Navigation data, hvilken versjon?

Startet av Vhagar, søndag 09. juni 2019, klokken 22:09

« forrige - neste »

emphezis

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 03. september 2020, klokken 22:16
Det samme som jeg skriver én post over din?  :D

Ah. Så lastet ned, men ikke aktivert da ja kanskje.

Ser 2 biler i Sveits fikk 2020.36 igår. Ellers ingen i Europa. Den ene var Model S Raven. Den andre X75.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 03. september 2020, klokken 20:49
så har det blitt rapportert fra USA at fantombremsinger nærmest er eliminert nå

Fantombremsing har vel aldri vært et stort problem i USA?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hasse79

Har nå fått lastet ned ny Navigation Data (ca 7 GB) og versjonen endret seg fra 2019.20–10482 til 2019.21-12489 (har v10.2 2020.32.5). Lasta tidligere ned en tilsvarende pakke på ca 7 GB som ga 2020.32-12313 men som ble rullet tilbake til 2019.20.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

pjo

Endte også opp med samme resultat som Hasse. 2019.21-12489. Hadde også 2020 utgaven av kart et par dager for en stund siden.
September 2017 Tesla Model S75D MCU1/AP2.5 Oppgrader til HW3/FSD.

emphezis

Da er 2020.36.x omsider begynt å pushes i Europa og Norge ser jeg. 22 biler som har fått den i Norge.

Får se om 2020-kartene dukker opp da?
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Nodland

Jupp, installerer 2020.36.3.1 nå. På min 2018 AP 2.5 MCU1 bil... Som ifølge release notes på nett skal inneholde absolutt ingenting nytt for min bil  :P 

Men største update på lenge, 1.1 gb mot de vanlige 5-700 mb.

Så kanskje størrelsen henger sammen med ny utgave av 2020 kartene ja, time will show.

Edit : intet nytt kart.
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

DagfinnN

Fikk mail fra Tesla i dag. Posetivt men aldri opplevd dette før.  Noen andre?
"Nyt en ny navigasjonsopplevelse, inkludert trafikkinformasjon i sanntid, mer nøyaktige ankomsttider og et bedret bilde av kommende manøvre.
For å installere, må du sørge for at bilen har en sterk Wi-Fi -eller mobil hotspot-forbindelse. Velg 'Programvare' under 'Kontroller' på bilens berøringsskjerm for å se, og starte nedlastingsprosessen. OBS: Denne installasjonen kan ta opptil 8 timer og vil ikke påvirke bilens kjøreevne.
Hvis du av en eller annen grunn ikke kan gjennomføre oppdateringen, kan du besøke vår støtteside.
Tesla | Alle rettigheter forbeholdt | Bekkenstenveien 15 0976 Oslo Norway"

Er på hytta, så får ikke testet før jeg kommer hjem.

Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Ole Petter

Fikk ny navigasjon data for noen dager siden. Men ingenting nytt i dag hvertfall.

Model S hw3 FSD.

Veit ikke hva du har, eller om det er den på bildet de henviser til?

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på fredag 25. september 2020, klokken 11:36
Fikk mail fra Tesla i dag. Posetivt men aldri opplevd dette før.  Noen andre?
"Nyt en ny navigasjonsopplevelse, inkludert trafikkinformasjon i sanntid, mer nøyaktige ankomsttider og et bedret bilde av kommende manøvre.
For å installere, må du sørge for at bilen har en sterk Wi-Fi -eller mobil hotspot-forbindelse. Velg 'Programvare' under 'Kontroller' på bilens berøringsskjerm for å se, og starte nedlastingsprosessen. OBS: Denne installasjonen kan ta opptil 8 timer og vil ikke påvirke bilens kjøreevne.
Hvis du av en eller annen grunn ikke kan gjennomføre oppdateringen, kan du besøke vår støtteside.
Tesla | Alle rettigheter forbeholdt | Bekkenstenveien 15 0976 Oslo Norway"

Er på hytta, så får ikke testet før jeg kommer hjem.
Hmmm. Fikk HW3 i min TM3 i går og den starte nedlasting/oppdatering av navigasjonsdata. Det så ut til å gjøre seg ferdig da den gikk videre til spilloppdatering ol. Men det var ikke mulig å slå på "Trafikklys- og stoppskiltassistenten" med melding om at bilens navigasjons og kartdata måtte oppdateres. Koble til wifi..... bla bla bla...  men da jeg sjekket bilen i dag, var de mulig å slå på funksjonen. Det rare er at versjonen på Navigasjonsdata er den samme som i går. Det kan tyde på at installasjonen tar svært lang tid og foregår i bakgrunnen.
Jeg har ikke fått noen epost eller andre varsler enn i bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Ole Petter på fredag 25. september 2020, klokken 11:44
Fikk ny navigasjon data for noen dager siden. Men ingenting nytt i dag hvertfall.

Model S hw3 FSD.

Veit ikke hva du har, eller om det er den på bildet de henviser til?
Det er den "gamle" versjonen som begynner med 2019. Den nye (som var på et kort besøk før den ble trukket tilbake), begynte med 2020.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ole Petter

Fikk også 2020. Men den jeg har no er ikke gammel. Var en annen 2019 versjon. Denne 2019 versjonen er vel «ny»

Motorwatt

Ville kanskje kalle det en nyere versjon av den gamle. Et eller annet sted i orbit finnes det en 2020.xx.xxx som sikkert snart lander. Den har jo allerede gjort et forsøk....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på fredag 25. september 2020, klokken 21:59
Ville kanskje kalle det en nyere versjon av den gamle. Et eller annet sted i orbit finnes det en 2020.xx.xxx som sikkert snart lander. Den har jo allerede gjort et forsøk....
Det blåste sikkert for sterk sidevind ved første forsøk ;-) Litt usikker på i hvilken overført betydning.......
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

For å holde oss i orbit: "Fremont, we have a problem". (Original fra Jim Lovell i Apollo 13 i april 1970).

Satser på at de bruker tid på å rette feil før de gir klarsignal for et nytt forsøk.
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA