Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LR bakhjulsdrift

Startet av Quintilian, søndag 09. juni 2019, klokken 23:19

« forrige - neste »

Quintilian

Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)

AmocoCadiz

Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)
Imponerende hvis den faktisk befinner seg på oppgitt lokasjon og blir utlevert snarlig,
særlig fordi lik modell og specc bestilt begynnelsen av april ifølge dagens telefonkontakt med Teslaselger hverken er produsert eller har noe som helst leveringsdato!

Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.

Rsk1

Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.

Du har jo uansett 5 års reklamasjonsrett iht. forbrukerkjøpsloven. Men mulig garantien dekker mer enn den...
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

mizzle

Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)

Hvordan fant du en med hengerfeste? Er det skjult tillegsutstyr på inventory listen? :)

Amoss

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 12. juni 2019, klokken 03:12
Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.

Det gjelder så langt jeg kan forstå "utstillings- og prøvekjøringsbiler". De som selges som "Ny" må så klart selges med standard nybil garanti.
Model S 85D

noto

Regn med 5 års garanti på inventory. 5 år er vel særnorsk, så det blir fort feil på nettsiden når de oversetter.

Quintilian

Sitat fra: mizzle på onsdag 12. juni 2019, klokken 08:56
Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)

Hvordan fant du en med hengerfeste? Er det skjult tillegsutstyr på inventory listen? :)

Det er godt mulig Tesla roter - det vet vi jo skjer fra tid til annen :)

Jeg registrerte ikke at det stod tilhengerfeste på inventory-listen, men i kjøpekontrakten (vedlagt) så er det liste opp...

I tillegg står det 6920.- i leveringsavgift som de reklamerer ikke gjelder for inventorymodeller (så det har jeg klaget på uten å få svar enda).

Vinterhjul og FSD er heller ikke listet; fikk beskjed at det måtte legges til ved å sende email (som jeg har gjort uten å fått svar enda).

noto

Avertert grunnpris på inventory RWD er vel ca 427k med levering og vrakpant innbakt, mens det er skilt ut i FI (417,5 + 6,92 + 2,4k kroner).

Quintilian


AmocoCadiz

Sitat fra: Amoss på onsdag 12. juni 2019, klokken 09:09
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 12. juni 2019, klokken 03:12
Eneste litt dumme sak med inventorybilene er de er fratatt garanti med kun 4 år 80000km mot egenbestilling som gir 5år 100000km.

Det gjelder så langt jeg kan forstå "utstillings- og prøvekjøringsbiler". De som selges som "Ny" må så klart selges med standard nybil garanti.
Gudene vet  hva Tesla faktisk aksepterer om 4 og 5 års tid,
men ser man på Tesla Norge inventory biler og velger NY kategori så er garanti redusert til 4 år og 80000km

Amoss

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 12. juni 2019, klokken 19:41
Gudene vet  hva Tesla faktisk aksepterer om 4 og 5 års tid,
men ser man på Tesla Norge inventory biler og velger NY kategori så er garanti redusert til 4 år og 80000km

Ja, ser det. Men det er fortsatt en ny bil, og de har 5 år på nye biler. De kan ikke selge enkelte nye biler med lavere garanti enn det så langt jeg vet.

Regner med at noto har rett i dette:
Sitat fra: noto på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:30
Regn med 5 års garanti på inventory. 5 år er vel særnorsk, så det blir fort feil på nettsiden når de oversetter.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA