Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LR bakhjulsdrift

Startet av Quintilian, søndag 09. juni 2019, klokken 23:19

« forrige - neste »

Quintilian

Hei!

Har hatt en SR+ lenge i bestilling og ble plutselig litt usikker nå jeg så alle inventory-bilene...

Har konfigurert SR+ "ganske dyrt", med oppgraderte felger, farge, hvitt interiør, FSD..... Og kom til å tenke på at det kanskje er et bedre alternativ å gå for LR..

Noe som er svært viktig for meg i så fall er å få det "heftigste" lydanlegget...

Er det slik at LR bakhjulsdrift har dette inkludert? I så fall; er det mulig å bestille/kjøpe LR bakhjulsdrift fremdeles? I så fall hvordan går man frem, og hva lander den på prismessig?

Tenker i så fall å droppe eksteriørfarge/hvitt interiør/oppgraderte felger og bare gå standard på alt det...

Noen som har noen ide? :)


n33wbie

Vi kjøpte LR RWD. Sort, sort og 19" +18" vinterdekk. 447 tror jeg. Må ringe for å bestille.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk


Larry King

LR RWD kan kjøpes fra inventory nå,
levering "omgående". Kommer med fullt premium interiør/full lydpakke.
Jeg bestilte en i kveld, betalte nytt depositum,
og kansellerte deretter ordren på SR+
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Gadget

Si gjerne ifra når du får utleveringsdato. Interessant om de klarer å levere de før alle de som har bestilt for lenge siden...

Larry King

Skal holde dere oppdatert.
Da jeg spurte delivery forrige uke,
om jeg kunne få LR RWD raskere enn SR+, var svaret "aner ikke", og at
alle leveringsestimater på nettsidene åpenbart var feil...
Blir spennende å se, ja.
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

AreLib

Ja du får alt som utstyr lr awd har. Gikk selv for blå/sort med krok. Uten ap. 435k.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Quintilian

Takk for svar. Blir fort en slik.

Litt skeptisk til å bestille ny før jeg har fått 100% bekreftet fra Tesla at bestillingen jeg har inne nå kan fjernes, samt at jeg kan legge til FSD+vinterdekk på ny Model3 LR....

Må vel vente til i morgen slik at jeg får pratet med et menneske hos Tesla....

Elgolferen

Bare husk at rwd har gått opp med 8.300,- usikker på om AP ikke lenger er inkludert. Altså plusse på 25.000,- der også om du har en bestilt før 30. April og bytter nå. Jeg ville bytte til med HF. Men fikk beskjed om at det ville bli til en høyere pris så da lot jeg det bare være.

Sunhome

LR RWD koster nå 417.500 ex leveranse/vrakpant, opp 8.300.-
Dette inkluderer AP   :+1:

Rocklobster

Var akkurat innom Tesla for å kjøpe en LR RWD fra inventory, det var interessant. Den første selgeren trodde det kun var Performance i inventory, hadde ikke hørt om bakhjulsdrevet model 3, men var klar over at det var en Short Range, han ble usikker. Så ble sendt til en senior selger, han hadde oversikt og kunne ta i mot bestilling på LR RWD fra inventory, imidlertid kunne han ikke si noe om levering. Jeg sa jeg ville ha bil raskt og at det var en forutsetning med rask levering siden bilen står 30 minutter unna og jeg godt kan hente i Drammen hvis det gjør det enklere. Nei sa han, det var opp til delivery når og hvor bilen ble levert, ikke noe de kunne gjøre. I løpet av Juni, sannsynligvis, trolig veldig raskt. Det holder ikke for meg, jeg har hørt det før(siden april). Det var dumt sa jeg og gikk.. :)

1000kwh

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:08
Var akkurat innom Tesla for å kjøpe en LR RWD fra inventory, det var interessant. Den første selgeren trodde det kun var Performance i inventory, hadde ikke hørt om bakhjulsdrevet model 3, men var klar over at det var en Short Range, han ble usikker. Så ble sendt til en senior selger, han hadde oversikt og kunne ta i mot bestilling på LR RWD fra inventory, imidlertid kunne han ikke si noe om levering. Jeg sa jeg ville ha bil raskt og at det var en forutsetning med rask levering siden bilen står 30 minutter unna og jeg godt kan hente i Drammen hvis det gjør det enklere. Nei sa han, det var opp til delivery når og hvor bilen ble levert, ikke noe de kunne gjøre. I løpet av Juni, sannsynligvis, trolig veldig raskt. Det holder ikke for meg, jeg har hørt det før(siden april). Det var dumt sa jeg og gikk.. :)
Det er jo et hav av biler på finn du sikkert kan prute masse på.

Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor så enormt mange selger rett etter utlevering..

Rocklobster

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:40

Det er jo et hav av biler på finn du sikkert kan prute masse på.

Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor så enormt mange selger rett etter utlevering..

Nja sjekket et par, virker som mange ikke ønsker å selge under nypris!

Poenget mitt er at det trolig er like dumt å bestille vanlig online med referral enn å gamble på en inventory bil nå i kaoset på slutten av kvartalet.

Jeg droppet hele greia nå og vurderer det igjen til høsten.

valgrind

Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 11. juni 2019, klokken 14:47Jeg droppet hele greia nå og vurderer det igjen til høsten.
Bra, jeg gjorde det samme i vinter. Synd det er få av oss som tør vise at kunden alltid har rett.

sylwester

Tok en titt på den siden. Selv om det tilsynelatende sier dette er nye biler så påpeker de at det er "begrenset" garanti i 4 år/80.000km mot 5år/100.000km på en bil du har designet selv. Er ikke dette urettferdig?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jærbuen

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 11. juni 2019, klokken 13:40
Sitat fra: Rocklobster på tirsdag 11. juni 2019, klokken 12:08
Var akkurat innom Tesla for å kjøpe en LR RWD fra inventory, det var interessant. Den første selgeren trodde det kun var Performance i inventory, hadde ikke hørt om bakhjulsdrevet model 3, men var klar over at det var en Short Range, han ble usikker. Så ble sendt til en senior selger, han hadde oversikt og kunne ta i mot bestilling på LR RWD fra inventory, imidlertid kunne han ikke si noe om levering. Jeg sa jeg ville ha bil raskt og at det var en forutsetning med rask levering siden bilen står 30 minutter unna og jeg godt kan hente i Drammen hvis det gjør det enklere. Nei sa han, det var opp til delivery når og hvor bilen ble levert, ikke noe de kunne gjøre. I løpet av Juni, sannsynligvis, trolig veldig raskt. Det holder ikke for meg, jeg har hørt det før(siden april). Det var dumt sa jeg og gikk.. :)
Det er jo et hav av biler på finn du sikkert kan prute masse på.

Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor så enormt mange selger rett etter utlevering..

Mange som vil ha hengerfeste.
Jeg forstår bare ikke de som kjøper biler på finn nå, som er dyrere enn å kjøpe en lik ny fra Tesla. Det er tid for pruting på finn-priser  :+1:
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA