Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leafspy-tilsvarende for andre bilmerker? Hva er réel SOH på BMW i3 f.eks?

Startet av adam.berg.1337, søndag 09. juni 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

adam.berg.1337

Hei,

Har brukt Leafspy med hell på min leaf.

Følte at det var et supert verktøy. Og jeg hadde nok aldri kjøpt en leaf igjen uten å teste med leafspy.

Utfordringen er at jeg vurderer andre merker nå. Bl.a. BMW i3 og da lurer jeg på om det er andre apper som også viser reél State-of-Health data. Det er kanskje det mest nyttige med leafspyen.

Noen som har noen erfaringer med OBD2 og undersøkelse av batterikapasitet på ulike merker?

Jeg vet at leafspy er godt omtalt på disse sidene, det var her jeg fikk inspirasjon til å kjøpe obd2 scanner selv. Men tillater meg å spørre her.

På forhånd takk,
Småbarnsfaren.

Orbit

Spesifikt for i3, kan du lese netto maks kWh ut av en (skjult) meny i bilen. Du får mest nøyaktig tall med fulladet bil. Se for eksempel denne tråden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


adam.berg.1337

Sitat fra: Orbit på søndag 09. juni 2019, klokken 22:29
Spesifikt for i3, kan du lese netto maks kWh ut av en (skjult) meny i bilen. Du får mest nøyaktig tall med fulladet bil. Se for eksempel denne tråden.

Tusen takk!

adam.berg.1337

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 10. juni 2019, klokken 19:55
http://elbilwiki.no/index.php/Apper

Herlig!

Dette var et bra utvalg men ikke alle merker er representert. Skal utforske litt og se hva de koster å laste ned evt.

Tusen takk for innspill

hansob

For Opel Ampera-e / GM Bolt er det mulig å hente ut ganske mye data via OBD2. Her er et eksempel fra min bil:

For mer info se Google regneark http://bit.ly/ChevyBoltPIDs
Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA