Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TACC (eller keiserens siste klær)

Startet av Motorwatt, torsdag 13. juni 2019, klokken 10:38

« forrige - neste »

S4e

Se annen tråd. Kan se ut som AP fungerer en god del bedre i siste versjon.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Baldrian

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:42
Sitat fra: Motorwatt på mandag 14. oktober 2019, klokken 15:03Ja, og så er det til og med advart mot det i Brukerhåndboka.... Så da er det vel greit da.

Man kunne jo ønske at når de har en funksjon, TACC, som har så begrenset bruksområde at de må skrive om det i manualen, så burde de ha valget om å slå på vanlig CC isteden, når man ikke kjører på motorvei.

Egentlig burde vel Biltilsynet ha kommet på banen og nektet Tesla å ha TACC aktivert på biler som selges her i landet. Kanskje dette hadde fort litt fart på utviklerne i California.

Jeg har observert at de gangene brå fantombremsing har skjedd med meg, har det vært i forbindelse med kryssende lokalvei som har en lavere fartsgrense. Bilen tror tydeligvis at den befinner seg på denne lokalveien et kort øyeblikk, men lenge nok til at den reduserer hastigheten brått.

Tiger123


Se tråden 2019.32.12.2, det er kommet store forbedringer denne uka, som for mange har fjernet fantombremsingen.
Så pass på at du har lastet ned siste SW.

Wibla

Spent på 2019.32.12.2, er på .1 enda og selv om ting har blitt (en del) bedre, så er det fortsatt situasjoner der TACC/AP fantombremser eller er overnervøs for møtende trafikk.
2018 Tesla Model S 75D

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lynkjapp

Sitat fra: Kim- på søndag 20. oktober 2019, klokken 22:37
Like ubrukelig på 12.2 for min del
Og jeg er på 11.1 og synes at TACC har blitt veldig, veldig mye bedre enn før V10. Så da er alt som det pleier å være. Noen merker ingen forskjell, noen har fått store forbedringer og noen har fått placebo. Kan lure på om TACC blir oppdatert helt utenfor de vanlige oppdateringene. :)

Rævedilter

Har 12.2 , merker ingen forbedring, men kjører mest på 2 felts vei. Synes egentlig den er meir nervøs enn før med fleire mindre fantombremsinger. Slår den ikkje på om det er biler bak  :(

THE

Kjørt t/r Lærdal - Oslo via Hallingdal i helga. Østover fredag ettermiddag og vestover søndag ettermiddag, dvs. mye trafikk i mot. En del nedbør også på søndag. Kjørte en del av turen på AP, og mye av turen på TACC. Hadde et par små antydninger til brems (typisk et lite børkdels sekund med mekanisk brems, og hastighetsreduksjon på noen få km/t). Bortsett fra ett av bremsetilløpene var jeg enig med bilen i at den reduserte hastigheten, og ville gjort det selv også.

I tillegg har jeg kjørt til jobb noen dager med 32.12.2, og min oppfatninger at bilen takler TACC bedre enn noen gang, og for første gang på evigheter kan TACC faktisk brukes på relativt smale veier med midtmerking. På veier uten midtmerking kjører jeg stort sett alltid helt manuelt pga. at det er smalt og svingete og at man, på flere veier jeg kjører, ofte må stoppe nesten helt opp og kjøre helt ut på asfaltkanten når man møter store kjøretøy.

Uansett har TACC gjort så mye rart den siste tida at jeg stoler ikke på systemet ennå selv om det har fungert bra på flere turer nå, og slår helst ikke på TACC med biler rett bak meg. Sitter også med høyrefoten klar for å overstyre autobrems hvis bilen plutselig skulle se spøkelser igjen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA