Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service request nå tilgjengelig i appen

Startet av MrBacardi, fredag 14. juni 2019, klokken 18:21

« forrige - neste »

MrBacardi

Noen som har prøvd å booke service via appen? Ser valget har dukket opp nå.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Motorwatt

Ifølge denne artikkelen, skal det etterhvert ikke lenger være mulig å ringe SC. Alt skal foregå elektronisk, og Tesla sier opp servicemedarbeidere:

https://electrek.co/2019/06/13/tesla-service-restructuring-layoffs/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Jada prøver å booke time. Kun feilmeldinger.

1. Time tilgjengelig i sent oktober?  :( :o
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jlan

Jeg har ikke booket i appen, men ser nå at det ligger en avtale der i august, som de også har sendt meg på e-mail. Hva de har tenkt å gjøre fremgår ikke noen av stedene, men det er antagelig en gammel klage de nå har behandlet.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Tuten

Booket time til bilen i går, rett etter dette var en mulighet i appen. Fikk først time uti oktober, byttet så SC til Rud og fikk time i juli.

Det jeg førte opp var at venstre speil ikke folder inn/ut, og gul ramme rundt skjermen.

Fikk bekreftelse på mail med en gang etterpå at time var bestilt.

Så da klokka var rundt 14 fikk jeg mail om at timen var kansellert av meg selv, noe jeg ikke hadde gjort.
Ringte da Tesla opp og de sa at den ble kansellert fordi dette var noe Mobile Service kunne ta seg av, men at gul ramme rundt skjermen ikke kunne fikses da de ikke hadde noe fiks for det enda.

Fikk i denne samtalen en SMS fra mobile service om at jeg lå i systemet og skulle kontaktes av dem angående tidspunkt.

Så mitt inntrykk er foreløpig bra, gikk raskt og greit. Litt synd at de fortsatt ikke aner hvordan de skal fikse den skjermen, blir ikke aktuelt for meg at den skal forbli gul. Men det slaget tar jeg senere, får se hva slags «fiks» de kommer opp med.
2017 Model S 75D

mthoring

Kollega bestilte time via appen for å få registrert gul ramme, fikk time på Rud i juli. Timen ble kansellert med melding om at feil var registrert, og at han ville bli kontaktet senere. Veldig bra responstid, så dette ser foreløpig bra ut.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Kim-

Virker ikke her. Får kun your apointment could not be saved. Presse try again
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Apache

Jeg la inn en "bestilling" i Oslo Nord for noen dager siden og fikk time i begynnelsen av september.
Men jeg trur jeg burde få noe prioritert da en av tingene jeg plages med er lokket til ladeporten ikke åpner seg nesten. KAn bruke 4-5 minutter før den åpner eller at jeg "hjelper" den litt.
Vet at man ikke skal bruke fysisk makt på den, men det er vist noe tregt i den mekanismen.

1000kwh

Sitat fra: Àpache på søndag 16. juni 2019, klokken 15:58
Jeg la inn en "bestilling" i Oslo Nord for noen dager siden og fikk time i begynnelsen av september.
Men jeg trur jeg burde få noe prioritert da en av tingene jeg plages med er lokket til ladeporten ikke åpner seg nesten. KAn bruke 4-5 minutter før den åpner eller at jeg "hjelper" den litt.
Vet at man ikke skal bruke fysisk makt på den, men det er vist noe tregt i den mekanismen.
Tror du må ringe inn å be om en hastetime når du ikke får ladet bilen

Motorwatt

Tror ikke det er noen manuell kontroll på det som registreres i app, så du må nok gjøre som 1000kwH sier. Da vil du sannsynligvis bli høyt prioritert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Virker bestilling av jobber hos dere? Hos Meg er det feilmeldinger hver gang.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Apache

Fungerte for meg, og de leser faktisk hva du skriver siden den første "default" avtale i september ble fremskyndet til begynnelsen av juli pga ustabil lade port luke.

ps. Jeg skrev på engelsk til dem for å være sikker.

Chris Neumann Ruud

Og når bilen så er på den avtalte timen så ser det sånn ut i appen
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Øyvind.h

Eller slik. Litt dumt infoen om ferdigstillelse forsvinner når tilgang deaktiveres. Men det rettes sikkert etter hvert.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kim-

Den virket nå og fikk bekreftelse på Mail med en gang. Dette kan jo virke lovende 😁
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA