Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Soft Close Frunk og auto open

Startet av birkeland, mandag 17. juni 2019, klokken 13:24

« forrige - neste »

birkeland

Er det noen som har noen synspunkter på å bytte ut fjæren på Frunken som i videoen under for å gjøre det lettere å lukke den? Sånn som det er idag, så er den veldig hard og lukke, og det er til og med beskrevet i manualen at man skal bruke 2 hender plassert korrekt ved lukking for å unngå skade på panseret. Det vil man i tilfelle slippe med en mindre fjær. Noen som forøvrig vet hvor man kan få kjøpt et tilsvarende stag som i videoen for auto åpne?

https://www.youtube.com/watch?v=tem-ZE1KS0w

Tom

Er en egen tråd om dette her..
Jeg har gjort det og det fungerer utmerket..

Agrajag

Gassfjær finner du i beskrivelsen til I1Tesla sin youtube video om dette.
Fint å vite om gassfjæren; den er hard til i begynne med. Løsner litt over tid og blir like lett å håndtere som OEM gassfjær.

Når det kommer til fjær, trenger du bare finne en som er maks 6 cm lang, og så svak som mulig. Eneste den trenger å gjøre er å holde seg selv på plass. Da trenger du bare finne en som er alt fra 3-6 cm lang, men veldg svak.

trykkertor

Er fjæren for svak åpner ikke panser seg.

Agrajag

Sitat fra: trykkertor på mandag 17. juni 2019, klokken 14:02
Er fjæren for svak åpner ikke panser seg.

Med den nye gassfjæren går det fint. Men om man bare vil bytte fjær for soft close kommer man ikke langt nei.

Toalmar

Sjekk linken og se på innlegg #85
Den fjæren er helt grei og panser spretter orm som normalt med normale gassfjærer

https://elbilforum.no/index.php?topic=43785.msg813757#msg813757
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Rsk1

Jeg har de samme fjærene som i1Tesla på youtube bruker. Panseret spretter ikke opp nok til å få tak på det. Må nok kombineres med sterkere dempere. Om noen er interessert i fjærene i Trondheim, så er det bare å komme å hente de.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

birkeland

Da har jeg bestilt fjær på aliexpress. Hvilke dempere har folk kjøpt, og holder det med 1 som i videoen eller må jeg bytte begge to?

Toalmar

Sitat fra: birkeland på mandag 17. juni 2019, klokken 20:06
Da har jeg bestilt fjær på aliexpress. Hvilke dempere har folk kjøpt, og holder det med 1 som i videoen eller må jeg bytte begge to?
Du må ha 2 stk. Sjekk litt på TM3 forumet så finner du helt klart link til de.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Lynkjapp

Er det noen som har rukket å få mer erfaring av å sette mykere fjær i låsen til frunken? Er det noen hyllevare fra Biltema, Claser'n eller Jula som funker? Rekker ikke å bestille fra utlandet før ferien men skulle gjerne ha fikset det siden vi har tenkt å bruke frunken som skoskap til sølete fjellstøvler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA