Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

serenejet

Greia er at Tesla har hatt monopol på elbiler til folk som skal ha en hovedbil og som faktisk bryr seg bittelitt om bil. Zoe er sikkert fint til å komme seg fra A-B, men det er jo ikke noe liv å kjøre Zoe. Eller Golf. Eller (grøss) Leaf.

Derfor ser man sånt som dette - folk fortsetter å kjøre bilene fordi produktet er knallbra, selv om selskapet er et ubrukelig bakgårdsselskap som har blitt stort uten å takle det spesielt bra.
2025 ID.Buzz GTX

1000kwh

Sitat fra: Svein_H på mandag 01. juli 2019, klokken 20:48
Jeg har ikke Tesla selv, men har fått med meg at de er på klagetoppen. Enten er det noe feil med bilene siden de får så mange klager, eller så er det noe feil med kjøperne som klager på så mye rart siden bilene deres på alle måter er perfekte og overlegne alle andre merker. Her på elbilforumet er det jo ganske tydelig med tanke på antall tråder i de ulike rommene og hvordan de ulike innleggene er vinklet, så jeg lener meg godt tilbake i min rimelige og nøkterne Zoe med en stor bøtte popcorn og ønsker debattantene en god sommer :)

Husk å ta med deg «bøtta» i sommer

STENG DENNE MØKKATRÅDEN

MODERATOR

Jeg vil heller gjøre oppmerksom på denne tråden.

Lenke:  https://elbilforum.no/index.php?topic=31944.0

Prioriter juridisk kvalitet i den tråden, slik at den kan komme andre forumdeltakere til nytte.

God sommer

Moderator

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på mandag 01. juli 2019, klokken 20:58
STENG DENNE MØKKATRÅDEN
Fordi om du kanskje har et ganske spesielt (positivt) forhold til Tesla, så kan det være mange andre som er opptatt av virkeligheten. Hvorfor vil du absolutt stenge en tråd som til de grader setter Tesla virkelighetens lys? Hva synes du er feil med hovedinnholdet i denne tråden som som gjør at den må stenges, og skal kategoriseres som "møkkatråd"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mippen

Lite oppdatering i forhold til saken. Jeg sendte mail til han jeg pratet med på tesla sist. Jeg hadde (fikk) ikke mail adressen hans så jeg måtte hashtage han på felles mailen til Tesla i Bergen. Han svarte etter noen timer og som vanlig fikk jeg bare svar om at de var på saken og at han skulle sende en mail og purre på. Forbrukerrådet har heller ikke fått noe svar fra Tesla. De har nå 3 dager å komme med et svar til forbrukerrådet hvis man ikke regner med i dag.
Fremtiden er elektrisk.

k1

Sitat fra: Svein_H på mandag 01. juli 2019, klokken 20:48
Jeg har ikke Tesla selv, men har fått med meg at de er på klagetoppen. Enten er det noe feil med bilene siden de får så mange klager, eller så er det noe feil med kjøperne som klager på så mye rart siden bilene deres på alle måter er perfekte og overlegne alle andre merker. Her på elbilforumet er det jo ganske tydelig med tanke på antall tråder i de ulike rommene og hvordan de ulike innleggene er vinklet, så jeg lener meg godt tilbake i min rimelige og nøkterne Zoe med en stor bøtte popcorn og ønsker debattantene en god sommer :)

STENG DENNE MØKKATRÅDEN

Ikke enig! Joda, dessverre en god del avsporinger og personangrep her, men fjern nå heller evt disse innleggene.
Jeg synes tråden har verdi i både å belyse en reell problematikk enkelte/noen/mange opplever med Tesla's aftersales, samt jeg vil påstå det er av verdi for evt andre som havner i samme situasjon og se hva Mippen gjør/kunne ha gjort osv + utfallet av saken dersom Mippen oppdaterer oss på det til slutt.
Så nei, ikke steng tråden!

arthur

Sitat fra: dundun på mandag 01. juli 2019, klokken 20:57
Greia er at Tesla har hatt monopol på elbiler til folk som skal ha en hovedbil og som faktisk bryr seg bittelitt om bil.

Den skjønte jeg ikke. Finnes da en del alternativer til Tesla hvis man skal ha elbil som hovedbil? Hva du legger i "bittelitt" om bil er dog noe uklart.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Sitat fra: Mippen på mandag 01. juli 2019, klokken 21:53
Lite oppdatering i forhold til saken. Jeg sendte mail til han jeg pratet med på tesla sist. Jeg hadde (fikk) ikke mail adressen hans så jeg måtte hashtage han på felles mailen til Tesla i Bergen. Han svarte etter noen timer og som vanlig fikk jeg bare svar om at de var på saken og at han skulle sende en mail og purre på. Forbrukerrådet har heller ikke fått noe svar fra Tesla. De har nå 3 dager å komme med et svar til forbrukerrådet hvis man ikke regner med i dag.
Du bør kun kommunisere med daglig leder for servicesenteret. Alle lenger ned i systemet har ingen fullmakter til noe som helst i en slik sak.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Mippen

Sitat fra: daktari på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:03
Sitat fra: Mippen på mandag 01. juli 2019, klokken 21:53
Du bør kun kommunisere med daglig leder for servicesenteret. Alle lenger ned i systemet har ingen fullmakter til noe som helst i en slik sak.

Vi får aldri prate med noen andre enn de som sitter der. Andre er ikke til stede sier de også kan/vil de ikke gå ut med kontaktopplysninger. Nå fraskriver Tesla seg helt saken lokalt og sier at det behandles sentralt enten i Norge eller Nederland. Virker ikke som de har helt oversikten selv, men de gjør fint lite for å finne ut av det.
Fremtiden er elektrisk.

JorEl

Kanskje Tesla skulle kjøre denne saken i AutoPilot?
Eller kanskje de gjør det?
Men har ikke oppgradert til siste SW-versjon?
:police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Muffinman

@Mippen: Dette var trist lesning. Håper det ordner seg raskt. En slik grisete sak burde stedlig ledelse i Tesla grepet fatt i og kontaktet deg direkte for å få på plass en løsning samt rimelig kompensasjon for å kunne beholde deg som kunde.

Og veldig synd at et et forumtroll måtte forsøple tråden. Husk, beste remedie er å ikke gi slike mat.

Mippen

Er det noen som kjenner til Tesla sitt goodwill team? Fikk mail om at de har forsøkt å ringe meg men jeg har ikke noen ubesvarte anrop på telefonen.
Fremtiden er elektrisk.

Motorwatt

Svar på mailen, oppgi ditt telefonnummer, og når du kan treffes.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mippen

Jeg har svart men de har brukt noen uker på å svare meg. Jeg sendte de mail 17 juni også fikk jeg ikke mailen før i dag med at de hadde forsøkt å ringe meg. Har imidlertid ikke ubesvarte anrop eller telefonsvar. Tesla har også riktig nummer på meg. De har ringt meg mange ganger tidligere.
Fremtiden er elektrisk.

oyvind86

Føler med deg Mippen.  :+1:

Denne saken bør håndteres og prioriteres, fra Tesla, slik at du får igjen pengene for bilen, forsinkelse renter nå som saken har drøyd såpass lenge, kostnader i forbindelse med renter på ditt lån samt en erstatning for all tid du har brukt på dette.

Jeg har selv vært borte i problemer med garantiarbeider. Først 8 måneders ventetid, mail korrespondanse frem og tilbake uten resultat og de som hadde beslutnings myndighet på service stedet var alltid borte da jeg møtte opp. Det er rett og slett en håpløs og uholdbar praksis Tesla viser ved noen tilfeller.

Håper du ser bort i fra nett troll som skal kverulere her på forumet. Du har 100 % rett og Tesla har godttatt dette også. Stå på, håper saken løser seg for din del og at du blir kompensert økonomisk for utgifter og tiden du har brukt.  :)

Svein_H

Har bøttevis med popcorn jeg, klarer meg hele ferien  ;)
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA