Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Smart luftfjæring  (Lest 1499 ganger)

V65

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Smart luftfjæring
« på: Tirsdag 11. Juni 2019, klokken 13:39 »
Luftfjæringen på min bil starter alltid i low.
Setter den til standard og den blir stående slik ut kjøreturen.
Neste kjøretur er den satt til low igjen.
Er low blitt den nye standard innstillingen fra Tesla?
Kan det være for å forhindre rattling problemet?
Er det fare for å slite dekkene skjeft når jeg har 22 tommer hjul?
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

Øggen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1445
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #1 på: Tirsdag 11. Juni 2019, klokken 21:05 »
Har kjørt 50tkm på low uten skjeivslitasje.
Du kan sette den til å starte i "Standard" om du vil i settings, suspension og skyve slider'n  fra allways low, til Never. Bilen må stå i Park for å justere det.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.
Model 3 LR hvit/hvit, FSD i bestilling

Kim-

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 884
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #2 på: Tirsdag 11. Juni 2019, klokken 21:58 »
Slideren din står nok i "always", sett den til 80+ så går den i standard.

Hva gjør folk her egentlig? Kjører folk i low?

Jeg har den i standard, men low i 80+, dette kun pga. jeg har lest om skjeivslitasje.
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13126
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #3 på: Tirsdag 11. Juni 2019, klokken 23:52 »
Kjørt i low og very low siste 50.000km, men den senere tid mer i standard ettersom det er mer komfortabelt.
Hyundai Ioniq 5
Model Y Performance reservert
Kia EV6 bestilt
Tidligere elbiler: BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2650
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #4 på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 06:23 »
Jeg har kjørt på Low for å spare drivakslingene mine.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0 HW3 - MCU1 MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Råde

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2194
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #5 på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 09:11 »
Kjører i low. Synes ikke det er stor komfortforskjell på low og standard, men bilen blir mer stylteaktig i sistnevnte. Very low derimot blir veldig stutt synes jeg.
e-Golf | X75D

geear

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 8797
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #6 på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 10:25 »
Kjører "alltid" i low. Kun spesielle unntak.

V65

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 37
    • Vis profil
Sv: Smart luftfjæring
« Svar #7 på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 15:56 »
Takk Kim-.
Ser nå den var satt til "Always" på Automatic Lowering Speed. Kan ikke huske at jeg hadde justert dette bort fra 95 km/t som jeg pleide ha.
Takk for alle innspill fra alle andre.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)