Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Folk med fossile premiumbiler.

Startet av Spiro, lørdag 15. juni 2019, klokken 18:33

« forrige - neste »

Spiro

Slutt å press meg. Jeg er svak på el pedalen!
Siste var en bmw m3 competition. Gruste han!  Slutt å provoser da!  Tar dere likevell
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt


Jarv!s

Hvorfor poste sånt? Virker jo helt på trynet, og ikke rart "tesla" eiere får duste rykte på seg...
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

bno

Ingen Tesla har dusterykte hvor har du det ifra. (NB Tesla eier om ei drøy uke).
Ser da at fossilgjengen ikke tåler elbil og ligger opp i ræva ustanselig på min Hyundai Kona. Lett å sette dem på plass også rask den med. Veldig irriterende så forstår trådstarter om det er tolkningen?

teslakris

Tesla eiere har definitivt "dusterykte" på seg, noe jeg kan forstå... spes mtp trådstarter....

Electrix

Sitat fra: bno på lørdag 15. juni 2019, klokken 19:36
Ingen Tesla har dusterykte hvor har du det ifra. (NB Tesla eier om ei drøy uke).
Ser da at fossilgjengen ikke tåler elbil og ligger opp i ræva ustanselig på min Hyundai Kona. Lett å sette dem på plass også rask den med. Veldig irriterende så forstår trådstarter om det er tolkningen?
Haha, minner meg om en BMW i nabolaget som lå nesten helt oppi støtfangeren min gjennom boligområdet med 40-grense. Helt til vi kom til påkjøringsrampa til E18 og jeg var oppe i 80 og inne på veien mens han forsvant bak. Men når han endelig fikk opp turtallet kom han forbi med et brøl og la seg så inn i rekka et par billengder foran. Nøyaktig samme gjentok seg med en Audi senere. :laugh:
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

bno


Spiro

Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

Tankeboks


OhmPaPa

Det er definitivt noe med dette. Selv mot min tunge Tesla Model X trenger mange å yppe seg. Nå har den gode bremser så selv rånete BMWer kommer seg forbi før svingen.


ladov

Dessuten er det noen som kjører forbi *uansett*. Spiller ingen rolle hva du kjører, forbi skal de. Og når de først er forbi ser du dem aldri igjen..


(med mindre Onkel har stoppet dem lenger fremme men det skjer såpass sjelden at man kan bli ateist av mindre)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Simennzz

For en idiotisk tråd?

Jeg har tilfeldigvis en M3 comp og en TM3. Jeg opplever stadig vekk Tesla'er som legger seg langt oppi meg og prøver å presse meg, presser seg nær og forbi påkjørsel på motorvei, prøver å få meg til å gi gass ut av kryss etc. Dette opplever jeg med flere bilmerker (mye med BMW X5'er av en eller annen grunn), men det er værst med Teslaer. Det er veldig irriterende og skaper farlige trafikksituasjoner.
2018 BMW M3 Competition
2019 Tesla Model 3 LR

trykkertor

Sitat fra: ladov på søndag 16. juni 2019, klokken 20:55
Dessuten er det noen som kjører forbi *uansett*. Spiller ingen rolle hva du kjører, forbi skal de. Og når de først er forbi ser du dem aldri igjen..
Det er en lei tendens jeg ser hos en god sjatt MC-er også.
Har selv kjørt MC i mange år, og har aldri forstått meg på de MC-ene som på død og liv skal forbi, bare for de kan, selv om trafikken ligger et hakk over fartsgrensen.

Olemann

Det å eie/kjøre Tesla vil nok enda en god stund hos mange være forbundet med en rekke forskjellige egenskaper/holdninger. 

Ett eksempel; Betaler man nesten kr 100.000.- ekstra (Model 3 P vs LR) for å kutte tiden det tar fra 0-100 km/t med 1 sekund så bør det ikke være overraskende at noen finner det relevant å gi deg en karakteristikk.... ;D

Og, kunne det ikke tenkes at de som betaler 100.000.- for å spare dette sekundet fra tid til annen velger å utnytte denne hurtigheten?   
Og, dermed er man ikke helt på jordet når man av dette utleder noe om Tesla førerens holdninger/adferd. 
Masse unntak sikkert, mange P eiere som aldri har testet bånn gass (er det??) og bare har bilen fordi det er så deilig å ha muligheten, men de bruker den aldri....joda, kanskje det...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA