Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med Tesla delivery

Startet av FizCarloz, torsdag 13. juni 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

Sense

Det betyr ca 11 uker fra bestilling til levering.
Da sank håpet om at jeg kan motta min 100d i løpet av juni, som bestilte i slutten av april.

Før fikk man VIN og  oppdatering underveis. "Vi leter nå etter deler til din bil". "Din bil er nå på skip underveis til ditt land". Osv..
En slags oppdaterings som fikk kundene til å tro at Tesla ikke hadde glemt deg.
Virkeligheten var vel at oppdateringen ikke var knyttet til sanntid.

Denne gangen har jeg mottatt verken VIN eller oppdatering. Har ikke engang fått faktura.

Men det er hyggelig at noen har mottatt sin bil. Så gratulerer til deg "FizCarloz"!

Contango

Sitat fra: Sense på søndag 16. juni 2019, klokken 01:28
Det betyr ca 11 uker fra bestilling til levering.
Da sank håpet om at jeg kan motta min 100d i løpet av juni, som bestilte i slutten av april.

Før fikk man VIN og  oppdatering underveis. "Vi leter nå etter deler til din bil". "Din bil er nå på skip underveis til ditt land". Osv..
En slags oppdaterings som fikk kundene til å tro at Tesla ikke hadde glemt deg.
Virkeligheten var vel at oppdateringen ikke var knyttet til sanntid.

Denne gangen har jeg mottatt verken VIN eller oppdatering. Har ikke engang fått faktura.

Men det er hyggelig at noen har mottatt sin bil. Så gratulerer til deg "FizCarloz"!
Du kan vel neppe sammenligne kjøp av inventory bil med bestilling. Inventory er bil på lager og du vet ikke hvor lenge den har vært der. Tesla prioriterer etter sigende USA for å levere før bortfall av insentiver. Men dette vet jeg ikke - er bare god til å spekulere. Jeg har gitt opp tanken på å selge nåværende bil for Raven kan ta alt fra 10 dager til 3 måneder slik jeg ser det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sense

Nei, kanskje jeg misforstod.
Inventory blir noe annet. Jeg trodde bilen ble bestilt for 11 uker siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA