene litt. 

Kriller

Fikk et veldig godt tilbud hos Erik Arnesen på Bryn som lå noen tusen under Møller, så blir vel at jeg bestiller den. Mulig det blir noe bedre tilbud på nye utover høsten men får lukke øyna:-)

Jan-Erik

Sitat fra: Kriller på tirsdag 18. juni 2019, klokken 20:01
Fikk et veldig godt tilbud hos Erik Arnesen på Bryn som lå noen tusen under Møller, så blir vel at jeg bestiller den. Mulig det blir noe bedre tilbud på nye utover høsten men får lukke øyna:-)

I følge Møller så er det kampanjepris kun på lagerbiler med bestemt utstyr. Så skal du ha med alt, så begynner de ikke med basisprisen på de som de annonser med nå. Det er sikkert rabatter ute å går likevel. Og enig at med de over at eGolf er en fantastisk bil komfortmessig og utstyrsmessig (fantastiske lys med dynamiske LED, og Dynaudio, skinn mm). Har selv en norsk nysolgt 2019 modell med absolutt alt utstyr (med unntak av eSim). Med originale VW 16" v. dekk så har vel den en veil pris på 420K. Pga for lite bruk (kun gått ca 3500 km, ubrukte v.dekk da vi har en Model X 100D i tillegg) vurderes den solgt for 315K (ligger ikke på Finn enda). Alternativ selger vi Model X'en i stedet :-). Slett post hvis den ikke passer her.

Apache

Til info så er vil VW stoppe produksjonen av eGolf snart og starte å produserer I.D. Lengre rekke vidde og prisen trolig ikke så gærnt. Men for all del, eGolf er en meget god elbil. Synd at de ikke satser mere på den.

Gnist

#7
Sitat fra: Àpache på fredag 28. juni 2019, klokken 18:17
Til info så er vil VW stoppe produksjonen av eGolf snart og starte å produserer I.D. Lengre rekke vidde og prisen trolig ikke så gærnt. Men for all del, eGolf er en meget god elbil. Synd at de ikke satser mere på den.

Det er ingen teknisk grunn for VW å stoppe produksjonen av e-Golf når produksjonen av ID3 starter. Det er ulike  fabrikker og produksjonsliner som står for disse to modellene.

Jeg tenker at produksjonen av e-Golf avsluttes når produksjonen av Golf 7 avsluttes. Jeg mener VW har sagt at de skal selge e-Golf frem til sommeren 2020.

VW har antydet at det blir produksjon av en ID-modell i den gjennomsiktige fabrikken i Dresden der den ene av produksjonslinjene for e-Golf er i dag. De har imidlertid ikke sagt noe konkret om hvilken modell det er snakk om. Jeg tipper det blir en spesielt dyr modell som det vil være liten etterspørsel etter.

VW har tidligere produsert VW Phaeton og Bentley Flying Spur i fabrikken i Dresden. Ref: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-sachsen-gmbh-the-transparent-factory-dresden-336

Når VW ikke satser mer på e-Golf, så er det blant annet fordi ID3 blir en vesentlig rimeligere bil å produsere.

geear

Men det blir vel bare produksjon av mk7 omtrent en måned til?
Stenge ned produksjon i månedsskifte juli/august, bygge om linjene i tysk fellesferie, og så oppstart av mk8-produksjon i september, med leveringer mot slutten av året?

Apache

Er ikke MK7 siste eGolfen? Resten blir bare fosil utgave. De skal jo starte I.D. produksjon snart.

Gnist

#10
Sitat fra: gr på søndag 30. juni 2019, klokken 00:37
Men det blir vel bare produksjon av mk7 omtrent en måned til?
Stenge ned produksjon i månedsskifte juli/august, bygge om linjene i tysk fellesferie, og så oppstart av mk8-produksjon i september, med leveringer mot slutten av året?

Det eneste jeg fant nå på nettet hvor noen med topp-posisjon hos VW har uttalte seg om dette er fra april i år hvor Jürgen Stackmann sier at leveranser av Golf 8 starter i februar 2020. Stackmann er øverste sjef for salg og markedsføring for VW bilmerket og var han som presenterte ID3 i Berlin for en stund siden.

Ref: https://europe.autonews.com/automakers/vw-golf-track-february-launch-despite-software-glitches

I samme artikkelen på autonews.com så refereres det til en artikkel i Der Spiegel tidligere i april som tar opp forsinkelser i ferdigstilling av Golf 8 på grunn av problemer med programvaren. Spesielt utfordringer med den delen av programvaren som handler om "over the air" oppdatering av programvare i biler som er levert kunder. Det er rimelig å tro at det på dette området er samme programvare i ID3 og Golf 8.

Ref: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/volkswagen-neuer-golf-8-kommt-zunaechst-nur-mit-abgespeckter-elektronik-a-1262544.html

Det som er spesielt interessant i artikkelen i Der Spiegel er at de der hevder at VW starter produksjonen av Golf 8 uten all programvaren i 2019 slik at den kan NCAP testes (krasjtest/sikkerhet) før nye strengere regler kommer i effekt fra 2020.

Her ligger nok også forklaringen på at VW sier at de starter produksjonen av ID3 i 2019, mens leveranser til kunder først skjer sommeren 2020.

For å komme tilbake til utgangspunktet, så er ikke jeg kjent med at VW har annonsert når produksjon av Golf MK7 avsluttes. Noen som har sikre kilder på dette?


Shagma

Sitat fra: Gnist på søndag 30. juni 2019, klokken 21:51
Sitat fra: gr på søndag 30. juni 2019, klokken 00:37
Men det blir vel bare produksjon av mk7 omtrent en måned til?
Stenge ned produksjon i månedsskifte juli/august, bygge om linjene i tysk fellesferie, og så oppstart av mk8-produksjon i september, med leveringer mot slutten av året?

Det eneste jeg fant nå på nettet hvor noen med topp-posisjon hos VW har uttalte seg om dette er fra april i år hvor Jürgen Stackmann sier at leveranser av Golf 8 starter i februar 2020. Stackmann er øverste sjef for salg og markedsføring for VW bilmerket og var han som presenterte ID3 i Berlin for en stund siden.

Ref: https://europe.autonews.com/automakers/vw-golf-track-february-launch-despite-software-glitches

I samme artikkelen på autonews.com så refereres det til en artikkel i Der Spiegel tidligere i april som tar opp forsinkelser i ferdigstilling av Golf 8 på grunn av problemer med programvaren. Spesielt utfordringer med den delen av programvaren som handler om "over the air" oppdatering av programvare i biler som er levert kunder. Det er rimelig å tro at det på dette området er samme programvare i ID3 og Golf 8.

Ref: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/volkswagen-neuer-golf-8-kommt-zunaechst-nur-mit-abgespeckter-elektronik-a-1262544.html

Det som er spesielt interessant i artikkelen i Der Spiegel er at de der hevder at VW starter produksjonen av Golf 8 uten all programvaren i 2019 slik at den kan NCAP testes (krasjtest/sikkerhet) før nye strengere regler kommer i effekt fra 2020.

Her ligger nok også forklaringen på at VW sier at de starter produksjonen av ID3 i 2019, mens leveranser til kunder først skjer sommeren 2020.

For å komme tilbake til utgangspunktet, så er ikke jeg kjent med at VW har annonsert når produksjon av Golf MK7 avsluttes. Noen som har sikre kilder på dette?

SitatForrige uke var vi atter i Berlin. Nå for å se på arvtageren VW ID.3 som vil entre markedet omtrent likt som e-Golfen trekker seg stille og rolig tilbake. Det er selvfølgelig ikke tilfeldig.
https://www.tv2.no/broom/10600672/

egolf888

Hei! Jeg også vurderer å kjøpe e-golf nå. Har fått et tilbud på 350 000 kr, for en ny e-golf 2019 modell med alt av ekstrautstyr. Hva tenker dere om denne prisen ?

geear

Sitat fra: Gnist på søndag 30. juni 2019, klokken 21:51
Sitat fra: gr på søndag 30. juni 2019, klokken 00:37
Men det blir vel bare produksjon av mk7 omtrent en måned til?
Stenge ned produksjon i månedsskifte juli/august, bygge om linjene i tysk fellesferie, og så oppstart av mk8-produksjon i september, med leveringer mot slutten av året?

Det eneste jeg fant nå på nettet hvor noen med topp-posisjon hos VW har uttalte seg om dette er fra april i år hvor Jürgen Stackmann sier at leveranser av Golf 8 starter i februar 2020. Stackmann er øverste sjef for salg og markedsføring for VW bilmerket og var han som presenterte ID3 i Berlin for en stund siden.

Ref: https://europe.autonews.com/automakers/vw-golf-track-february-launch-despite-software-glitches

I samme artikkelen på autonews.com så refereres det til en artikkel i Der Spiegel tidligere i april som tar opp forsinkelser i ferdigstilling av Golf 8 på grunn av problemer med programvaren. Spesielt utfordringer med den delen av programvaren som handler om "over the air" oppdatering av programvare i biler som er levert kunder. Det er rimelig å tro at det på dette området er samme programvare i ID3 og Golf 8.

Ref: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/volkswagen-neuer-golf-8-kommt-zunaechst-nur-mit-abgespeckter-elektronik-a-1262544.html

Det som er spesielt interessant i artikkelen i Der Spiegel er at de der hevder at VW starter produksjonen av Golf 8 uten all programvaren i 2019 slik at den kan NCAP testes (krasjtest/sikkerhet) før nye strengere regler kommer i effekt fra 2020.

Her ligger nok også forklaringen på at VW sier at de starter produksjonen av ID3 i 2019, mens leveranser til kunder først skjer sommeren 2020.

For å komme tilbake til utgangspunktet, så er ikke jeg kjent med at VW har annonsert når produksjon av Golf MK7 avsluttes. Noen som har sikre kilder på dette?

https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-new-golf-must-take-end-year

"Currently we are fighting hard with the ramp-up," Diess told them. "We will meet our deadline and deliver the first vehicles at the end of this year."

gak

Sitat fra: gr på onsdag 03. juli 2019, klokken 20:17
Sitat fra: Gnist på søndag 30. juni 2019, klokken 21:51
Sitat fra: gr på søndag 30. juni 2019, klokken 00:37
Men det blir vel bare produksjon av mk7 omtrent en måned til?
Stenge ned produksjon i månedsskifte juli/august, bygge om linjene i tysk fellesferie, og så oppstart av mk8-produksjon i september, med leveringer mot slutten av året?

Det eneste jeg fant nå på nettet hvor noen med topp-posisjon hos VW har uttalte seg om dette er fra april i år hvor Jürgen Stackmann sier at leveranser av Golf 8 starter i februar 2020. Stackmann er øverste sjef for salg og markedsføring for VW bilmerket og var han som presenterte ID3 i Berlin for en stund siden.

Ref: https://europe.autonews.com/automakers/vw-golf-track-february-launch-despite-software-glitches

I samme artikkelen på autonews.com så refereres det til en artikkel i Der Spiegel tidligere i april som tar opp forsinkelser i ferdigstilling av Golf 8 på grunn av problemer med programvaren. Spesielt utfordringer med den delen av programvaren som handler om "over the air" oppdatering av programvare i biler som er levert kunder. Det er rimelig å tro at det på dette området er samme programvare i ID3 og Golf 8.

Ref: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/volkswagen-neuer-golf-8-kommt-zunaechst-nur-mit-abgespeckter-elektronik-a-1262544.html

Det som er spesielt interessant i artikkelen i Der Spiegel er at de der hevder at VW starter produksjonen av Golf 8 uten all programvaren i 2019 slik at den kan NCAP testes (krasjtest/sikkerhet) før nye strengere regler kommer i effekt fra 2020.

Her ligger nok også forklaringen på at VW sier at de starter produksjonen av ID3 i 2019, mens leveranser til kunder først skjer sommeren 2020.

For å komme tilbake til utgangspunktet, så er ikke jeg kjent med at VW har annonsert når produksjon av Golf MK7 avsluttes. Noen som har sikre kilder på dette?

https://europe.autonews.com/automakers/vws-diess-new-golf-must-take-end-year

"Currently we are fighting hard with the ramp-up," Diess told them. "We will meet our deadline and deliver the first vehicles at the end of this year."
Det er for dyrt for min del, men hvis du vil tape 100.000 i et jafs er det ok. 2018 modell til 240.000 er på markedet. Egolf blir fort gammel.
Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA